×
×

احتمال ساخت قطعه در دوران نوجوانی نابغه موسیقی کلاسیک
کشف قطعه‌ای ناشناخته از موتسارت در کتابخانه‌ای در آلمان

  • کد نوشته: 439860
  • 31 شهریور 1403
  • ۰
  • یک قطعه موسیقی ناشناخته از ولفگانگ آمادئوس موتسارت که احتمالاً در دوران نوجوانی او ساخته شده، در کتابخانه‌ای در شهر لایپزیگ آلمان کشف شد. این قطعه شامل هفت موومان کوچک برای تریوی زهی است که به اواسط دهه ۱۷۶۰ میلادی بازمی‌گردد. اجرای این اثر در مراسم رونمایی نسخه جدید کاتالوگ آثار موتسارت در شهر سالزبورگ اتریش انجام شده و قرار است در اپرای لایپزیگ نیز اجرا شود.
    کشف قطعه‌ای ناشناخته از موتسارت در کتابخانه‌ای در آلمان
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، یک قطعه موسیقی ناشناخته از ولفگانگ آمادئوس موتسارت، آهنگساز نابغه اتریشی، به تازگی در کتابخانه‌های شهری لایپزیگ آلمان کشف شده است. این قطعه که به اواسط تا اواخر دهه ۱۷۶۰ میلادی بازمی‌گردد، شامل هفت موومان کوچک برای یک تریوی زهی است و حدود ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد.

    به گزارش ایسنا، این قطعه در هنگام تهیه نسخه جدید کاتالوگ کشِل، که فهرستی جامع از آثار موسیقایی موتسارت است، کشف شد. موتسارت در سال ۱۷۵۶ در سالزبورگ اتریش متولد شد و از کودکی با راهنمایی پدرش، لئوپولد موتسارت، به آهنگسازی پرداخت. او یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان دوران کلاسیک محسوب می‌شود و آثارش همچنان در جهان موسیقی مورد تحسین قرار می‌گیرند.

    با اینکه نسخه کشف شده توسط خود موتسارت نوشته نشده، اما محققان معتقدند این قطعه احتمالاً در حدود سال ۱۷۸۰ ساخته شده است. در مراسم رونمایی نسخه جدید کاتالوگ کشل در شهر سالزبورگ، این قطعه توسط یک تریوی زهی به اجرا درآمد.

    همچنین کتابخانه‌های شهری لایپزیگ اعلام کرده‌اند که دست‌نوشته این قطعه با جوهر قهوه‌ای تیره روی کاغذ دست‌ساز نوشته شده و بخش‌های مختلف آن به صورت جداگانه صحافی شده‌اند. این اولین باری است که این قطعه به‌طور عمومی اجرا می‌شود و قرار است در آینده‌ای نزدیک در اپرای لایپزیگ نیز به نمایش درآید.

    ولفگانگ آمادئوس موتسارت که در جوانی درگذشت، بیش از ۶۰۰ اثر موسیقایی از خود به‌جا گذاشت که همچنان از جمله شاهکارهای موسیقی کلاسیک به‌شمار می‌آیند. آثار او به دلیل زیبایی و پیچیدگی‌شان، از جمله «سمفونی شماره ۴۰»، «فلوت سحرآمیز» و «رکوئیم»، همچنان الهام‌بخش نسل‌های جدید موسیقی‌دانان و هنردوستان هستند.

    نویسنده: حمیده موسوی
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *