×
×

گفتگو با سروش خطابی

  • کد نوشته: 45404
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام آذر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • حوالی سال ۸۷ بود که ویدئویی تحت عنوان “عکاس خوش ذوق و آمپلی فایر شاه عباس”  در فضای مجازی و سایت های اجتماعی منتشر شد که  در آن جوانی در برابر دوربین توریست‌ها در مسجد شاه آواز می‌خواند. بعد از مدت کوتاهی آن موسیقی به صورت چشم گیری بین کاربران اینترنتی پخش و دیده شد […]

    گفتگو با سروش خطابی
  • 1450795_1438640403024635_1993597929_nحوالی سال ۸۷ بود که ویدئویی تحت عنوان “عکاس خوش ذوق و آمپلی فایر شاه عباس”  در فضای مجازی و سایت های اجتماعی منتشر شد که  در آن جوانی در برابر دوربین توریست‌ها در مسجد شاه آواز می‌خواند. بعد از مدت کوتاهی آن موسیقی به صورت چشم گیری بین کاربران اینترنتی پخش و دیده شد و با اقبال خوبی مواجه شد.

    اما هیچ نشانی از آن خواننده جوان که دوربینی روی دوشش بود در دسترس نبود.
    بعد از گذشت چند سال از انتشار آن ویدئو، فرارو گفتگویی با او انجام داد. داستان آن تصنیف را از زبان خواننده اش “سروش خطابی” که برای فرارو بازگو می‌کند، بخوانید:
    “من هر سال برای عکاسی به اصفهان می رفتم وقتی به مسجد امام رسیدم و طبق معمول در حال عکاسی بودم متوجه شدم یکی از راهنماهای تور برای نشان دادن تکرار صدا زیر گنبد مسجد امام با تمام قدرت بالا و پایین می پرد به نظرم رسید که این راه مناسبی برای نشان دادن قابلیت این اثر معماری نبود، بنابرین خیلی بداهه این کار را خواندم که یکی از تصانیف استاد مرحوم علی اکبر خان شیداست اما خودم هنوز از نحوه ی پخش این کار بی خبرم اما خیلی خوشحالم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.”
    سروش خطابی از بیوگرافی خود این گونه می‌گوید:
    “موسیقی را در بخش آواز با کلاس های پدرم شروع کردم که در منزل برای عده معدودی برگزار می‌شد اما به دلیل علاقه وافری که به ساز سنتور داشتم با حمایت پدر، نوازندگی این ساز را از سال ۷۷ نزد استادان حسین دیزانی و سیامک آقایی شروع کردم و هم اکنون در ۲ آموزشگاه تهران مشغول تدریس این ساز هستم.
    به خاطر انگیزه ای که برای خوانندگی داشتم به کلاس های استاد محمدرضا قراتپه مدرس آواز کلاسیک رفتم که هنوز ادامه دارد و خیلی به تکنیک صدایم کمک کرده است.
    خوشبختانه در حال حاضر با کمک یکی از تهیه کننده های خوب موسیقی مشغول جمع آوری اولین آلبومم هستم که امیدوارم تا سال آینده راهی بازار شود.”
    https://musiceiranian.ir/?p=45404
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *