×
×

گزارش از کنسرت دونفره رضا صادقی-سالار عقیلی

  • کد نوشته: 42606
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • نداسیجانی : سالار عقیلی و رضا صادقی، صدای «عشق من ایران من» را در برج میلاد طنین انداز کردند. حدودا ۲۵ دقیقه از زمان آغاز کنسرت گذشته بود. در حالی که حاضرین در سالن با صدای سوت و کف دست برای ورود خواننده مورد علاقه شان لحظه شماری می کردند، مانیتور سالن همایش برج میلاد کلیپ تصویری […]

  • نداسیجانی : سالار عقیلی و رضا صادقی، صدای «عشق من ایران من» را در برج میلاد طنین انداز کردند.
    حدودا ۲۵ دقیقه از زمان آغاز کنسرت گذشته بود. در حالی که حاضرین در سالن با صدای سوت و کف دست برای ورود خواننده مورد علاقه شان لحظه شماری می کردند، مانیتور سالن همایش برج میلاد کلیپ تصویری از نشست خبری کنسرت«عشق من ایران من» و همچنین تمرین این گروه قبل از اجرا را پخش کرد.


    نوازندگان و گروه کر بر روی استیج آمدند. عباس لطیفی، رهبر این ارکستر در پشت پیانو قرار گرفت. صدای شادمانی مخاطبان سلطان مشکی پوش، خبر از حضور رضا صادقی بر روی استیج می داد. رضا صادقی ترانه «مثل کوه پشت و پناه منی …» که تیتراژ سریال «دودکش» بود را با پخش کلیپی از فضا و زندگی شهری به روی صحنه برد.


    در هنگام اجرای این کار رضا صادقی گفت: دوست دارم در خواندن این قطعه با هم همصدا شویم. بیرون از این سالن هرچقدر داد بزنیم ما را می گیرند پس بیایید اینجا داد بزنیم.
    وی بعد از اجرای این ترانه پس از خوش آمدگویی افزود: قبل از اینکه حرف جداگانه از کنسرت بزنم باید بگویم برگزاری این کنسرت و باهم بودن و خواندن با سالار عقیلی برای من افتخاری است که نصیبم شده است.


    رضا صادقی اظهار داشت: این یک میهمانی کاملا ایرانی است و بهانه آن بهایی با عنوان «ایران زمین» است.این بهانه با دو نفر از آدمهایی است که مثل شما این اتفاق را لمس می کنند و تصمیم به این اجرا گرفته اند.


    سلطان مشکی پوش قبل از اجرای قطعه بعدی به حرمت شهدای عزیز و هنرمندانی چون ناصر عبداللهی،همایون خرم، پرویز مشکاتیان که او آنان را مردان قدرتمند در دنیای هنر معرفی کرد، از زنان قدرتمندی چون فروغ فرخزاد و نیز در حوزه ادبیات از احمد شاملو از حاضرین در سالن خواست به مدت ۱۵ ثانیه این عزیزان را تشویق کنند.


    پس از آن رضا صادقی با اجرای ترانه «خدا اجازه من برم …» ترانه «چقدر خوبه وقتی که حرف تو هست…» را روی صحنه برد. در اجرای این کار این هنرمند پس از معرفی نام خود به عنوان ترانه سرای این اثر و میلاد عالمی تنظیم کننده کار، از اینکه عده ای از دوستان این ترانه را پذیرفته بودند ابراز خوشحالی کرد.


    پارت اول با اجرای سه قطعه از رضا صادقی به پایان رسید و حال نوبت به روی صحنه آمدن سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی است. این هنرمند در ابتدای قطعه پر طرفدار«وطنم ای شکوه پا برجا…» را به روی صحنه برد و پس از آن ترانه « خوشا با تو بودن زعشقت سرودن/ دگر از هوایت سفر نکنم. به صحرای هجران مخواه از من جان/ که چون لاله خون در جگر نکنم…» درفضای سالن طنین افکن شد. در پایان این قسمت خواننده تیتراژ «تبریز در مه» سالار عقیلی ترانه «ای سرزمین من شورآفرین…» را اجرا کرد.


    در اواسط برنامه بعد از اجرای یک موسیقی بی کلام توسط ارکستر و پیانوی عباس لطیفی، رضا صادقی به روی صحنه آمد و بیان کرد: ترانه ای که می خواهم اجرا کنم یکی از کارهای قدیمی من است. زمانی که جوان بودم و ریشم سفید نشده بود دوست داشتم این کار را بخوانم حالا فرصتی شده است که امشب این کار را اجرا کنم.


    سلطان مشکی پوش پس از اجرای ترانه «لب دریا» با پخش کلیپی زیبا از دریا گفت: همه می دانند که رضا صادقی سه تا ستاره بزرگ در زندگی اش دارد. اولین ستاره خدا است. اینقدر خدا من را دوست دارد که دوستانی چون شما به من داده است و امشب علاوه براین دوستان دوستداران سالار نیز اضافه شده اند.


    دومین ستاره این است که ایرانی ام و از نسل تخت جمشیدم. سومین ستاره بندرعباسی و جنوبی بودنم است.
    پس از آن با نوازش آرشه میلاد عالمی بر روی ویلون و نیز صدای ساز ویلونسل مهرداد عالمی، رضا صادقی ترانه زیبای« خدا با منه تا تو با من عجینی ، کی میگه بد عشق پاک زمینی…» را اجرا کرد.
    رضا صادقی پس از اجرای قطعات منتشر شده اش از اجرای یک کار جدید با مضمون این کنسرت خبرداد.


    وی گفت: این کار به ترانه سرایی زهرا کلاته و تنظیم میلاد عالمی با نام «ایرانی» است. زمانی که برای دوستانم داستان این شعر را خواندم آنان گفتند این کار اغراق است. اما من می گویم این اتفاق و شعر در مورد یک ایرانی اصیل است.


    «اگه دیدی یک غریبه نگران حالته / اگه دیدی هر چی خوبه همه تو فالته/ اگه دیدی یک نفرداره تو رو بند می زنه/ با تموم غصه هاش، باز به تو لبخند می زنه /یکی که هنوز نمی شناسه تو رو پیشت نشست /نتونست بغضتو طاقت بیاره دلش شکست شک نکن اونجا خود ایران،شک نکن اونجا خود ایران…»
    در پارت دوم سالار عقیلی با حضور همسرش حریر شریعت زاده قطعه جدید«چله به چله» با ترانه سرایی افشین یداللهی و آهنگسازی بابک زرین را اجرا کرد.
    اما قبل از اجرای این کار سالارعقیلی پس از خوشآمدگویی به حاضرین گفت: بسیار خوشحالم امشب در خدمت شما هستم. همانطور که می دانید این کنسرت برای ایران و ایرانی و شما مردم ایران برگزار شده است.

    وی افزود: در تبلیغات این کنسرت اسم این برنامه «عشق من ایران من» با حضور دو خواننده موسیقی پاپ و سنتی آمده است. خیلی ها به من و رضا صادقی گفتند چرا با یکدیگر کار پاپ- سنتی انجام می دهید؟ اما ما دونفر هرکداممان کار خودمان را انجام  می دهیم.


    سالارعقیلی ادامه داد: رضا صادقی انسان موجهی در بین مردم و جامعه است. من ایشان را بسیار دوست دارم.عده ای فکر می کردند این کار تلفیق موسیقی پاپ و سنتی است، اما من و رضا صادقی چون بیشترین کارهای وطنی را انجام داده ایم برای این کار انتخاب شده ایم.

    وی بیان کرد: مردم همیشه فکر می کردند هنرمندان موسیقی پاپ و سنتی با یکدیگر خوب نیستند اما ما دونفر در کنار هم و پشت هم هستیم. موسیقی مرز نمی شناسد.من در ماشینم موسیقی پاپ گوش می دهم.


    خواننده ترانه های ملی – وطنی گفت: چند روز گذشته رضا صادقی در گفتگویی بیان کرده بود: ما برای ایران می خوانیم و ایران مثل یک مادر پیری است که سالار چشم های آن را سرمه می کشد و من موهای آن را شانه می کنم.


    سپس سالار عقیلی از حامیان مالی کنسرت یعنی شرکت کانون ایران نوین و شرکت عظیم شهر تشکر کرد و کنسرت با اجرای مشترک قطعه «ای ایران ای مرز پر گهر» کنسرت به پایان رسید.
    به گزارش شبکه ایران کنسرت « عشق من ایران من » با یک ارکستر حرفه ای ۶۰ نفره به رهبری عباس لطیفی و یک گروه کر کارآشنا روی صحنه رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=42606
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *