×
×

فیلم
گزارشی از پشت‌صحنه دونوازی تنبور و کمانچه

  • کد نوشته: 429929
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۰ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • دونوازی تنبور و کمانچه با نوازندگی حیدر کاکی و همایون کاکی ضبط شده است و در روزهای آینده به‌صورت آن‌لاین برای مخاطبان پخش می‌شود.
    گزارشی از پشت‌صحنه دونوازی تنبور و کمانچه
  • مجموعه کنسرت‌های آن‌لاین آرام آرام در مسیر خودش قرار گرفته است و پیش می‌رود، مسیری که البته باید خیلی زودتر از این‌ها و در همان ماه‌هایِ نخستِ شیوع ویروس کرونا هموار می‌شد، به هر روی با توجه به منفعل بودنِ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران کرونا و عدم حمایت لازم از هنرمندان عرصه موسیقی، شاید بتوان همین لنگه کفش را در بیابان غنیمت دانست.

    اکنون دور چهارم کنسرت‌های آن‌لاین با عنوان «برخط ماه و نوا» و با حمایت بنیاد رودکی، انجمن موسیقی و دفتر موسیقی آماده پخش است، اجراهایی که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک ضبط و آماده پخش شده است.

    یکی از این اجراها مربوط به دونوازیِ‌ تنبور و کمانچه با حضور حیدر کاکی و همایون کاکی است. این دو هنرمند طی روزهای گذشته در تالار رودکی حاضر شدند و اجرایشان را در سالن بدون تماشاگرد ضبط کردند. این اجراها با حضور تیمی حرفه‌ای، تصویربرداری و کارگردانی شد، حاصل این اجرا به‌صورت تصویری آماده شده است و قرار است روز پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۲۱ برای علاقه‌مندان به موسیقی پخش شود.

    در ادامه می‌توانید گزارش تصویریِ خبرنگار تسنیم از روند اجرا و ضبطِ دونوازیِ تنبور و کمانچه را ببینید:

     

    منبع: تسنیم
    https://musiceiranian.ir/?p=429929
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *