×
×

وزیر فرهنگ: آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تغییری نکرده است

  • کد نوشته: 432886
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام آبان ۱۴۰۰
  • ۰
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت جز محدودیت‌های مربوط به کرونا، شرایط کلی برگزاری کنسرت‌های موسیقی مانند گذشته و تغییری در آیین‌نامه‌ها رخ نداده است.
    وزیر فرهنگ: آیین‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تغییری نکرده است
  • محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره حیات دوباره کنسرت های موسیقی، اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در پی این بودیم که با گسترش واکسیناسیون، فضای فعالیت های اجتماعی را تسهیل کنیم. در حال حاضر، بالای ۹۰ میلیون تزریق در نوبت های اول و دوم صورت گرفته است.

    عضو کابینه دولت سیزدهم در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری کنسرت ها محدودیتی وجود دارد یا نه، تاکید کرد: برگزاری کنسرت ها طبق همان شیوه نامه های سابق خواهد بود و هیچ تغییری در آیین نامه رخ نداده است. محدودیت‌های مربوط به کرونا تنها نکته ای است که در این زمینه باید مد نظر قرار بگیرد.

    وی ادامه داد: در پی این امتیاز ایجاد شده (واکسیناسیون عمومی)، بیشتر شهرها از حالت قرمز خارج شدند؛ علاوه بر این، ستاد ملی مقابله با کرونا در روزهای آینده سامانه ای راه اندازی می کند و حضور در جلسات و اجتماعاتی مانند کنسرت ها با رعایت پیش شرط هایی مانند تزریق واکسن و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در این سامانه باید اعلام شود.

    وزیر فرهنگ درباره شروع روند ارسال درخواست های برگزاری کنسرت های موسیقی، گفت: نوبت دهی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است. برای عادی سازی همه فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرهایی که قرمز نیستند، مصمم هستیم و اجتماعاتی مثل تئاتر و کنسرت در شهرها برگزار می شود.

    اسماعیلی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی که در حال انجام است، برگزاری کنسرت ها از ابتدای آذرماه از سر گرفته می شود تا این فعالیت ها نشاط و انگیزه را در جامعه هنری افزایش دهد.

    به گزارش ایرنا، روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه جلسه هم اندیشی به منظور از سرگیری اجراهای صحنه ای موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها به ریاست محمد اله‌یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی برگزار شد. در این جلسه که نوید دهنده اخبار خوشی برای جامعه موسیقی کشور بود، سرپرست دفتر موسیقی به تلاش های معاونت هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه اخیر برای آغاز اجرای های موسیقی، رونق اقتصاد هنر و پیگیری‌های وزارت ارشاد از ستاد ملی کرونا اشاره کرد.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=432886
       
    برچسب ها وزیر فرهنگ

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *