×
×

گفتگوی این خواننده مجله زندگی ایده آل

  • کد نوشته: 42609
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • کسی که همه فاکتورهای «ستاره شدن» را داشته باشد راحت بین دسته یک ها جایی برای خود پیدا می‌کند. مرتضی پاشایی که با چند تک‌آهنگ خوب اسمش سر زبان‌ها افتاد و با آلبوم «یکی هست» جزو خواننده‌های خوش‌صدا و با استعداد موسیقی پاپ شد گپ دوستانه ما را پذیرفت و داستان زندگی موسیقیایی و محبوبیت […]

  • کسی که همه فاکتورهای «ستاره شدن» را داشته باشد راحت بین دسته یک ها جایی برای خود پیدا می‌کند. مرتضی پاشایی که با چند تک‌آهنگ خوب اسمش سر زبان‌ها افتاد و با آلبوم «یکی هست» جزو خواننده‌های خوش‌صدا و با استعداد موسیقی پاپ شد گپ دوستانه ما را پذیرفت و داستان زندگی موسیقیایی و محبوبیت زود هنگام خود را برای‌مان گفت.

    موسیقی برایم جدی است

    مرتضی پاشایی را خودت معرفی کن و بگو که کار موسیقی رو کی شروع کردی؟
    متولد ۱۳۶۳ هستم. من موسیقی را از همان نوجوانی با نواختن پیانو و گیتار کاملا حرفه‌ای آغاز کردم. درست همان موقع کار تئاتر رو هم شروع کردم اما از همان ابتدا موسیقی برایم جدی‌تر بود. از آن جایی که  من هم مثل همه بیشتر دوست داشتم با آلبوم و شکل رسمی وارد موسیقی شوم اما سیستم متاسفانه به شکلی بود که راهی به جز شروع کار با تک‌آهنگ نیست.

    ولی باز هم با پا فشاری‌های خودم و علاقه‌ای که به موسیقی داشتم راهم را انتخاب کردم  و هرگز پشیمون از ادامه راه نشدم و به این کار ادامه دادم.خب، الان چند سالی هست که دیگه این کارو به صورت حرفه ای دنبال می‌کنم و اصولا تمام وقتم رو صرف این کار می‌کنم تا بتونم بهترین کار رو با کیفیت عالی بیرون بدهم و به هیچ عنوان کارم رو سطحی دنبال نمی‌کنم.

    بیشتر موزیک‌های خارجی گوش می‌دهم علاقه زیادی هم به مصاحبه کردن ندارم. دوست دارم آروم و بی سرو صدا بیام بالا برخلاف دیگران. از خصوصیات اخلاقی من این است که یا همیشه خیلی آروم هستم یا خیلی شوخی می‌کنم. با هرکسی نمی‌تونم بسازم و خیلی حساس هم هستم.

    راستی میگن خیلی شبیه محسن یگانه می‌خوانی؟
    این داستان کلیشه‌ای خیلی بدی است که باب شده. مردم تا خواننده جدیدی وارد بازار می‌شود صدایش را با فرد دیگری مقایسه می‌کنند. هیچ جنس صدای خاصی منحصربه‌فرد نیست. تفاوت جایی معنی پیدا می‌کند که هر کس با حس و تکنیک خود بخواند.حالا شاید تشابهاتی هم وجود داشته باشد.

    ملاکم ارزش گذاشتن به مخاطب است

    بازخورد آلبوم اولت خیلی خوب بود، قبول داری؟
    در زمانی که همه از ضعف موزیک می‌گفتند و از تمام تکرارها خسته شده بودند دوست داشتم زمانی وارد موسیقی شوم که اتفاق خوبی به همراه داشته باشد که ماهیت اصلی آن هم ارزش قائل شدن به مخاطبم بود. تمام تلاشم این است که موفقیتم اتفاقی نباشد. هدف من این بود که مردم مرا بپذیرند و خیلی خوشحالم که در این راه هیچ تبلیغی از خودم نکرده‌ام و استقبال از آلبوم خیلی خوب بود.

    آهنگسازی حسی تو  و با احساس خواندنت راز موفقیت کارهایت هستند؟
    هنرمند واقعی کسی است که به گونه‌ای از صدایش استفاده کند که از آن طریق حس خوبی به مخاطب القا شود وگرنه ما برای موفق شدن صداهای خوب کم نداریم. این خیلی مهم است که یک خواننده، آهنگساز هم باشد چون من یکی از دلایل موفقیت کارهایم را آهنگساز بودنم می‌دانم. به نظر من شعر، ملودی، تنظیم همه ابزاری هستند تا حس خوبی را در مردم ایجاد کنند و وسیله‌ای برای برآورده کردن نیازهای احساسی مردم هستند.

    آلبوم تازه را استارت زدم

    کلا شخصیت آرام و خونسردی داری؟
    نه، اتفاقا من خیلی با انرژی هستم بعضی وقت‌ها آرومم، آن هم مواقعی که خیلی خسته باشم.

    کنسرت مرداد ماه برج میلاد چندمین اجرای زنده شما بود؟
    اجرای زنده در شهرستان که زیاد داشتم اما در تهران این دومین اجرای زنده بود که به لطف خدا و مردم استقبال خیلی خوبی هم از آن شد. برنامه‌های زیادی هم برای اجرای زنده در آینده نزدیک برای شهرستان‌های کرمان، کیش، اهواز و… داریم.

    از کارهای جدید چه خبر؟ مشغول چه کاری هستی؟
    کارهای آلبوم تازه را استارت زدیم،اسم آلبوم را هم تا الان «اسمش عشقه» انتخاب کردیم که به نظر خودمان یکی از ترک‌های خوب و شنیدنی آلبوم جدیدم هست.کارهای متفاوت و خوب در آن بسیار است و احتمالا تا اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

    تمام ترانه‌هایت هم کار مهرزاد امیرخانی ست، چرا فقط او؟ ما که ترانه سرای خوب دیگر هم زیاد داریم؟
    بله، تمام کارها برای مهرزاد هست چون سبک آهنگسازی یک کم متفاوت‌تر است و همیشه اول ملودی را می‌سازم و بعد آن را با شعر تطبیق می‌دهم، بنابراین در این شیوه از کارم با مهرزاد هماهنگ شدم و خداروشکر نتیجه خوبی هم گرفتم.

    ریسک نمی​کنم

    آهنگسازی  کارهای جدیدت را هم خودت انجام می‌دهی؟ فکر نمی‌کنی ریتم و سبک کارهایت شبیه هم می‌شود؟
    من یک اعتقادی دارم که هیچ وقت به ترکیب تیم برنده نباید دست زد به ویژه وقتی مردم سبکی را دوست دارند باید به آنها احترام گذاشت. البته همیشه باید نوآوری باشد و من هم دوست دارم کارهای غافلگیرکننده انجام بدهم اما آهنگسازهای خوبی هستند مثل میلاد ترابی که یک کار در آلبوم اول من داشت و در آلبوم تازه هم حتما از این دوستان استفاده خواهم کرد. این نکته را هم بگویم که به دلیل شنیده شدن اکثر کارها، ریسک سپردن آهنگسازی کارها به دیگری و تغییر آنها چندان درست نیست.

    وظیفه​ام را هر روز بهتر انجام خواهم داد

    اجرای اشعار شاعران بزرگ چی؟ تا حالا بهش فکر کردی؟
    من اعتقاد دارم که کارهای کلاسیک برای سبک کارهای خودش ساخته شده و زیاد مناسب سبک من نیست، اما ترانه‌سراهای بسیار خوب دیگه‌ای داریم که حتما از کارهای آنها استفاده خواهم کرد.

    ترس این را نداری که ممکن است طرفدارها از این سبک کارها و آهنگسازی تو خسته بشن؟ یا تکراری به نظر برسه؟
    نه،چون من از راه‌های مختلف با مردم و شنونده‌های کارهایم در ارتباطم و بازخورد کارهایم را می‌گیرم و البته اینکه من بعد از آلبومم دو، سه تا کار ارائه دادم که کاملا شکل و رنگ متفاوتی داشته، خداروشکر طرفدارها هم خیلی راضی بودند.

    مرتضی پاشایی کجا به هدف خود می‌رسد؟
    دوست دارم روزی موسیقی‌ای را کار کنم که حتی کسی هم که  هم زبانم نیست از موسیقی من لذت ببرد.

    حرف آخر؟
    من خیلی اهل حرف زدن و مصاحبه نیستم بیشتر دوست دارم کار ارائه بدم و از این راه با مردم در ارتباط باشم اما این فرصت خوبی بود تا از این طریق با مردم گفت‌وگویی داشته باشم. امیدوارم همیشه بتوانم آهنگ‌هایی را بخوانم که مردم راضی باشند و روزبه‌روز بهتر وظیفه‌ام را انجام بدم.

    https://musiceiranian.ir/?p=42609
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *