×
×

در بزرگداشت خواجوی کرمانی
آلبوم «ساغر از چشم تو» منتشر شد

  • کد نوشته: 431329
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «ساغر از چشم تو» به آهنگسازی و تنظیم حسین پرنیا و خوانندگی شهرام فلکی در بزرگداشت و گرامیداشت خواجوی کرمانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
    آلبوم «ساغر از چشم تو» منتشر شد
  • «ساغر از چشم تو» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی شهرام فلکی منتشر شد.

    قطعه بدون کلام «پنهانک»، «غم دلبر – آواز به همراه ساز نی»، «خنده بر گریه»، «ساغر از چشم تو – آواز به همراه کمانچه و آلتو»، «آغوش تیر»، «نفسی هم دم ما باش»، «فریاد شب خیزان»، «لاله سرخ»، «سرگذشت – تک نوازی بربت»، «پروای بهشت» عنوان آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

    علیرضا دریایی نوازنده ویولن و ویولا، سهیل سان احمدی نوازنده تار و بم تار، میلاد مرادی نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، احسان لیوانی نوازنده نی، پژمان پرنیا نوازنده دف و تمبک و بندیر، حسین پرنیا نوازنده سنتور و بربت، یاسر فلاح پور و مجید فلاپور صدابرداران، پوران علیپور نویسنده متن خواجو، مجتبی یزدان پناه طراح و گرافیک (طرح جلد برگرفته از نگاره جنید نگار گر بر نسخه دیوان خواجوی کرمانی، رسیدن همای به کاخ همایون) گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    حسین پرنیا در متنی به بهانه انتشار این آلبوم نوشته است:

    کرمان است و خطه نغمه و ذوبرگ های رازآمیز شاعرانه‌ها، از بی جمله‌های شاه ولی که نعمت خاص است و جریه های وهم تا خواجو که زیب الهام و خوان بین‌های عاشق و شیهانه های حافظ رام. خطه نغمه‌های رفیعی و ایرج و سوخته فریادهایی که هماره در قاب جایگاه موسیقی راز اور ایران پررنگ درخشیده‌اند. نمی‌خواهم آنچه در احساس دارم را به کاغذ سپرده باشم، همین بس هر از گاهی که صدایی می‌خیزد از این کویر شکوفه دُر.

    شهرام عزیز در اخلاق و منش خواندن، آنچنان زیب خیالم گشت که این اثر را بیشتر از آنچه که در خود به دنبال کشف نغمه باشم، در شهرام گرامی ام، نغمه‌های خواجو را زمزمه وار می‌گشتم. خوشحالم که ثمر این اثر می‌تواند یکی دیگر از سوحته فریادان اقلیم کرمان را به رخ بکشد. باشد که هماره بخوانی و البته خاص بخوانی و جذاب بازار پر رنگ و ریای حرامیان نشوی. این اثر برای بزرگداشت و گرامیداشت خواجوی بزرگف خواجوی عشق دان های عاشقی و رازهای عاشقی، تقدیم مردم عزیز است.»

    شهرام فلکی از جمله خوانندگان جوان موسیقی ایرانی است که تیرماه سال ۱۳۶۶ در شهرستان بم به دنیا آمد. او از دوران کودکی علاقه مندی خود به موسیقی اصیل ایرانی را نشان داد و از ۱۲ سالگی نواختن ساز سنتور را آغاز کرد. او در ۱۷ سالگی با مرحوم ایرج بسطامی خواننده موسیقی ایرانی آشنا و از همان دوران به فراگیری آموزه‌های خود در عرصه خوانندگی پرداخت. وی قرار بود ادامه آواز را نزد ایرج بسطامی بیاموزد که درگذشت این هنرمند برجسته در حادثه دلخراش زلزله بم مانع از این فرآیند شد.

    پس از حادثه زلزله بم در جریان ساخته شدن باغ هنر بم توسط مرحوم محمدرضا شجریان، با علی جهاندار مدرس شناخته شده آواز آشنا و از راهنمایی و تعالیم این هنرمند پیشکسوت بهره مند شد.

    این خواننده پس از زلزله بم و در زمان تحصیل در مقطع دکترا جهت ادای دین به جانباختگان زلزله و ادای احترام به زنده یاد ایرج بسطامی به مدت چهار سال متوالی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به اجرای برنامه پرداخت و در سال ۱۳۹۱ با شهرام میر جلالی نوازنده تار آشنا و از آموزه‌های وی در حوزه آواز، صدا سازی و تلفیق شعر و موسیقی بهره گرفت. این در حالی است که برگزاری چندین کنسرت مختلف، کسب مقام نخست در جشنواره «سیمرغ» و برخی دیگر از فعالیت‌ها زمینه آشنایی فلکی با حسین پرنیا آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی را فراهم ساخت که حاصل این آشنایی آلبوم «ساغر از چشم تو» است.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=431329
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *