×
×

همزمان با آغاز محرم
اولین نماهنگ «روایت طَف» منتشر شد

  • کد نوشته: 431356
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۸ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) اولین نماهنگ پروژه «روایت طَف» از اجتماع عظیم عشیره عاشورا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
    اولین نماهنگ «روایت طَف» منتشر شد
  • محرم

    همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) اولین نماهنگ پروژه «روایت طَف» از اجتماع عظیم عشیره عاشورا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

    در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران فداکارش دست اندرکاران مجموعه «فطرس» به عنوان مرکز حفظ و نشر آثار محمود کریمی ذاکر اهل بیت (ع) اولین نماهنگ از پروژه «روایت طَف» در چارچوب اجتماع عظیم عشیره عاشورا را منتشر کردند.

    «طَف» نام دیگر سرزمین کربلاست که در ادبیات مرثیه خوانی و ذکر مصائب حضرت امام حسین (ع) از این عنوان بسیار شده که دربرگیرنده عنوان کربلای معلی است.

    در متن اولین نماهنگ پروژه «روایت طف» آمده است:

    قبیله ما قبیله بزرگی بود. جمع بودیم، کنار هم زندگی می‌کردیم. جایی توی صحرای سینا؛ پدرم یک روز جمع مان کرد وگفت: «باید برود سفر».گفت و رفت. چند روزی گذشت و برگشت. شب‌ها دور آتش خاطرات سفرش را می‌گفت و گریه می‌کرد.

    رفته رفته کلمه قصه‌هایش گم شد و فقط آه بود و اشک.

    پدرم آن قدر گریه کرد که مرد. درست همان سالی که یک گوشه جهان بتهون سمفونی شماره پنج را ساخت. یک گوشه دیگر کریستف کلمب سوار بر کشتی پی کشف سرزمین‌های تازه بود. در بمبئی همه گندم‌ها را ملخ خورده بود و دختر پادشات صنعا عاشق جوان چوپانی شده بود. همان سالی که در بوشهر درختان سدر، کُنارهای سرخ ثمر دادند.

    پدرم که مرد، پراکنده شدیم، هزار برادرم در جنگل‌های آفریقا، کنار یک قبیله بومی زندگی می‌کردند. هزار برادر دیگرم در مسجدی در قدیف.

    من اما اینجایم، تنها، سال‌هاست اینجایم، گاهی برادرانه می آیند و به من سر می‌زنند. تنهایی انتخاب خودم بوده تا هر شب به یاد قصه‌های پدرم گریه کند.

    چند وقتی بود که می‌خواستم قصه‌های پدرم را بنویسم. و حالا چند روزی است که محکم‌تر به نوشتن فکر می‌کنم.

    نوشتن آرامش و تمرکز می‌خواهد و آرامش اینجا چند روزی هست که به هم ریخته؛ گویا خبرهایی است. من با این همه می‌نویسم.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    روایت طَف…

    آنلاین ببیند:

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=431356
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *