×
×

/گزارش ۱۰۰ روزه‌ی دولت در حوزه موسیقی/

  • کد نوشته: 45189
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۷ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • لوریس هویان گفت: اگر آقای رییس جمهور خودشان یک روز دنبال مجوز موسیقی بروند و بدانند که چه روند اداری سختی دارد، با روند کار آشنا می‌شدند و اینگونه کلی درباره فرهنگ کشور صحبت نمی‌کردند. این آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در حوزه فرهنگ گفت: […]

  • لوریس هویان گفت: اگر آقای رییس جمهور خودشان یک روز دنبال مجوز موسیقی بروند و بدانند که چه روند اداری سختی دارد، با روند کار آشنا می‌شدند و اینگونه کلی درباره فرهنگ کشور صحبت نمی‌کردند.

    این آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در حوزه فرهنگ گفت: دولتمردان همیشه وعده‌های زیادی درباره فرهنگ می‌دهند اما، این مدیران زیرمجموعه هستند که با دخالت‌های غیرکارشناسی خود اعمال سلیقه می‌کنند.

    این استاد دانشگاه ادامه داد: مگر وقتی چند ماه پیش جلوی تدریس موسیقی کلاسیک را در دانشگاه جامع علمی کاربردی گرفتند، کسی پیگیر قضیه شد؟ هیچ‌کس در این زمینه دغدغه ندارد و حتی آن زمان آقای شاه آبادی(معاون هنری وقت) گفتند اینها شایعاتی است که از پایه کذب است اما الان آقای شاه آبادی کجا هستند که بیایند جواب دهند؟

    هویان یادآور شد: ما در کشور فقط مقام داریم اما مسؤول نداریم. مشکل عمده ما در کشور برنامه‌ریزی است؛ مدیران عموما برنامه ندارند. مثلا وزیر قبلی چه برنامه‌ای داشت که هم اکنون وزیر جدید آن را ادامه دهد؟

    وی افزود: امروز وزیر ارشاد می‌آید در مورد رفع فیلتر فیس‌بوک صحبت می‌کند، این در حالیست که ما در مملکت مشکلات مهم‌تری داریم. بسته شدن ارکستر سمفونیک تهران در این مملکت یک غده سرطانی است. باید بگویم کشوری که ارکستر سمفونیک ندارد به طور کل فرهنگ‌اش تعطیل شده است.

    او ادامه داد: می‌خواهم بگویم اگر من فردا قصد گرفتن مجوز برای کنسرت دادم و مجوزی صادرنشد باید به چه کسی نامه بنویسم؟ باید به رییس جمهور بگویم؟ ایشان آنقدر کلی درباره فرهنگ صحبت می‌کنند که آدم متعجب می‌شود. به زعم بنده رئیس جمهور باید دستورالعمل ارائه کند تا کارساز شود نه اینکه خیلی کلی درباره فرهنگ صحبت کند ما سال‌هاست که گوشمان از این حرف‌ها پر است.

    هویان در پایان سخنانش گفت: بسیاری از مدیران زیرمجموعه که خیلی وقت‌ها سواد کافی هم نداشتند باعث منفعل شدن نیروهای باسواد و تحصیل کرده شدند.

    https://musiceiranian.ir/?p=45189
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *