×
×

محسن شریفیان:

  • کد نوشته: 45702
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • محسن شریفیان که قرار است گروه لیان به سرپرستی خود را برای برگزاری کنسرت پایان سال به سوئد ببرد، گفت: تلاش من این است که در این وضعیت بد موسیقی در ایران، موسیقی خود را به گوش جهان برسانیم. محسن شریفیان؛ سرپرست گروه لیان در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با اشاره به اینکه این گروه […]

  • محسن شریفیانمحسن شریفیان که قرار است گروه لیان به سرپرستی خود را برای برگزاری کنسرت پایان سال به سوئد ببرد، گفت: تلاش من این است که در این وضعیت بد موسیقی در ایران، موسیقی خود را به گوش جهان برسانیم. محسن شریفیان؛ سرپرست گروه لیان در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با اشاره به اینکه این گروه در روز ۲۸ دسامبر در سوئد روی صحنه می‌رود، اظهار داشت: این کنسرت قرار است در سالن کنسرت هاوس شهر گوتنبرگ روی صحنه برود و در این راستا در تلاشیم تا مخاطبان خارجی بیشتری را به سمت موسیقی نواحی ایران جذب کنیم.

    شریفیان با اشاره به اینکه گروههای موسیقی نواحی همچون لیان امکان تبلیغات گسترده را برای برنامه‌های جهانی خود ندارند، تاکید کرد: شرایط بسیار سختی است چرا که ما نمی‌توانیم با رسانه‌های خارج از کشور در زمینه معرفی گروه خود همکاری داشته باشیم و از طرفی هم نیازمند تغذیه تبلیغات جهانی هستیم. به همین دلیل تمام تبلیغات گروه ما و جذب مخاطبانمان به صورت ارتباط سینه به سینه و دهان به دهان بوده است. آنچه جالب است این است که گروه ما خودش برای برنامه‌های بعدی خود زمینه فعالیت‌ها و کنسرت‌های بعدی را فراهم می‌کند.

    این نوازنده نی انبان خاطر نشان کرد: با اجرای هر کنسرت با تقاضاهایی مواجه شدیم که همین موجب ارتباط بیشتر ما با مخاطبانمان شده است و می‌توانیم کنسرت‌های بیشتری در نقاط مختلف جهان برگزار کنیم.

    وی افزود: آنچنان خوشحال نیستیم که دولت ایران از ما حمایتی نمی‌کند در صورتی که این وظیفه هر دولتی است که هنرمندان خود را مورد حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار بدهد و از موسیقی بومی کشورش حمایت کند و قدردان زحمات هنرمندانش باشد.

    شریفیان با بیان اینکه برخی‌ها از صحبتهای وی تعابیر دیگری برداشت می‌کنند و با اصل قضیه فاصله می‌گیرند، تصریح کرد: متاسفانه در حالی دولت و مسولان از هنرمندان حمایت نمی‌کند که صنف صادرکنندگان سیب زمینی و پیاز مورد حمایت قرار می‌گیرد و حتی به آن‌ها جایزه صادراتی هم اهدا می‌شود. اما متاسفانه هنر در ایران جایگاهی ندارد. این به معنای ارزش نگذاشتن به هنردر هر رشته‌ای است. طبق قانون بار‌ها گفته‌ایم کسی که کار فرهنگی می‌کند و فرهنگ ایران را صادر می‌کند، باید مورد حمایت قرار بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

    وی افزود: امیدوارم دولت تدبیر و امید تدبیری بیندیشد که هنرمندان ایران به جایگاه واقعی خودشان برگردند. وقتی صادر کننده سیب زمینی و پیازجایزه می‌گیرد و هنرمند محروم می‌ماند، ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. اگر هم تاکنون پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اقدامات شخصی خودمان بوده است.

    شریفیان در گوشه‌ای از سخنان خود تاکید کرد: تمام کسانی که نام آوران ایران در دنیا بوده‌اند، وقتی به کشور بازمی گردند، دولت برایشان چه کار می‌کند؟ برای یک هنرمند چه تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود؟ حتی امکان اجرا را برایشان فراهم نمی‌کنند و به هیچ وجه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

    وی در پایان گفت: امیدوارم کمی به فکر هنر این مرزو بوم باشیم که اگر اشخاص علاقه‌مند نباشند، این هنر نیز به ورطه نابودی می‌رود.

    گفتنی است؛ گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان، آخرین کنسرت سال ۲۰۱۳ میلادی را در سالن شهر گوتنبرگ کشور سوئد برگزار می‌کند.

    این اجرا تحت عنوان شب هنر ایرانی با همکاری فستیوال هنر ایران و کنسرت هاوس در تاریخ ۲۸ دسامبر برای علاقه‌مندان به روی صحنه خواهد رفت که سومین اجرای گروه لیان در سوئد است و آکا صفوی، حسین سنگسر، مرتضی پالیزدان، محمود بردک‌نیا، حمید اکبری و هادی منوچهری به عنوان اعضای گروه، موسیقی بوشهر را به مخاطبان معرفی خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=45702
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *