×
×

واکنش حجت به برگزاری برنامه‌ها در کاخ‌های تهران

  • کد نوشته: 41974
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • روزبه نعمت‌الهی – خواننده – شب گذشته، در فضای باز کاخ نیاوران دوبار کنسرت اجرا کرد، اما برپایی کنسرتی که در سال‌های گذشته به روالی به ظاهر عادی تبدیل شده بود، این‌بار با واکنش قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روبه‌رو شد. به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال‌های گذشته، […]

  • روزبه نعمت‌الهی – خواننده – شب گذشته، در فضای باز کاخ نیاوران دوبار کنسرت اجرا کرد، اما برپایی کنسرتی که در سال‌های گذشته به روالی به ظاهر عادی تبدیل شده بود، این‌بار با واکنش قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روبه‌رو شد.

    به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال‌های گذشته، برنامه‌ها و کنسرت‌های متعددی در مجموعه‌های تاریخی تهران برگزار شده‌اند. هرچند انتخاب این مکان‌ها برای چنین برنامه‌هایی در ابتدا با واکنش برخی کارشناسان و دوست‌داران میراث فرهنگی مواجه شد و آن‌ها نسبت به در معرض خطر قرار گرفتن کاخ – موزه‌های تهران هشدار دادند، اما بعدها فضاهای باز این مجموعه‌ها به گروه‌های مختلف اجاره داده شد و حتی مسوولان پیشین سازمان میراث فرهنگی بسیاری از برنامه‌های خود را در کاخ‌های تهران برگزار کردند. حالا با تغییر مدیران این سازمان، بار دیگر حساسیت‌ها نسبت به نگهداری از بناهای تاریخی زیاد شده است.

    پیش از برگزاری کنسرت شب گذشته گفته شد که قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده است، از این به بعد، هیچ کنسرتی نباید در کاخ – موزه‌ی نیاوران برگزار شود.

    مهدی حجت در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: از این به بعد، هر برنامه و کنسرتی که در یکی از بناهای تاریخی، بخصوص کاخ – موزه‌ها برگزار می‌شود، باید برنامه‌ای فرهنگی،‌ عام‌المنفعه و مفید برای مردم باشد.

    قائم‌مقام و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تأکید بر این‌که پیش از دادن مجوز برای برگزاری هر برنامه‌ای در این‌گونه بناها باید موارد مختلفی بررسی شود، اظهار کرد: در کنار ضوابط مخصوص جمهوری اسلامی ایران که باید در این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، طبیعتا این بحث را نیز باید مد نظر قرار داد که این‌گونه برنامه‌ها‌ نباید آزاری برای همسایه‌های بناهای تاریخی از نظر سر و صدا و حتی ترافیک ایجاد کند.

    او با تأکید بر لزوم بررسی احتمال وارد شدن آسیب به بناهای تاریخی به‌دلیل برگزاری کنسرت، افزود: باید توجه داشت که در این‌گونه برنامه‌ها، احتمال لرزش بناهایی که در کنار آن‌ها کنسرت برگزار می‌شود، وجود دارد و صدای بلندگوها می‌تواند به بناهای تاریخی آسیب بزند. بنابراین این موارد باید پیش از برگزاری هر مراسمی، بررسی شوند.

    به گزارش ایسنا، پیش از این، در رسانه‌ها اعلام شد که اعضای گروه شمس (پورناظری‌ها) نیز قرار بود در مجموعه‌ی فرهنگی – تاریخی کاخ نیاوران کنسرتی برگزار کنند؛ اما این گروه با مدیر کاخ نیاوران بر سر مبلغ قرارداد اجرای کنسرت در فضای باز کاخ به توافق نرسید و کنسرتی که قرار بود دهه‌ی اول شهریورماه برگزار شود، لغو شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=41974
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *