×
×

در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد

  • کد نوشته: 45644
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام آذر ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • داریوش طلایی گفت: بیشتر از ۱۰ سال است که هیچ اجرای صحنه‌ای نداشتم، اما اکنون به این فکر می‌کنم که دور تازه‌ای از فعالیت‌ها واجراهای صحنه‌ای‌ام را آغاز کنم. داریوش طلایی، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به بیان برنامه‌هایش برای اجراهای صحنه‌ای تازه پرداخت و گفت: من به طور […]

  • 139209241029328981740293داریوش طلایی گفت: بیشتر از ۱۰ سال است که هیچ اجرای صحنه‌ای نداشتم، اما اکنون به این فکر می‌کنم که دور تازه‌ای از فعالیت‌ها واجراهای صحنه‌ای‌ام را آغاز کنم.
    داریوش طلایی، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به بیان برنامه‌هایش برای اجراهای صحنه‌ای تازه پرداخت و گفت: من به طور جدی می‌خواهم برنامه‌های کاریم را طوری تنظیم کنم که بتوانم به کار اجرایی و رفتن روی صحنه بپدازم.

    این استاد دانشگاه که چندین سال است هیچ کنسرتی برگزار نکرده، اظهار کرد: الان بیشتر از ۱۰ سال است که هیچ اجرای صحنه‌ای نداشتم و دلیل این امر نیز درگیری من به کارهای دانشگاهی و مدیریت دپارتمان موسیقی در دانشگاه تهران است.

    طلایی با اشاره به فعالیت‌هایش در عرصه دانشگاه گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر چهار رشته جدید از گرایش‌های موسیقی را در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تهران تاسیس کردیم. به طور حتم همه این کارها و برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه زمان زیادی را نیاز دارد و دیگر فرصتی برای اجرای کنسرت نمی‌ماند.

    طلایی که در فرانسه و از دانشگاه نانت دکترای خود را در رشته موسیقی شناسی اخذ کرده، گفت: به این فکر هستم که دوره‌ای تازه از فعالیت‌های هنری و صحنه‌ای‌ام را آغاز کنم.

    وی درباره تشکیل گروهی تازه در موسیقی ایران تصریح کرد: من خیلی به دنبال تشکیل گروهی بزرگ نیستم. ایده‌هایی دارم که آن‌ها را در قالب تکنوازی، دونوازی و یا سه نوازی داشته باشم. ایده دیگری که ارم استفاده از شاگردهایم است. خوشبختانه شاگردهای زیاد و البته خوبی دارم که آمادگی حضور در صحنه را دارند و این برنامه را دارم که در دراز مدت گروهی با حضور شاگردهایم تشکیل دهم.

    طلای با اشاره به چگونگی تشکیل گروهش گفت: من باید فراخوان بدهم و نوازنده‌هایی را جمع کنم که طی چند سال به صورت فشرده با آن‌ها کار کنم. من خیلی اهل بازار موسیقی نیستم. بیشتر سعی می‌کنم به ذات موسیقی و کیفیت بالا بپردازم.

    وی افزود: متاسفانه در حال حاضر آنچه در موسیقی ما حرف اول را می‌زند؛ بازار است و بسیاری از مسائل را به هنرمندان دیکته می‌کند.

    طلایی گفت: گاهی شنیده شده که برگزار کننده‌های کنسرت‌های موسیقی از این سخن می‌گویند که مخاطبان، چندان برای شنیدن موسیقی به سالن نمی‌آیند. آن‌ها ادعا می‌کنند که وجود خواننده‌ای خاص و یا مسائل دیگر موجب پر شدن سالن می‌شود.

    رئیس گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که از اعضای موسیقی «چاووش» بوده، درباره همکاری با هم‌نسلانش می‌گوید: همکاری با هم‌نسل‌های خودم دشوار است. گرفتاری برای هر کدام از ما زیاد است. ما با هم‌نسل‌هایمان شاید بتوانیم کارهایی در حد همکاری‌های مشترک و همنوازی‌های مقطعی بر روی صحنه داشته باشیم.

    طلایی گفت: گروه را باید با جوان‌ها تشکیل داد تا فرصتی هم برای جوان‌ها به وجود بیاید. البته انگیزه همکاری با هم‌نسلهایم را همیشه دارم و هر زمان که دوستان قدیم را می‌بینیم از همکاری تازه سخن می‌گوییم.

    https://musiceiranian.ir/?p=45644
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *