×
×

صحنه رنگارنگ موسیقی اقوام در جشنواره سی و هفتم

  • کد نوشته: 434782
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۱ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر صحنه حضور گروه‌های موسیقی اقوام خواهد بود.
    صحنه رنگارنگ موسیقی اقوام در جشنواره سی و هفتم
  • بر اساس برنامه، در این جشنواره ‌گروه‌هایی از مناطق مختلف ایران نظیر کرمانشاه، لرستان، کردستان، آبادان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تربت جام و بندر عباس در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌روند.

    اجراهای موسیقی مقامی ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۲ بهمن‌ماه آغاز می‌شود. در تاریخ مذکور، حیدر کاکی از کرمانشاه، یوسف باجلوند از لرستان و گروه آبادانی “سار” با حضور امیر تنگسیری و حجت شیروی در یک سئانس مشترک به اجرا می‌پردازند.

    روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه نیز ابتدا گروه «نوای سمیره» از لرستان و در ادامه گروه «دالاهو» از کرمانشاه به ترتیب از ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ روی صحنه خواهند رفت.

    در ادامه اجراهای موسیقی نواحی، فرهنگسرای ارسباران در روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان گروه‌ «مقامی ترکمنی» از گلستان و «پامچال» از تربت جام و همچنین بربط هرمزگان، محمود صادقی ورگ از خراسان شمالی و سعدالله نصیری از کردستان خواهد بود.

    روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه نیز گروه «ندای تفتان» از سیستان و بلوچستان و سلمان سلیمانی و یعقوب تنها از خراسان رضوی و همچنین هادی منتظری از ساعت ۲۱:۳۰ هنرنمایی می‌کنند. این کنسرت حسن ختام اجراهای بخش موسیقی نواحی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=434782
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *