×
×

از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد

  • کد نوشته: 45285
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: اختصاص یکصد میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان‌های مرتبط برای انتقال و تدفین افراد یک گروه موسیقی به کلی نادرست و دروغ محض است. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به بازتاب مطالبی در رسانه‌ها درباره […]

  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: اختصاص یکصد میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان‌های مرتبط برای انتقال و تدفین افراد یک گروه موسیقی به کلی نادرست و دروغ محض است.

    مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به بازتاب مطالبی در رسانه‌ها درباره نحوه انتقال و تدفین دو جوان ایرانی فعال در عرصه موسیقی، مطالبی را برای روشن شدن افکار عمومی اعلام کرد:

    «بر اساس این جوابیه آنچه در تعدادی از رسانه‌ها پیرامون اختصاص یکصد میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان‌های مرتبط برای انتقال و تدفین افراد یادشده مطرح شده به کلی نادرست و دروغ محض بوده و در این زمینه هیچگونه اعتباری از سوی وزارت ارشاد اختصاص داده نشده است.»

    به گزارش ایسنا، سروش و آرش فرازمند (فرزندان دو فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران فرزانه شعبانی و مجید فرازمند)، اعضای یک گروه موسیقی راک زیرزمینی در تهران بودند که از سال۲۰۰۶ به آمریکا رفتند. این دو برادر که عضو گروه موسیقی «یلو‌داگز» بودند، توسط عضو اخراجی گروه که علی اکبر رفیعی نام داشته در بروکلین نیویورک کشته شدند.

    اجساد سروش و آرش، پس از این رویداد ناگوار به تهران منتقل و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

    در پی انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه مسؤولان فرهنگی، ۱۰۰ میلیون تومان برای انتقال اجساد آرش و سروش فرازمند هزینه کرده‌اند، از سازمان سینمایی و خانه‌ی سینما در این زمینه نام برده شد. اما ابتدا رییس هیأت مدیره‌ی خانه‌ی سینما در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که اجساد با حمایت یک سازمان مردم‌نهاد آمریکایی فعال در جهت منع خشونت، به ایران منتقل شده است، در ادامه هم سازمان سینمایی با انتشار یک تکذیبیه رسمی، اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه‌ی خود را برای این منظور، رد کرد.

    در نهایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تخصیص این بودجه برای انتقال اجساد را رد کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=45285
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *