×
×

در گفتگویی با یکی از خبرنگاران ایرانی
نظر خواننده «اسکورپیونز» درباره تصنیف «با من صنما»ی همایون شجریان

  • کد نوشته: 431042
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۴ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • کلوس ماین خواننده گروه اسکورپیونز درباره آهنگ «با من صنما» با صدای همایون شجریان می‌گوید: آواز این آهنگ ما را به سفر در زمان دیگری می‌برد.
    نظر خواننده «اسکورپیونز» درباره تصنیف «با من صنما»ی همایون شجریان
  • کلوس ماین خواننده گروه اسکورپیونز درباره آهنگ «با من صنما» با صدای همایون شجریان می‌گوید: آواز این آهنگ ما را به سفر در زمان دیگری می‌برد.

    به نقل از تسنیم، کلوس ماین در گفت‌وگویی که اخیرا با یکی از خبرنگاران ایرانی داشته، از ایران و سفرش به کشورمان گفته است.

    شما با موسیقی ایران هم آشنا هستید؟ گویا در گذشته همکاری‌هایی با هنرمندان موسیقی ایران هم داشته‌اید.

    خانواده من با خانواده پرفسور سمیعی رابطه بسیار دوستانه و نزدیکی دارند. حوالی سال۲۰۰۳ بود که پروفسور سمیعی یکی از دوستانش به نام انوشیروان روحانی را با من آشنا کرد؛ موزیسینی اسطوره‌ای که آهنگی ساخته بود که با جنس صدای من همخوانی داشت. پس از ملاقات با او و شنیدن آهنگ‌های آقای روحانی، به خانه رفتم و ترانه آهنگ «شاید من شاید تو» را نوشتم و در استودیو آن را ضبط کردیم که این آهنگ بخشی از آلبوم «شکست ناپذیر» شد و اعضای گروه این آهنگ را خیلی دوست داشتند.

    انوشیروان روحانی موزیسینی فوق العاده است و موسیقی‌های بسیار زیبایی را ساخته است. من و او کنسرت مشترک هم برگزار کردیم. در کنسرت‌هایمان وقتی آهنگ «شاید من شاید تو» را اجرا می‌کردیم بعضی مواقع مردم درخواست اجرای دوباره این آهنگ را داشتند. من و آقای روحانی در کنسرت‌های مشترکی که داشتیم آهنگ‌هایی را اجرا می‌کردیم و این برای من تجربه‌ بی‌نظیری بود. زمانی که به تهران آمدم می‌دانستم مردم بسیار مهمان‌نواز هستند و فضا بسیار صمیمی بود به همین خاطر زمان خیلی خوبی را در تهران سپری کردم.

    شما به ایران سفر کرده‌اید و چند روزی هم در ایران بوده‌اید؛ نظرتان درباره غذاهای ایرانی چیست؟

    من عاشق غذاهای ایرانی هستم. در سفر به ایران به تعدادی رستوران رفتیم و آن‌ها با ما مثل خانواده سلطنتی رفتار می‌کردند و غذاهای ایرانی خیلی خوب بود. بعضی وقت‌ها که خانواده پرفسور سمیعی من را به منزلشان دعوت می‌کردند درباره غذاهای ایرانی چیزهایی یاد گرفتم و خیلی خوب بود.

    در ایران هنرمندانی در زمینه موسیقی راک فعالیت دارند؛ آیا با ین هنرمندان آشنایی دارید؟

    درواقع خیر؛ یک شب برنامه‌ای در تهران برگزار شد که آهنگی شبیه آهنگ اسکورپیونز توسط موزیسین ایرانی نواخته شد که من خیلی غافلگیر شدم و اجرای خوبی بود. اما به جز آن، گروه راک دیگری را نمی‌شناسم اما مطمئنم گروه‌هایی فعالیت دارند نسل جوانی که در اتاق رختکن آماده‌اند تا اجرا کنند و از زیبایی موسیقی لذت ببرند.

    سه آهنگ از موزیسین‌های ایرانی برایتان فرستادیم که بشنوید و نظرتان را برایمان بگویید.

    در ابتدا از شما برای ارسال این سه قطعه تشکر و سعی می‌کنم؛ آهنگ ساز کهنه از فرشید اعرابی، شروع بسیار قدرتمند، راک آلترناتیو با آوازها، ملودی گیرا و گیتار عالی داشت. این آهنگ دی ان ای جامعه سخت و سنگین را داراست و پخش آن در واکن (یکی از شهرهای آلمان) بازخورد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و طرفداران آن را دوست خواهند داشت.

    درباره قطعه «با من صنما» با صدای همایون شجریان باید بگویم؛ اجرای آوازی، ما را به فرهنگ شگفت‌انگیز ایرانی می‌برد و مطمئن هستم که اگر بتوانم متن ترانه را درک کنم حتی قوی‌تر نیز خواهد بود. آواز، به آهنگ قدرت تحرک می‌بخشد و ما را مجبور به سفر به زمان دیگری می‌کند. این اثر بسیار قوی است.

    آهنگ منشور با صدای کاوه یغمایی، آهنگ پاپ-راک عالی و عملکرد آواز و گروه بسیار خوب و گیتار لید فوق‌العاده است و بسیاری از پخش‌های رادیو را به خودش اختصاص می‌دهد. این جریان اصلی‌تر است و بنابراین مخاطبان زیادی پیدا خواهد کرد.

    این سه قطعه بسیار خوب نوشته و تولید شده و اینکه شما چه نوع موسیقی دوست دارید، یک سلیقه شخصی است. برای من لذت‌بخش بود که از تنوع موسیقی ایرانی در زمان کنونی مطلع شوم و بهترین آرزوها را برای تمامی دوستداران موسیقی در ایران دارم.

    منبع: تسنیم
    https://musiceiranian.ir/?p=431042
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *