×
×

«غزل عاشورا» رونمایی شد

  • کد نوشته: 45103
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «غزل عاشورا» در حالی شامگاه ۲ آذرماه رونمایی شد که پیروز ارجمند درباره دانش «فرکتال» سخنانی بیان کرد. آهنگساز آلبوم «غزل عاشورا» در این مراسم گفت: باید معارف نو را در ذهن مردم ماندگار کنیم، باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو داشته باشیم چرا که ابزارهای هنری بی‌شک ماندگار است. فریدون خوشنود به […]

  • 27-284آلبوم موسیقی «غزل عاشورا» در حالی شامگاه ۲ آذرماه رونمایی شد که پیروز ارجمند درباره دانش «فرکتال» سخنانی بیان کرد.

    آهنگساز آلبوم «غزل عاشورا» در این مراسم گفت: باید معارف نو را در ذهن مردم ماندگار کنیم، باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو داشته باشیم چرا که ابزارهای هنری بی‌شک ماندگار است.

    فریدون خوشنود به نقش موسیقی و ادبیات در اجرای آیین‌های مذهبی در میان همه ملل اشاره کرد و گفت: در ملت‌ها و کشورهای آسیایی موسیقی و ادبیات در اجرای آیین‌های سنتی‌شان چنان با اهمیت بوده که بدون وجود آنها هیچ آیینی به انجام نمی‌رسیده است.

    او همچنین نوحه‌خوانی را از شاخص‌ترین قالب‌های موسیقی عاشورایی دانست و افزود: نغمه‌های بومی، نوحه‌ها و مرثیه‌ها از قدیمی‌ترین موسیقی‌های مذهبی در ایران هستند. در تمام مذاهب موسیقی عبادی وجود دارد و همه دارای مضمون نیایش هستند.

    وی در ادامه سخنانش از علیرضا قزوه، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و دیگر دست اندرکاران آلبوم موسیقی«غزل عاشورا» تشکر کرد و سخنانی در تمجید و تکریم شعر و شخصیت انقلابی و مردمی علیرضا قزوه گفت.

    تعاریف رضایت‌بخش از علیرضا قزوه باعث شد تا اسماعیل امینی به طنز بگوید «جلسه رونمایی علیرضا قزوه نیست!»

    همچنین در ادامه رونمایی از این آلبوم موسیقایی محمد حشمتی خواننده آلبوم «غزل عاشورا» آهنگ «زینب، زینب» را خواند

    و در معرفی این اثر گفت: ملودی «زینب، زینب» بر اساس آهنگ «ایران، ایران» خوشنود که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اجرا کرده بود، ساخته شده است.

    مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز در این مراسم حضور داشت و با اشاره به این که انسان اولیه برای ارتباطات خودش به زبان رو آورده است، اظهار کرد: صداهایی که کودکان تازه به دنیا آمده از خود تولید می‌کنند موسیقایی است و این تایید می‌کند که خداوند موسیقی را در بدن انسان به ودیعه گذاشته است.

    پیروز ارجمند با اشاره به نظریه فرکتال «fractal» در موسیقی، گفت: از دیدگاه فرکتال تمام مخلوقات جهان بر اساس نظم هندسی برپا شده‌اند. اگر فرکتال را در موتورهای جستجوگر دنبال کنید با تعدادی طرح هندسی مواجه خواهید شد.

    او ادامه داد: گاهی نوازنده‌ها می‌گویند که امروز سازم با من قهر کرده است، این موضوع درست است و به بخش هوشیار طبیعت مربوط می‌شود. نگرش فرکتال موسیقی هم به شکل هندسی نت‌ها است و بر همین اساس زبان و شعر هر فرهنگ شکل می‌یرد، اگر زبان ما چینی بود امروز این موسیقی را نداشتیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=45103
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *