×
×

جشنواره بین اللملی تکنوازی «ئاویه‌ر» برگزار می شود

  • کد نوشته: 432366
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام مهر ۱۴۰۰
  • ۰
  • جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه‌ر” توسط انجمن موسیقی کردستان برگزار خواهد شد.
    جشنواره بین اللملی تکنوازی «ئاویه‌ر» برگزار می شود
  • جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه‌ر” توسط انجمن موسیقی کردستان برگزار خواهد شد.

    هر دوره از این جشنواره به یک ساز تخصصی اختصاص یافته و همه نوازندگان سراسر جهان می توانند شرکت کرده و به اجرای ساز تخصصی خود بپردازند.

    در اولین دوره برگزاری این جشنواره، ساز نرمه نای ( دودوک، بالابان و … ) در نظر گرفته شده است و طی فراخوانی از همه نوازندگان ایران و جهان و شهرهای خلاق شبکه دعوت به عمل آمده تا در این جشنواره شرکت داشته باشند.

    هدف از اجرای این فستیوال انتقال تجارب و دانش موسیقایی ملل مختلف با همدیگر است و معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و نوازندگان موسیقی کوردی در سطح ملی و بین اللملی است. اهداف فستیوال در راستای تقویت روابط فرهنگی و گفتگوی فرهنگی بین ملت ها و فرهنگ ها عنوان شده است. شهرداری سنندج به همراه انجمن موسیقی کردستان، دانشگاه کردستان، موسسه آموزش عالی توسعه دانش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارکنندگان این رویداد هستند.

    علاقمندان به شرکت در اولین فصل جشنواره “ئاویه‌ر” که این دوره با محوریت ساز نرمه نای است تا۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند تا نمونه آثار خود را به دبیرخانه شهرخلاق سنندج از طریق آدرس ایمیل شهر خلاق سنندج که بر روی پوستر و فرم درخواست درج شده، ارسال کنند.

    موعد بررسی و داوری آثار تا تاریخ ۳۰ مهرخواهد بود همچنین تاریخ برگزاری اختتامیه فستیوال ۸ آبان ۱۴۰۰ مصادف با سی ام اکتبر سالگرد الحاق سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو می باشد و به دلیل شرایط پاندمی این فستیوال به صورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شهر خلاق سنندج مراجعه فرمائید.

    Sanandaj Launches Call for the International Music Festival of Awyar

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=432366
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *