×
×

ترویج، گسترش و تقویت حوزه موسیقی افتخار وزارت فرهنگ است
بازدید اسماعیلی از ستاد جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 434697
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۵ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «ماه در کِشو» به خوانندگی محسن مستکین، به صورت پیوندی میان موسیقی فولکلور دزفولی و دیگر سبک‌های موسیقی منتشر می‌شود.
    بازدید اسماعیلی از ستاد جشنواره موسیقی فجر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موسیقی با انقلاب اسلامی پیوند خورده و خدمات فراوانی به انقلاب کرده است، ترویج، گسترش و تقویت حوزه موسیقی را باعث افتخار این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

    ه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست با اعضای ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در دفتر این ستاد با تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، هدف از حضور در این نشست را ابراز تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد که در این شرایط سخت تلاش و همت کرده‌اند این رویداد بزرگ موسیقایی با حداقل‌ها برگزار شود.

    وی افزود: بنای ما امسال برگزاری جشنواره ها به صورت عادی و حضوری بود، اما سویه جدید شیوع کرونا در کشور برنامه ریزی ما را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به شرایط موجود و توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا جشنواره ها  با حداقل‌ها  ادامه پیدا می‌کند.

    رئیس شورای هنر در ادامه به جایگاه موسیقی و نقش و تاثیر آن در میان مردم اشاره کرد و گفت: حوزه موسیقی به لحاظ ذهنی پیوند خورده با انقلاب اسلامی است؛ حتی کسانی که آن دوران را ندیده‌اند سرودهای زیبا و  متناسب با آن ایام برایشان حس زنده بودن تاریخ، وحدت، انسجام ملی، همگرایی و اتحاد را دارد.

    اسماعیلی با بیان اینکه موسیقی خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی کرده است، اظهارداشت: در حساس ترین و مهمترین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی در آن دوران موسیقی وارد شد.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ترویج، گسترش و تقویت حوزه موسیقی در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از اولویت ها و افتخارات این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: نگاه مجموعه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور این است که به صورت جدی از حوزه فرهنگ و هنر حمایت کنیم.

    اسماعیلی وجود پیشکسوتان، اساتید فن و افراد فاخر در حوزه موسیقی را به عنوان پرچمداران این عرصه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه اتحاد و همدلی خوبی بین اساتید وجود دارد که این مهم باعث تقویت و همیاری یکدیگر در حوزه موسیقی شده است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به نشست ماه های گذشته خود با معاون امور هنری سابق و مدیرکل موسیقی اشاره کرد و گفت:  در آن نشست مطالب و صحبت های خوبی مطرح و جمع بندی شد. از این رو از آقای سالاری معاون امور هنری می خواهم  آن موارد را با جدیت دنبال کنند؛ ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای کمک و حمایت از حوزه موسیقی به کار خواهیم بست تا این حوزه متناسب با نیازها و خواسته های جامعه، تحولات بنیادین و اساسی در آن ایجاد شود تا شاهد رشد و شکوفایی موسیقی در کشور و سطح بین المللی باشیم.

    اسماعیلی به اقدامات و تلاش های خوب صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای خوب این رویداد بزرگ هنری، بهترین جشنواره را در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم رقم بزنیم.

    در ابتدای این نشست محمودسالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اله یاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن ریاحی دبیر جشنواره به تشریح روند برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر پرداختند.

    سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان با ایام گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=434697
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *