×
×

علیزاده: جوانان ارکستر ملی به من احساس زندگی می‌دهند
بازدید حسین علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران

  • کد نوشته: 426265
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۹
  • ۰
  • استاد حسین علیزاده هنگام بازدید از تمرین ارکستر ملی ایران خطاب به نوازندگان جوان این ارکستر گفت: من از حس بودنتان و حسی که دسته جمعی ایجاد می‌کنید و به ما زندگی می‌دهید، خوشحالم.

    بازدید حسین علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران
  • حسین علیزاده

    حسین علیزاده هنگام بازدید از تمرین ارکستر ملی ایران خطاب به نوازندگان جوان این ارکستر گفت: من از حس بودنتان و حسی که دسته جمعی ایجاد می‌کنید و به ما زندگی می‌دهید، خوشحالم.

    به نقل از ایرنا، استاد حسین علیزاده با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر ملی ایران که در حال آماده‌سازی برای جشنواره موسیقی فجر است، نشست.
    این ارکستر در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، قطعه «سلام» استاد حسن کسایی را با تنظیم ارکستر استاد علیزاده به روی صحنه برده و اجرا می‌کند؛ این هنرمند بین المللی ضمن تماشای تمرین نوازنگان ارکستر با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

    وی با اشاره به زنده یاد استاد حسن کسایی و قطعه «سلام»، گفت: بیست سال پیش که قرار بود بزرگداشتی برای استاد کسایی برگزار کنیم، استاد فرهاد فخرالدینی، استاد کامبیزروشن روان و من مسئولیت تنظیم قطعات استاد کسایی را برای ارکستر داشتیم که با ذوق و شوق فراوان در مدت کوتاهی آن را آماده و تقدیم استاد کردیم.

    وی افزود: امروز من با انرژی خیلی خوبی از اینجا می روم و شما من را تشویق می‌کنید که باز هم برای دیدن این ارکستر زیبا و جوان بیایم، قطعه بنویسم و لذت ببرم. من از حس بودنتان و حسی که دسته جمعی ایجاد می‌کنید و به ما زندگی می‌دهید، خوشحالم؛ واقعا تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند موثر تداوم داشته باشد.

    علیزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما باید سرمان را بالا نگه‌داریم که این همه فرهنگ غنی داریم؛ مراقب باشیم آن را از دست ندهیم و قدر این ارکستر که اسمش ارکستر ملی است را بدانیم؛ چرا که مسئولیتش سنگین است. بدانیم چرا به آن ملی می‌گویند، مثل یک قهرمان ملی؛ باید وقتی اسمش را می‌شنوید اشک در چشمانتان بیاید و احساس غرور و هویت کنید.

    علیزاده در پایان خطاب به نوازندگان گفت: ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد و من دست تک تک شما را می‌فشارم.

    در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

    با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم‌بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

    تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

    همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. و این رویداد موسیقی که از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد، چهارم اسفندماه، همزمان با پخش آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

    اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از امشب تا ۴ اسفند در سایت های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر،انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش می‌شود.

    نشست‌های بخش پژوهش این دوره جشنواره به دبیری رضا مهدوی، پژوهشگر موسیقی با همکاری رادیو گفت‌وگو برگزار می‌شود و هر نشست در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=426265
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *