×
×

محسن یگانه شش سانس در بندرعباس روی استیج رفت

  • کد نوشته: 42834
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۹ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • آرتین ولی الهی: در ادامه ی تور کنسرتها و پس از اجرا در بجنورد، کیش، قشم و سرعین، «محسن یگانه» همراه با گروهش به رهبری علی ثابت، ۳، ۴ و ۵ مهر ماه ۱۳۹۲ بار دیگر در سالن شهید آوینی بندرعباس روی استیج رفت و برای جنوبی های خونگرم به اجرای برنامه پرداخت، این کنسرت […]

  • آرتین ولی الهی: در ادامه ی تور کنسرتها و پس از اجرا در بجنورد، کیش، قشم و سرعین، «محسن یگانه» همراه با گروهش به رهبری علی ثابت، ۳، ۴ و ۵ مهر ماه ۱۳۹۲ بار دیگر در سالن شهید آوینی بندرعباس روی استیج رفت و برای جنوبی های خونگرم به اجرای برنامه پرداخت، این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری دیریا با همکاری شرکت هنرمندان خاک جنوب (به مدیریت کیومرث مرادی)، در شش سانس برگزار شد و مجموعاً ۴۵۰۰ نفر به تماشای آن نشستند. «محمدامین داعی» مدیریت اجرایی و کنترل پروژه این کنسرت را بر عهده داشت.

    یگانه این کنسرت را با قطعه ی خاطره انگیز «ماه عسل» شروع کرد و در ادامه قطعات آدما، دوسِت دارم، ریمیکس رگ خواب و گناهی ندارم و نمی ذارم خسته شی، نباشی، کی، سکوت، خیابونا، هوایی شدی، باور کنم، نرو و نشکن دلمو اجرا شد که با همخوانی پرشور مردم همراه بود.

    علی ثابت (رهبر رکستر، نوازنده کیبورد)، مهران سراجیان (فلوت)، حسن فراهانی (ترومپت)، علی عباسی (ترومبون)، مجتبی شکاری (گیتارباس)، بابک مالکی فر (گیتار الکتریک)، علیرضا جعفریه (گیتار الکتریک)، رامین زواری (درامز)، سعید برادران (پرکاشن) و میثم مروستی (ویولن)، نوازندگانی بودند که محسن یگانه را در کنسرتش همراهی می کردند و یگانه هر یک را معرفی کرد تا حضار آنها را به تشویق بپردازند.

    حواشی:

    * یگانه در طول مسیر محل اقامت تا محل برگزاری کنسرت، با اعضای گروه صمیمانه به شوخی و خوش و بش می پرداخت و شیطنت های همیشگی اش را داشت!

    * عکس بزرگی از زنده یاد ناصر عبداللهی روی استیج این برنامه خودنمایی می کرد. محسن یگانه که همیشه گفته علاقه ی زیادی به این هنرمند دارد، در این اجرا نیز به ادای احترام به او پرداخت و در حالی که به سمت عکس ناصر می رفت، گفت: «دبیرستانی که بودم، پوستر آلبومهای ناصر را به دیوار می چسباندم… آن زمان فکر نمی کردم روزی بیایم بندرعباس و در مورد چنین کسی صحبت کنم. خواننده ی بزرگی که با آثارش خاطره دارم. متاسفانه هیچوقت نتوانستم از نزدیک او را ببینم و هیچ وقت هم این اتفاق نمی افتد. جای او خیلی خالی است… او خواننده ی خاصی بود، صدای خوبی داشت، آهنگهای زیبایی خواند، اینها همه یک طرف؛ اخلاق خوب او که همه ی اطرافیانش از آن تعریف می کردند یک طرف دیگر… مطمئنم جای او الان خیلی بهتر از ما است…».

    او پس از این صحبتها گفت: «می خواهم کسی که آن روزها رهبری ارکستر ناصر را بر عهده داشت و سازهای مختلفی می نوازد را معرفی کنم» و از حضار خواست تا نوازنده ی ارکستر گروهش، مهران خادمی سراجیان را تشویق کنند. یگانه با اشاره به اینکه اکثر نوازندگان گروه سابقه ی همکاری با ناصر عبداللهی را دارند، گفت: «یکی از آنها نوازنده ی بسیار خوب ترومبون، آقای حسن فراهانی است که هر چه تلاش کردیم موقع نوازندگی سلو او را بخندانیم تا نتواند ساز بزند، نشد! به افتخار این مقاومت برایش دست بزنید!» وی همچنین از مردم خواست مجتبی شکاری، نوازنده ی گیتاربیس، که همشهریشان است را تشویق کنند.

    در ادامه ی معرفی ها، نوبت به «میثم مروستی» رسید. محسن در این باره به حضار گفت: «خیلی اتفاق جالبی افتاد که میثم مروستی به گروهمان ملحق شد. او حتی یک جلسه هم با ما تمرین نداشت! او در شرایطی به گروه ما ملحق شده که  خودش یک خواننده است و در بازار آلبوم دارد و شناخته شده هم هست. جدای اینها او با خودش قرار گذاشته بود که دیگر با کسی روی استیج نرود و در مصاحبه ای گفت شاید اگر گروه شخص دیگری بود این کار را نمی کرد…». سپس یگانه، «علی ثابت» را به عنوان کسی که در تمام این سالها زحمات زیادی بر دوشش بوده معرفی کرد تا مردم او را تشویق کنند. علی ثابت آخرین رهبر ارکستر زنده یاد عبداللهی بوده است.

    * یگانه در پایان اجرا، درباره مسئولین استانی گفت: «من اهل تعارف نیستم و اتفاقاً خیلی هم اهل گلایه ام و اگر مشکلی باشد حتماً می گویم. اما بدون اینکه کسی چیزی گفته باشد و سفارشی کرده باشد می خواهم از مسئولان استان هرمزگان تشکر کنم. من خیلی از این عزیزان را نمی شناسم و حتی آنها را از نزدیک ندیده ام، اما این دوستان هیچ وقت برای کنسرت من «نه» نیاورده اند و همیشه شرایط را فراهم کرده اند و به همین دلیل، بعد از تهران به خاطر جمعیتش و کیش به خاطر مسافران زیادی که دارد، از بین همه ی شهرستانها بیشترین اجراهایم را در بندرعباس داشته ام. در مورد خوانندگان دیگر هم این مسئله صدق می کند و امیدوارم در همه ی شهرها این شرایط حاکم باشد. البته این کنایه به مسئولین سایر شهرها نیست و صرفاً تشکر از هرمزگانی هاست که دلسوزانه به دنبال جلب رضایت مردم هستند. همانطور که گلایه می کنیم، باید چیزهای خوب را هم بیان کنیم…». حس و حال او و اعضای گروهش در مدت کنسرت نشان از آن داشت که آنها انرژی خاصی از بندرعباس و مردمش می گیرند و متقابلاً آن انرژی را به آنها برمی گردانند.

    * محسن یگانه در طول سفرش به بندرعباس، به هیچ درخواست عکسی «نه» نگفت و با همه ی علاقه مندانی که برای عکس یادگاری به سمتش می آمدند، عکس گرفت! او در حین اجرا دوربین «سعید عبداللهی» را گرفت و روی استیج از خودش و مردم عکس یادگاری گرفت! یگانه در اینستاگرام یک hashtag به نام KhodPicturing ایجاد کرده و تصاویری که از خودش می گیرد را آنجا قرار می دهد.

    * «محمد و مسعود دیروار»، هماهنگی و تدارکات و «رضا خوشبخت» مسئولیت حفاظت فیزیکی این کنسرت را بر عهده داشتند.

    یگانه طی روزها و هفته های آتی در رشت، تهران، قشم و شیراز نیز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=42834
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *