×
×

حجار: به خاطر علاقه زیادم به شهید زین‌الدین«یک جرعه باران» را خواندم

  • کد نوشته: 42760
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • مراسم رونمایی از آلبوم جدید میثم حجار و رضا صادقی تحت عنوان «یک جرعه باران» عصر روز گذشته شنبه ۶ مهرماه با حضور گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر و آثار دفاع مقدس و محمدعلی بهمنی شاعر در سالن شهناز مجموعه خانه هنرمندان برگزار شد. گلعلی بابایی در ابتدای این مراسم گفت:سی‌سال قبل در چنین وقتی […]

  • مراسم رونمایی از آلبوم جدید میثم حجار و رضا صادقی تحت عنوان «یک جرعه باران» عصر روز گذشته شنبه ۶ مهرماه با حضور گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر و آثار دفاع مقدس و محمدعلی بهمنی شاعر در سالن شهناز مجموعه خانه هنرمندان برگزار شد.

    گلعلی بابایی در ابتدای این مراسم گفت:سی‌سال قبل در چنین وقتی دشمن بعثی با هدف شکست انقلاب نوپای ایران نغمه مستانه سر داد هم یاران او هیچوقت فکر نمی‌کردند که جوانان و دانشجویان این سرزمین ،خوبان این کشور را تشکیل دهند و آنها را به زانو درآورند. پیر مراد رزمندگان خمینی کبیر(ره) نیز فرمودند که ما با جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم.امروزه ما هم به برکت حضور هنرمندان شاهد شکوفایی انقلاب در عرصه هنر و رسیدن به آن هنر متعالی هستیم و یکی از این هنرها هم موسیقی است.

    در ادامه این مراسم نماهنگی از روند تولید آلبوم یک جرعه باران پخش شد.

    * علاقه فراوان به شهید زین الدین از بیان یک خواننده

    میثم حجار خواننده آلبوم موسیقی یک جرعه باران در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: به دلیل علاقه زیادی که به شهید زین‌الدین داشتم فکر کردم قطعه‌ای را برای آقا مهدی بسازم، به بهانه این قطعه من امروز ۱۱ قطعه را با موضوع دفاع مقدس ساختم.

    وی در ادامه به روند تولید آلبوم موسیقی «یک جرعه باران» پرداخت و عنوان کرد: من در طول این مجموعه سعی کردم قطعاتی را بسازم که برای نسل خودم که جنگ را تجربه کردیم شنیدنی باشد .

    حجار عنوان کرد: همه این‌ها باعث شد که من امروز اینجا بایستم و شاهد رونمایی آلبومم باشم که تصمیم داریم تا یک ماه آینده این آن را در بازار عرضه کنیم. بنیاد حفظ آثار تنها ارگانی بود که این اجازه را به من داد تا بتوانم حرف خودم را بزنم شاید در جاهایی کش‌مکش‌هایی هم داشتیم اما بین خودمان حل شد.

    وی افزود: من سعی کردم بدون شعار حرف م را از طرف کسانی که جان خودشان را کف دست گرفتند او را این مملکت دفاع کردند بزنم.

    * بهمنی: هیچوقت نمی‌توان از کار خوب دفاع کرد

    در ادامه این مراسم محمدعلی بهمنی شاعر نام آشنای کشورمان و یکی از ترانه‌سرایان آلبوم «یک جرعه ‌باران» گفت: من و میثم عزیز سالهاست با هم آشنایی دلی داریم. بودن من در این اثر فقط  با سه شعر است، سه شعری که هستی بسیار آن در این شعر بیان شده است. تنها به این دلیل که با اندیشه میثم عزیز و بنیاد آشنا بودم که کاری را می‌خواهند ارائه بدهند که کاری است بی‌دروغ. ما خیلی کارها در جنگ دیدیم که ساخته شده ولی آفریده نشد. در این آلبوم شعرهایی هست که آفریده و خلق شده و حتماً این آلبوم را به جایگاهی بالا می‌رساند. این اثر یک کار متفاوت است چرا که با آینه‌ای روبه‌رو می‌شویم که خیلی حرف‌های ناگفته را می‌گوید.در این اثر اشعاری هست که(بجز سه کار خودم) شکوفایی اشعار جنگ را با جدیت احمد امیرخلیلی در آن می‌بینیم.

    وی افزود: هیچوقت نمی‌توان از کار خوب دفاع کرد چون خودش پاسخگوی خاستگاه‌ها است و از خودش دفاع می‌کند.این کار حتماً جایگاهی مشخص در قلب بنیاد و مردم خواهد داشت. من فکر می‌کنم بعد از هر جنگی میتوان مزه صلح را عمیق‌تر درک کرد.

    به گزارش فارس در ادامه این مراسم میثم حجار خواننده آلبوم «یک جرعه باران» روی صحنه حاضر شد و قطعه «ققنوس» که یکی از قطعات این آلبوم است را به صورت زنده اجرا کرد.

    همچنین در این مراسم از دو نرم افزار «نشان عاشقان» و «ملک آسمان» که به همت پایگاه جامع عاشورا تهیه و تولید شده رونمایی شد.

    به گزارش فارس، این دو نرم افزار با محیط مجازی و ۳۶۰ درجه تصاویر به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به از مناطق جنگی و عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس بازدید کنند.

    همچنین کاربران محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی عاشورا به نشانی www.ashoora.ir مراجعه کنند.

    گزارش فارس حاکی است، در پایان این مراسم از آلبوم «یک جرعه باران» با صدای میثم حجار و رضا صادقی رونمایی شد و از تهیه کنندگان این آلبوم از جمله محمدعلی بهمنی ترانه سرا و میثم حجار خواننده این آلبوم تقدیر به عمل آمد.

    https://musiceiranian.ir/?p=42760
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *