×
×

پس از سال‌ها انتظار اهالی موسیقی

  • کد نوشته: 4398
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم «ردیف موسیقی با روایت نی حسن کسایی» شامل چهار لوح فشرده همراه با کتابچه‌ای تا پایان آبان ماه روانه بازار موسیقی می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، «سید عباس سجادی» مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: استاد در آستانه ۸۰ سالگی […]

  • آلبوم «ردیف موسیقی با روایت نی حسن کسایی» شامل چهار لوح فشرده همراه با کتابچه‌ای تا پایان آبان ماه روانه بازار موسیقی می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، «سید عباس سجادی» مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: استاد در آستانه ۸۰ سالگی و کمال هنری خویش این اثر ارزشمند را روایت کرده‌اند که حاصل هفت دهه تلاش و تجربه هنری ایشان است که به حق علاقمندان و صاحب‌نظران موسیقی سالها در انتظارش بودند.
    وی همچنین افزود: کتابچه همراه این آلبوم نیز با عنوان « از نی حکایتی» به کوشش فرزند استاد، محمد جواد کسایی و زیر نظر ایشان گردآوری شده است که شامل« نگاهی به تاریخچه نینوازی از آغاز تا به امروز»، « کشت گیاه نی و چگونگی ساخت انواع و اقسام آن» و… می‌باشد که به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی تحریر شده است و سرانجام توفیق رفیق راه شد که تا پایان همین ماه به دست دوستدارانش خواهد رسید.
    سجادی خاطر نشان کرد کرد: این اثر منحصر به فرد که به بهانه سال جهانی مولانا که بر دیباچه مثنوی‌اش«نی‌نامه» می‌درخشد به این استاد یگانه سفارش داده شده، در طول این سالها آماده شده است و از متخصصات این ردیف می‌توان به؛ پویایی آن، اصالت و استادی راوی، خاصیت ویژه اجرایی و آموزش اشاره کرد.
    مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان اشاره کرد: این اثر از آخرین تولیدات موسسه نغمه شهر است که با حمایت موزه موسیقی ایران و توسط آوای باربد منتشر خواهد شد .ما همچنین درصدد آن هستیم که این آلبوم با حضور استاد کسایی در قالب آئینی درخور شأن و شخصیت ایشان با حضور بزرگان موسیقی رونمایی شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=4398
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *