×
×

دل نوشته هایی برای علی مرادخانی
«در زمانه‌ بیداد بی‌لیاقتی‌ها، پرکشیدن مدیری لایق دردناک بود»

  • کد نوشته: 429871
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام خرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • ابوالقاسم خوشرو (معاون اسبق هنری)، کوروش زارعی (مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری) و قاسم رفعتی (هنرمند خواننده) در پیام هایی جداگانه برای درگذشت علی مرادخانی نوشتند و از ویژگی های اخلاقی و حرفه ای او گفتند.
    «در زمانه‌ بیداد بی‌لیاقتی‌ها، پرکشیدن مدیری لایق دردناک بود»
  • دلنوشته ابوالقاسم خوشرو، معاون اسبق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای زنده‌یاد علی مرادخانی (معاون سابق هنری و مدیر موزه موسیقی) به شرح زیر است:

    «مرادخانی سه دهه فعالیت در عرصه موسیقی را با تفال به قرآن کریم آغاز کرد و برای اعتلای جایگاه هنر در جامعه و نظام دیوانسالار از هیچ کوششی فروگذار نکرد. او مدیری توانا، روشن‌بین، صادق، خیرخواه و با سعه صدر بود و در راهی که برگزیده بود مومنانه و بدون ملاحظات معمول، گام برداشت و از دشواری‌ها نهراسید و با توسعه ارتباطات انسانی در تعامل با هنرمندان کشور و مراکز تاثیرگذار با پشتکار و ثبات قدم، منشأ خدمات فراوانی شد.

    او به غایت منزه و پاکیزه زندگی کرد، در دهه هفتاد که خودروهای در اختیار مدیران را به صورت قسطی به خودشان واگذار می‌کردند، مرادخانی از معدود مدیرانی بود که از این حق چشم‌پوشی کرد و هیچگاه کلامی بر لب نیاورد.

    وه که چه دردناک بود، پرکشیدن این مدیر لایق، در زمانه‌ای که بی‌لیاقتی‌ها بیداد می‌کند.

    گر نادره معدوم شود هیچ عجب نیست/ کز کاخ هنر نادره کاران همه رفتند»

    علی مرادخانی که حدود یک ماه پیش به ویروس کرونا مبتلا و مدت سه هفته در بیمارستان بستری شده بود، پس از گذشت یک هفته به دلیل عوارض ناشی از این بیماری بار دیگر در بیمارستان بستری شد و نهایتاً صبح روز دوشنبه (۱۷ خردادماه) دار فانی را وداع گفت.

    محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در پیامی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

    «درگذشت حاج علی مرادخانی، موجب تأثر و تألم اهل فرهنگ و هنر شد. حضور و وجود او در جایگاه‌های مختلف مدیریتی، همراه با خلاقیت‌ و نوآوری بود و خلق و منش نیکوی او زبانزد اهالی محترم فرهنگ و هنر ایران.

    در پیشگاه خدای متعال، رحمت و رضوان الهی را برای ایشان آرزو می‌کنم و امیدوارم اباعبدالله الحسین علیه السلام که با تمام وجود برایشان نفس می‌زد و روضه می‌خواند، دستگیرش باشد.»

    حافظه جامعه هنری شخصیت گران‌بهای مرادخانی را به خاطر دارد

    همچنین کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با انتشار پیامی درگذشت مرادخانی را تسلیت گفت و او را خدمت‌گذار فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد.

    متن این پیام به شرح زیر است:

    «خدمت یکی از ماناترین اثراتی است که هر انسان از خود روی این کره خاکی به جای می‌گذارد. اگر این خدمت فرهنگی باشد بیش از دیگر حوزه‌ها و زمینه‌ها ثمره خواهد داشت و تا سال‌های دور و پس از وداع آن خادم با دار فانی ادامه خواهد داشت. علی مرادخانی عزیز از آن دسته خادمین فرهنگی و هنری بود که در هر نقطه زمانی و مکانی از خود رد پای خیر جا می‌گذاشت.

    متأسفانه بار دیگر طی دو سال گذشته چنگال پلید و درنده ویروس منحوس کرونا گلی از گل‌های فرهنگی و هنری کشور را چید و اهالی فرهنگ و هنر کشور را داغدار کرد. بی‌شک حافظه جامعه هنری کشور همواره شخصیت گران‌بهای او را به خاطر دارد و قدردان زحماتش خواهد بود.

    فقدان این مدیر فرهنگی و هنری را به جامعه هنری، هنردوستان و خانواده محترم آن عزیز تازه سفر کرده تعزیت و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان و رحیم، علو درجات و آرامش ابدی برای آن مرحوم مسألت دارم.»

    مُراد یاران و دوستانت بودی

    قاسم رفعتی، هنرمند خواننده نیز درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفته است. در پیام او آمده است:

    «چه ناباورانه ترک یاران کردی و چه جانسوز تنهایمان گذاشتی. مُراد یاران و دوستانت بودی و خانِ آبادی دل همراهان و هم نوایانت . نامت همواره در اوج بزرگی یاد خواهد شد و منش والایت جاودان در خاطر همگان ماندگار خواهد ماند…. ضمن عرض تسلیت به خانواده ی گرانقدر رفیق مرحومم جناب آقای علی مراد خانی و طلب مغفرت برای روح والای آن عزیز سفر کرده؛ نهایت تواضع واحترام را به روح آن بزرگمرد تقدیم داشته و صبر و شکیبایی را برای خانواده ی محترم و عزیزشان از درگاه احدیت مسالت مینمایم.           ایام خوش آن بود که با دوست به سر شد باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود.»

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=429871
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *