×
×

در کانون ادبی زمستان از «محمد سریر» تقدیر شد
حمیدرضا نوربخش: سریر، آبروی موسیقی ایران است

  • کد نوشته: 435469
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۱ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • مراسم شانزدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان شب گذشته ۲۰ اسفندماه در فرهنگسرای اندیشه باحضور ترانه‌سرایان، خوانندگان و فعالان حوزه ادبیات و موسیقی و بزرگان شعر و ادب برگزار و از دکتر محمد سریر آهنگساز و موسیقی‌دان به پاس تمام زحماتی که در حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص موسیقی کشیده‌اند، قدردانی شد.
    حمیدرضا نوربخش: سریر، آبروی موسیقی ایران است
  • سجاد عزیزی آرام شاعر و ترانه سرا و دبیر کانون ادبی زمستان در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم و ارائه‌ی گزارش عملکرد این کانون ادبی گفت: «کانون ادبی زمستان  از تاریخ ۴ دی ۱۳۸۴ فعالیت خود را در فرهنگسرای رازی آغاز کرد و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نشست‌ تخصصی ادبی، جلسه شعر و نقد و بررسی ادبی برگزار کرده است و خوشحالیم که در این روز در کنار شما عزیزان ۱۶ سالگی این کانون ادبی را جشن می‌گیریم و مفتخریم به بهانه این مراسم از زحمات و فعالیت‌های هنری استاد محمد سریر قدردانی می‌کنیم.»

    در این مراسم شاعرانی چون امید صباغ نو، رضا رفیع، سیدحسین متولیان، محمود اکرامی، احسان افشاری و مصطفی رحمان دوست که شعر «صد دانه یاقوت» را خواند، اشعاری از خودشان را برای حاضران در مراسم قرائت کردند.

    حاضران در مراسم شانزدهمین سالگرد کانون ادبی زمستان و بزرگداشت محمد سریر، شاهد اجرای زنده دو خواننده بودند. آیدین نظمی خواننده دو قطعه «سکوت خونه» و «سردرگم» را اجرا کرد و محمد معتمدی نیز قطعه «پناه آخر» را با نوازندگی پیانوی محمدرضا چراغعلی خواند.

    از نکته‌های جالب این مراسم، اهدای بیمه نامه محمد معتمدی از سمت بیمه تعاون بود.

    بیژن ارژن شاعر رباعی‌سرا به مناسبت هفته فرهنگی و بزرگداشت حکیم نظامی در ادامه مراسم چند رباعی را از کتاب جدید خود  که ۱۶۰ رباعی را از داستان شیرین و فرهاد از زبان کردی به زبان فارسی در قالب شعر بازگردانده است، برای اولین بار خواند.

    در ادامه مراسم بزرگداشت محمد سریر با پخش دو پیام تصویری استادهوشنگ کامکار و استادشمس لنگرودی که به بیان خاطراتشان با این استاد موسیقی و تاثیراتی که او در حوزه‌ی موسیقی ایران گذاشته است، پرداختند.

    همسر و دختر محمد سریر به همراه محمدرضا چراغعلی آهنگساز، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران، سید عباس سجادی شاعر و ترانه سرا، مصطفی رحمان دوست شاعر، محمد معتمدی خواننده، محمدرضا عقیلی آهنگساز، مستانه مهاجر کارگردان، سعیده قدس بنیانگذار موسسه محک و حمید غلامعلی خواننده، با حضور در روی صحنه آیین بزرگداشت استاد محمد سریر آهنگساز، موسیقی دان و عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران آغاز کردند.

    حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران درباره شخصیت محمد سریر گفت: «استاد سریر معلم و الگوی من بوده‌اند، من بالغ بر ۲۰  سال است که با ایشان همکاری دارم و همیشه از او آموخته‌ام. محمد سریر آبروی موسیقی ایران است؛ اعتبار موسیقی ایران به حضور این بزرگان است.»

    در ادامه از زحمات این آهنگساز قدردانی شد و یک تابلو نقاشی از چهره این استاد و تندیس کانون ادبی زمستان توسط مصطفی رحمان دوست به او اهدا شد. محمد سرسر در ادامه با قدردانی از زحمات همسرش و ۵۰ سال  زندگی عاشقانه با او بیان کرد: من از ۱۰ سالگی فعالیت در حوزه‌ موسیقی را شروع کرده‌ام و الان ۶۷ سال است که در حوزه موسیقی تحقیق، پژوهش و  تولید اثر می‌کنم. همیشه سعی کرده‌ام هنر موسیقایی خودم را ارتقا دهم و با گذشت تمام این سال‌هاهنوز به عنوان یک هنرآموز در حال آموزش هستم.

    در پایان حمید غلامعلی قطعه «ایران» از جمله آثار مشترک زنده یاد محمد نوری و محمد سریر را با همراهی محمدرضا چراغعلی اجرا کردند و سجاد عزیزی آرام با تشکر از این دو هنرمند به انتشار آلبوم «پایز بعد از تو» توسط این دو هنرمند اشاره کرد.

    امید صباغ نو، رضا رفیع، حسن علیشیری، محمود اکرامی، حمید ناصحی، سید حسین متولیان، مصطفی رحمان دوست، احسان افشاری، محمد معتمدی، محمدرضا چراغعلی، مهرداد نصرتی، داریوش تقی پور، مهدی یغمایی و… از جمله‌ هنرمندان و مهمان‌های حاضر در این مراسم بودند.

    شمع جشن تولد ۱۶ سالگی کانون توسط استاد محمد سریر خاموش شد و این‌گونه این مراسم، باشکوه پایان یافت.

    منبع: موسیقی ما
    https://musiceiranian.ir/?p=435469
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *