×
×

آوازخوانی بچه‌ها برای شاهنامه و صلح

  • کد نوشته: 42765
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • اصر نظر در نشست رسانه‌ای گروه موسیقی پارس که به مناسبت روز جهانی کودک کنسرتی با عنوان “ناجیان کوچک زمین” خواهد داشت از قطعاتی که در این اجرای چهار روزه روی صحنه می‌رود، گفت. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اجرای گروه موسیقی پارس صبح امروز یکشنبه ۷ مهرماه با حضور ناصر نظر در تالار […]

  • اصر نظر در نشست رسانه‌ای گروه موسیقی پارس که به مناسبت روز جهانی کودک کنسرتی با عنوان “ناجیان کوچک زمین” خواهد داشت از قطعاتی که در این اجرای چهار روزه روی صحنه می‌رود، گفت.

    به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اجرای گروه موسیقی پارس صبح امروز یکشنبه ۷ مهرماه با حضور ناصر نظر در تالار وحدت برگزار شد. این کنسرت با عنوان “ناجیان کوچک زمین” قرار است از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه به مناسبت روز جهانی کودک به رهبری ناصر نظر در تالار وحدت برپا شود.

    ناصر نظر در ابتدای این نشست رسانه ای با اشاره به اینکه کنسرت “ناجیان کوچک زمین” به مناسبت روز جهانی کودک توسط خود کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: آموزشگاه پارس و گروه موسیقی پارس حدود ۱۳ – ۱۴ سال است که در روز جهانی کودک برنامه اجرا می کند البته ما هر سال تلاش می کنیم برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت این روز جهانی تدارک ببینیم.

    وی ادامه داد: امسال برنامه ما در سه بخش مختلف برگزار می شود. بخش اول اجرای برنامه شاهنامه‌خوانی همراه با سازهای کوبه ای است که خود بچه ها در این بخش نقالی می کنند. اجرای این قبیل برنامه ها باعث می شود که بچه ها با شعر و ادبیات ایران بهتر آشنا شوند. بخش بعدی نمایش “سفید برفی و هفت کوتوله” است که باز هم توسط خود بچه ها به شکل حرکات فرم اجرا می شود.

    این رهبر ارکستر در ادامه با اشاره به بخش سوم برنامه که اجرای قطعات مختلف موسیقی است، یادآور شد: در بخش سوم که قطعات مختلفی در ارتباط با صلح و دوستی و یک قطعه با نام “ناجیان کوچک زمین” نواخته می شود ۳۵۰ نفر اجراکننده روی صحنه حضور دارند. نام این کنسرت را هم بر اساس قطعه سوم “ناجیان کوچک زمین” گذاشته ام چون معتقدم که بچه ها می توانند به زمین سبزی و طراوت ببخشند.

    نظر تصریح کرد: امیدوارم گروه هایی که به حفظ محیط زیست علاقمند هستند نیز در این برنامه شرکت کنند تا ببینند بچه ها با چه شوقی از پاکیزگی زمین و هوا حرف می‌زنند. قطعات در این برنامه توسط گروه کر، سازهای زهی و کوبه ای نواخته می شوند. دو قطعه “مهرگان” و “چهارفصل” که ندای صلح را برای همه بچه ها در بر دارد نیز از دیگر قطعاتی است که در این اجرا توسط کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال نواخته خواهد شد.

    نظر با اشاره به اینکه مسئولان مدارس باید با بچه ها در زمینه حضور در این برنامه همکاری کنند، گفت: امیدوارم همه پدر و مادرها و دست اندرکاران موسیقی به این نکته توجه کنند که نواختن موسیقی چقدر می تواند برای بچه ها مثمرثمر باشد. مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که در این نوع مراسم باید با بچه ها همکاری داشته باشند چون این کودکان و نوجوانان هنرمند هستند.

    وی افزود: اما متاسفانه برخی مدیران با این برنامه به شکل پیش پا افتاده ای برخورد می کنند. باید توجه داشت تحرکی که موسیقی در ذهن بچه ها به وجود می آورد به یادگیری شان کمک فراوانی می کند. این کودکان توانایی بالایی دارند که می توانند روی صحنه تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازند. اینها شاگرد اول های مدارس خود هستند پس باید به آنها بها داده شود.

    سرپرست گروه موسیقی پارس متذکر شد: خود کودکان و نوجوانان در کشور آمریکا به این نتیجه رسیدند که باید روزی به نامشان نامگذاری شود و از آن پس ۱۶ مهرماه به عنوان روز جهانی کودک ثبت شد. امیدوارم حداقل در مدارس ما این روز را جشن بگیرند تا بچه های ما بدانند که روزی جهانی به نامشان ثبت شده است.

    وی ادامه داد: به دلیل استقبالی که از این کنسرت در زمان پیش فروش بلیت ها شده است روز آخر اجرا ما در دو نوبت ۱۵ و ۱۷:۳۰ برنامه خواهیم داشت. همچنین در بخش شاهنامه خوانی ماندانا کریمی تلاش بسیاری کرده تا بچه ها را آماده اجرای نقالی کند که این اتفاق در نوع خودش جذاب و دیدنی خواهد بود.

    در بخش پاپانی این نشست رسانه ای رضا افشاری مسئول امور هماهنگی این اجرا گفت: در بخش کوبه ای و شاهنامه خوانی این کنسرت ۷۶ نفر به مدت ۱۵ دقیقه برنامه اجرا می کنند. در اجرای نمایش”سفید برفی و هفت کوتوله” ۵۵ نفر به مدت ۲۰ دقیقه و در بخش سوم که اجرای کنسرت زهی و فلوت با همراهی گروه کر خواهد بود ۲۵۰ نفر به اجرای برنامه خواهند پرداخت که ۳۸۰ نفر اجراگر روی صحنه حضور خواهند داشت.

    اجرای گروه موسیقی پارس به مناسبت روز جهانی کودک به رهبری ناصر نظر از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود. علاقمندان برای خرید اینترنتی بلیت نمایش می توانند به سایت www.pars-music.com مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=42765
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *