×
×

گزارش از ایسنا

  • کد نوشته: 42496
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  •  هر کدام از روزهای سال مکمل موسیقایی خاص خود را می‌طلبد؛ روزهای پاییزی هم از این قاعده مستثنی نیستند و جالب توجه است اگر بدانیم بیشتر مردم این روزها چه موسیقی‌هایی را گوش می‌دهند؟ خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این گزارش آلبوم‌های موسیقی را به شما معرفی می‌کند که طبق گفته‌ی فروشگاه‌های معتبر […]

  •  هر کدام از روزهای سال مکمل موسیقایی خاص خود را می‌طلبد؛ روزهای پاییزی هم از این قاعده مستثنی نیستند و جالب توجه است اگر بدانیم بیشتر مردم این روزها چه موسیقی‌هایی را گوش می‌دهند؟

    خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این گزارش آلبوم‌های موسیقی را به شما معرفی می‌کند که طبق گفته‌ی فروشگاه‌های معتبر این روزها بیشتر می‌فروشند.

    ***

    آلبوم «اکسیژن» با صدای بابک جهانبخش این روزها جزو پرفروش‌ها است. از انتشار این آلبوم خیلی نمی‌گذرد و شرکت «اکسیرنوین» آن را منتشر کرده است. جهانبخش در این آلبوم چند سبک متفاوت موسیقی را تجربه کرده است.

    آلبوم «لعنت به من» به خوانندگی و آهنگسازی مازیار فلاحی نیز از پرفروش‌ها است. این آلبوم که همچنان در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد،‌ دومین اثر مازیار فلاحی محسوب می‌شود و دارای فضایی آرام است که توسط شرکت «آوای فروهر » منتشر شده است.

    همچنین آلبوم «همین» که چند ماه پیش با صدای رضا صادقی منتشر شده‌ است، این روزها فروش خوبی دارد. «همین» توسط «آوای هنر» منتشر شده است.

    ***

    مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی بد نیست بدانند،‌ که «یارمست» این روزها جز و پرفروش‌ هاست. این اثر را سالار عقیلی خوانده است و توسط موسسه «هنر شهر» منتشر شده است.

    عقیلی از مخاطبان در خواست کرده است که حتما نسخه اصلی آلبوم را تهیه کنند.

    «گاهی سه گاهی» با صدای محمد معتمدی آلبوم دیگری است که مردم این روزها زیاد آن را گوش می‌دهند. این اثر با آهنگسازی و پویا سرایی همراه است و توسط شرکت «ایران گام» منتشر شده است.

    آلبوم موسیقی «افسانه شو» جدیدترین اثر تهمورس پورناظری هم جزو آلبوم‌های پرفروش‌ است. این اثر که شجاعت حسین خان هم در آن همراهی کرده است،‌ توسط «سروش» منتشر شده است.

    آلبوم «افسانه شو» شامل ۱۰ قطعه «دیباچه»، «دلبری»، «بازتاب»، «سیتار»، «وجد»، «دونوازی»، «سخنی دیگر»، «سماع»، «دیوانه» و ‌ «افسانه» است که هنرمندانی چون تهمورس پورناظری(تار)، شجاعت حسین‌خان(سیتار) و سهراب پورناظری(کمانچه) به اجرا پرداخته‌اند.

    ***

    اگر علاقه‌مند هستید‌، صدای شاعر مورد علاقه‌ خود را همراه موسیقی بشنوید،‌ «آبی،‌ خاکستری‌، سیاه» با صدای حمید مصدق یکی از همین آلبوم‌هاست که توسط شرکت‌، آوای باربد منتشر شده است.

    شرکت «ابتکار نو» هم مجموعه‌ای را با عنوان «سکوت سرشار از ناگفته‌هاست» را منتشر کرده که با صدای شاملو همراه است.

    البته «صدای طهرون ۱ و۲» نیز که توسط «آوا خورشید» منتشر شده است،‌ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این اثر با صدای مرتضی احمدی همراه است.

    ***

    اما خیلی‌ها موسیقی فیلم را به هر ژانری ترجیح می‌دهند.

    «کنعان» با آهنگسازی کریستف رضاعی و توسط شرکت «هرمس» منتشر شده،‌ «مادر» با آهنگسازی ارسلان کامکار‌ توسط شرکت «نی داوود» منتشر شده و «کمدی الهی» توسط «آوای باربد» منتشر شده، جزو پرفروش‌های این ژانر است.

    ***

    علاقه‌مندان موسیقی تلفیقی و کلاسیک هم اگر به دنبال آلبوم‌های پرفروش‌ هستند‌، آلبوم «ساحل تهران» از گروه «نایما» که توسط «رهگذر هفت اقلیم» منتشر شده، یک پیشنهاد است.

    «کوه‌ها رودها و اینک بی‌کرانگی» اثر محمد سعید شریفیان هم این روزها فروش بدی ندارد.

    همچنین آلبوم موسیقی «سایه کمر» اثر علیرضا شفقی نژاد که توسط آوا خورشید،‌ منتشر شده است، می‌تواند گزینه خوبی برای این روزها باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=42496
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *