×
×

سر راه رفتن به دریا مشکل فنی پیش آمد

  • کد نوشته: 42889
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • دکوری که خواجه‌امیری برای آخرین کنسرتش سفارش ساخت آن را به پیمان قانع داده بود، به قول خودش شبیه سمساری شده بود و او در این فضا یک ترانه جدید را خواند و گیتار زد. به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته دوشنبه هشتم مهر ماه کنسرت احسان خواجه امیری خواننده جوان پاپ در تالار اصلی […]

  • دکوری که خواجه‌امیری برای آخرین کنسرتش سفارش ساخت آن را به پیمان قانع داده بود، به قول خودش شبیه سمساری شده بود و او در این فضا یک ترانه جدید را خواند و گیتار زد.

    به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته دوشنبه هشتم مهر ماه کنسرت احسان خواجه امیری خواننده جوان پاپ در تالار اصلی مرکز همایش‌‌های برج میلاد برگزار شد.

    خواجه امیری به عنوان اولین قطعه “به دادم برس” را اجرا کرد و خطاب به مخاطبان خود گفت: خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم از اینکه باز توفیق دارم روی ماه یک یک شما را از نزدیک ببینم. خیلی خوشحالم که سالن پر از انرژی است. خدارا شکر که این بار هم مثل اجرای قبل هم وطنانم را شاد می‌بینم. امیدوارم ایرانی‌ها هر جای این کره خاکی که هستند شاد باشند.

    وی در ادامه هومن نامداری را رهبر ارکستر خود معرفی کرد که نبض کنسرت با حضور او می‌تپد و افزود: بعضی از دوستان به من خیلی لطف دارند و اگر ۶ اجرا داشته باشم، بلیت هر ۶ اجرا را می‌خرند. من لایق این همه محبت شما نیستم. امیدوارم همیشه سایه شما را روی سرم داشته باشم و از داشتن شما احساس غرور کنم.

    “هرچی آرزوی خوبه، مال تو” قطعه بعدی بود که خواجه امیری اجرا کرد؛ ترانه تیتراژ سریال “غریبانه” که به کارگردانی قاسم جعفری سال ۸۳ از شبکه تهران پخش شد.

    سمساری خواجه‌امیری در برج میلاد

    خواننده آلبوم “عاشقانه‌ها” در ادامه نظر حضار را درباره دکور پرسید: به نظرتان دکور قشنگ است؟ من ازدکوراتورمان پیمان قانع که دکور مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون را می‌سازد، خواستم دکور حالت نوستالژی و قدیمی داشته باشد. حالا او سمساری باز کرده روی صحنه! هفته پلیس هم هست، خوب شد در راه سالن به عنوان مال‌خر دستگیرش نکردند. یخچال کار کرده، قابلمه مسی …

    دکور این برنامه شامل وسایل قدیمی از جمله آباژور، گرامافون، یک مبل قرمز قدیمی، لوستر، میز و شمعدانی و… بود.

    ترانه “شیرین” در ادامه توسط گروه خواجه امیری اجرا شد و او تنها مهمانش در کنسرت را معرفی کرد: مهرداد نصرتی آهنگسازی که بسیاری از کارهای خوب من را مثل قطعه‌ای که اجرا شد و ترانه‌ای که می‌گوید “تو چشمات مال من نیست و..” ساخته و خوشحالم که اینجا است. دوستان موافقید برویم دریا؟

    شیرین‌کاری تا رفع مشکل فنی

    پیش از آغاز اجرای ترانه “دریا” یک مشکل فنی به وجود آمد و خواجه امیری گفت: دوستان کسی شیرین کاری بلد است به من یاد بدهد تا این مشکل حل شود؟!

    خواجه امیری از روزبه بمانی ترانه سرای این قطعه یاد و اظهار کرد: او از بهترین ترانه سراهای ما بعد از انقلاب است.

    “دارم میام پیشت” ترانه‌ای بود که در ادامه توسط این خواننده مطرح اجرا شد و او اجرای بخش‌هایی از آن را به مخاطبان سپرد: سانس قبل تمرین کردیم و نتیجه خوب شد. بیایید این سانس هم امتحان کنیم.

    وی که هوادارانش را مخاطب قرار می‌داد، افزود: ریتمتان کند است، کمی تندتر. دارم میام پیشت، جاده چه همواره، هوا چقدر بوی عطر تو رو داره… خب چه نمره‌ای بدهیم؟ ۱۷؟ ۱۸؟ ۱۹ خیرش را ببینید. باشه ۲۰. البته ریتم مشکل داشت و من در رودربایسی ۲۰ دادم.

    اجرای یک ترانه جدید با گیتارنوازی

    خواجه امیری در ادامه اعلام کرد می‌خواهد یک ترانه جدید اجرا کند که همزمان با خواندنش گیتار هم می‌زند: امید حجت به من نواختن گیتار را تدریس می‌کند. امیدوارم که شاگرد خوبی برای او باشم.

    او در ادامه ترانه‌ای خواند که در بخش‌هایی از آن آمده بود: بدون تو به شب رسید روزای سوت و کور من/ دوباره بی قراری و دوباره گریه‌های من. نمی‌دونم چرا به تو نمی‌رسه صدای من/ دلم همیشه روشنه دوباره می‌رسیم به هم…

    پسر ایرج بعد از اجرای این ترانه گفت: دوستان خواهشا تا نسخه اصلی این کار را روی اینترنت نگذاشته‌ایم صبر کنید. نگاه کن! همین حالا دارد آپلود می‌کند! با خودم گفتم این ترانه را اول برای شما می‌خوانم اگر در اینترنت پخش شد که با کیفیت بهتر روی سایت می‌گذارم و اگر پخش نشد هم که آن را در آلبوم جدیدم قرار می‌دهم.

    تعریف از سریال “ماتادور”

    خواجه امیری در ادامه محمد کاظمی را نوازنده کیبورد معرفی کرد که با سبیل‌هایش شبیه یکی از خوانندگان ترکیه‌ای شده و گفت: البته که همه تلویزیون خودمان را نگاه می‌کنند. به ویژه این شب‌ها که سریال‌های جدید خوبی پخش می‌شود. من “ماتادور” را کار کردم و امیدوارم مورد پسند شما باشد.

    وی مهرداد هزارخانی را نوازنده گیتارباس، سیامک کریم پور ترومبون و علی ضرابی و کامیار ماندگاریان را نوازنده ترومپت معرفی و ترانه‌های “نمی‌دونی” و “تمام قلب من” را اجرا کرد و حسن اردستانی را بهترین صدابردار کشور نامید.

    این خواننده در پاسخ به کسی که در میان سالن مدام می‌گفت سلام و منظورش این بود که او ترانه “سلام آخر” را اجرا کند، پاسخ داد: سلام از بنده است!

    اجرای یک ترانه قدیمی با گرامافون

    “لبه تیغ” قطعه‌ای بود که با حضور دو نوازنده مهمان؛ نازلی بخشایش چنگ و نگین زاهدی چگور اجرا شد و بعد از آن مخاطبان قطعه “کجایی” را شنیدند.

    در ادامه خواجه امیری به دکور نوستالژیک اشاره کرد و گرامافون را به کار انداخت تا ترانه معروف پدرش “پرنده” را اجرا کند و گفت: خیلی گشتم تا صفحه این کار را پیدا کنم.

    وی پس از این از محمد جلیل پور مدیر آوای هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن و مرکز همایش‌های برج میلاد تشکر کرد و از ترانه سراهایی چون افشین یداللهی، روزبه بمانی، علیرضا افکاریان و مهرداد نصرتی نام برد.

    وی افزود: “سلام آخر” را برای کسانی که جانشان را دادند تا ما اکنون شاد باشیم  اجرا می‌کنیم. این اجرا برای شهدا و رزمندگان اجرا شد.

    قطعه پایانی این کنسرت که دقایقی مانده به ساعت ۲۴ به پایان رسید، “احساس آرامش” بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=42889
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *