×
×

دو قطعه از حسین بهروزی نیا

  • کد نوشته: 43262
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • «آفتاب نیمه شب» و «باد» دو قطعه از حسین بهروزی نیا هستند که با ریتم های کمتر شنیده شده ۱۶ و ۱۷ ضربی ساخته شده اند و بهروزی نیا آنها را به عنوان پیشنهاد شنیداری اش به علاقمندان مطرح می کند. حسین بهروزی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی اریان(نای)، ضمن بیان […]

  • «آفتاب نیمه شب» و «باد» دو قطعه از حسین بهروزی نیا هستند که با ریتم های کمتر شنیده شده ۱۶ و ۱۷ ضربی ساخته شده اند و بهروزی نیا آنها را به عنوان پیشنهاد شنیداری اش به علاقمندان مطرح می کند.
    حسین بهروزی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی اریان(نای)، ضمن بیان این مطلب گفت: دو قطعه از ساخته های خودم را برای شنیدن به مخاطبان پیشنهاد می کنم که هر دو این این قطعات با ریتم های خاص و کمتر شنیده شده در ایران ساخته شده اند.

    این موسیقیدان در ادامه افزود: یکی از این دو قطعه«آفتاب نیمه شب» است که با ریتمی ۱۶ ضربی نوشته شده و در فضای شوشتری و اصفهان قرار دارد. این قطعه با فرم های مختلفی مانند دو نوازی«عود و تنبک» و یا «سه نوازی» اجرا و منتشر شده است. این قطعه همچنین به صورت گروه نوازی نیز در آلبوم«از سنگ تا الماس» اجرا شده است.

    وی همچنین عنوان کرد: قطعه دیگری که برای شنیدن به مخاطبان جدی موسیقی پیشنهاد می کنم قطعه«باد» است؛ این قطعه ۱۷ ضربی است و در دستگاه نوا ساخته شده که در آلبوم«نغمه زیر خاکستر» نیز منتشر شده است. این قطعه تنوع ریتمیک دارد و می تواند برای نوازندگان و آهنگسازان جوان نیز جنبه آموزشی داشته باشد.

    حسین بهروزی نیا ادامه داد: ریتم های ۱۶ و ۱۷ ضربی در دنیا شناخته شده اند و آثار بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد؛ اما در ایران تا زمانی که من از این ریتم ها شروع به استفاده کردم اثری از آهنگسازان ایرانی را نشنیده بودم که چنین ریتم هایی در آنها به کار گرفته شده باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=43262
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *