×
×

در قائمشهر
نخستین سالگرد استاد خوشرو برگزار شد

  • کد نوشته: 427215
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۱ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • اولین سالگرد استاد ابوالحسن خوشرو بر سر مزار ایشان در روستای ساروکلا از شهرستان قائمشهر برگزار شد.

    نخستین سالگرد استاد خوشرو برگزار شد
  • اولین سالگرد استاد ابوالحسن خوشرو عصر امروز یکشنبه با حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم بر سر مزار ایشان در روستای ساروکلا از شهرستان قائمشهر برگزار شد.

    در این مراسم جمع کثیری از هنرمندانی همچون شعبان نادری، فهیمه محمودی، استاد حسین قلمبار، استاد علی هاشمی و هنرمندان گروه زندگی به یاد استاد ابوالحسن خوشرو به موسیقی و شعر خوانی پرداختند.

    استاد شعبان نادری یکی از شاگردان استاد خوشرو در این مراسم در نطقی گفت: در وادی هنر قدردان استاد و معلم خود استاد خوشرو هستیم زیرا من با استاد خوشرو باهنر آشنا و به عرصه هنر شناسانده شدم، بنابراین قدردان این استاد و همچنین خاندان موسیقی مازندران همچون محمود شریفی و استاد رستگار است.

    همسر استاد ابوالحسن خوشرو هم در این مراسم از همه کسانی که در سالهای سخت این استاد را تنها نگذاشته اند و او را همراهی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

    جهانگیر نصراشرفی پژوهشگر موسیقی در این مراسم،اظهار داشت: استاد ابوالحسن خوشرو صاحب سبک و مکتب آوازخوانی بوده است چرا که تعداد زیادی از خوانندگان امروز مازندرانی حاصل ذوق و خلاقیت این استاد هستند.

    وی با بیان اینکه موسیقی همه اقوام در مجموع خود یک موسیقی ساده و یکنواخت است که در چند تعریف به موسیقی های آئینی، مذهبی و شادی تقسیم می شود،افزود: اما واقعیت این است که برخی از استادان بزرگ در موسیقی تحول ایجاد کرده اند که استاد خوشور از آن دست بود.

    این پژوهشگر موسیقی در پایان با بیان اینکه خوشرو در جایگاه یک مرجع قرار داشته است، گفت: استاد ابوالحسن خوشرو یک انسان فروتن بود که جایگاه والایی در موسیقی سراسر البرز داشت. همچنین بردباری و صبوری ایشان نسبت به همگان باعث شد تا مردم به او علاقه مند باشند.

    به مناسبت اولین سالگرد استاد موسیقی مازندران کیک این مراسم به خانه سالمندان ارسال شد.

    استاد ابوالحسن خوشرو شامگاه شنبه ۱۰ اسفند سال گذشته پس از طی یک دوره ۲ ساله بیماری درگذشت.

    از این هنرمند برجسته موسیقی مازندران ده‌ها قطعه و چندین آلبوم موسیقی ارزشمند به جا مانده است.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=427215
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *