×
×

گروه اشراق در زنجان به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 41969
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت “صدای مهر” در حالی بعد از ۲ روز استقبال گسترده علاقمندان به موسیقی سنتی و علیرضا قربانی در زنجان پایان یافت که نکات خاص و ویژه‌ای را به برگزارکننندگان این کنسرت می‌توان یادآور شد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی که فعالیت او طی یک دهه اخیر چشمگیر بوده است و […]

  • کنسرت “صدای مهر” در حالی بعد از ۲ روز استقبال گسترده علاقمندان به موسیقی سنتی و علیرضا قربانی در زنجان پایان یافت که نکات خاص و ویژه‌ای را به برگزارکننندگان این کنسرت می‌توان یادآور شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی که فعالیت او طی یک دهه اخیر چشمگیر بوده است و توانسته جایگاه ویژه در عرصه موسیقی ایران به دست آورد طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در زنجان اقدام به برگزاری کنسرت موسیقی صدای مهر کرد، کنسرتی که علاقمندان زیادی را به سوی خود کشاند.

    در این میان عدم وجود سالن مناسب برای برگزاری کنسرت، وجود برخی ضعف‌ها در سالن محل اجرا، قطع ناگهانی برق سالن از سوی شرکت برق در میانه اجرای کنسرت و عدم صداقت مسئولان برگزار کننده برنامه با خبرنگاران از ضعف‌های مهم برگزاری کنسرت ۲ روز علیرضا قربانی در زنجان بود.

    سرپرست گروه موسیقی اشراق زنجان در اقدامی نادر مانع از مصاحیه جمعی از خبرنگاران زنجانی با علیرضا قربانی خواننده میهمان این گروه شد.

    هر چند در روزهای قبل از برگزاری این برنامه، رسانه‌های مختلف استان در پوشش خبری این برنامه نقش پررنگی داشتند اما این امر موجب نارضایتی روزنامه‌نگاران زنجانی شد که در تدارک مصاحبه با این خواننده نام آشنای کشورمان بودند.

    یکی از خبرنگاران با انتقاد شدید از اقدام سرپرست این گروه موسیقی گفت: متاسفانه هیچ کدام از اصحاب رسانه حاضر در سالن انتظار چنین برخوردی را نداشتند چرا که برخی رسانه ها از روزهای قبل از برگزاری کنسرت در امر اطلاع رسانی و پوشش اخبار این برنامه هنری نقش بسزایی داشتند.

    وی با تاکید بر اینکه موسیقی فاخر ایرانی بیش از هر زمانی نیاز به اطلاع رسانی بین اقشار مختلف جامعه بخصوص نسل جوان است، اظهار کرد: سرپرست این گروه موسیقی نشان داد که نمی خواهد پای هنرمند تراز اول این کشور در رسانه‌ها به میان آید یا کمرنگ شود.

    این خبرنگار تصریح کرد: هر چند سرپرست گروه زمان مصاحبه را تعیین کرده بود اما در موعد مقرر زمان دیگری را برای مصاحبه تعیین کرد.

    دیگر خبرنگار حاضر در این مراسم این اقدام سرپرست گروه اشراق را زیر پاگذاشتن ارزش و جایگاه قلم و خبرنگاران عنوان کرد و گفت: بنده چند روز قبل از برگزاری برنامه مدام برای اطلاع رسانی مطلوب برنامه تلاش می‌کردم اما سرپرست زمانی را که قربانی بار سفر را بسته بود تعیین کرد.

    این خبرنگار بی اعتمادی به وجود آمده را یادآور شد و افزود: بی شک بازتاب خبری این برنامه می‌توانست نام زنجان را به جرگه شهرهای مناسب در برگزاری برنامه‌های موسیقی ورد زبانها کند که متاسفانه کم رنگ شد.

    عذرخواهی علیرضا قربانی از خبرنگاران

    وی قربانی را خواننده‌ای مردمی و متواضع معرفی و تصریح کرد: صحبت‌های میان برنامه این هنرمند حکایت از مردمی بودن او داشت و حتی در تماس با او از مسائل پیش آمده عذرخواهی کرد.

    البته به خاطر این اقدام، بعد از خاتمه برنامه موسیقی خبرنگاران طی تماس با قربانی زمان مصاحبه را با او تنظیم کردند که این هنرمند اعلام کرد ساعت ۵ صبح در شهر دیگری برنامه خواهد داشت.

    قربانی در اوج فروتنی و تواضع بعد از شنیدن گلایه‌های خبرنگاران زنجانی ضمن ارج نهادن به کار آنها از سوءتفاهم پیش آمده، پوزش خواست و اعلام کرد: بنده به کار تک تک شما ارزش قائلم و امیدوارم در زمان مناسب در سفر به زنجان برای اجرای برنامه بتوانیم این سو تفاهم به وجود آمده را جبران کنیم.

    کوتاه سخن اینکه هنرمندان و رسانه ها جدای از مردم نبوده و خود را در مسائل و مشکلات مردمی سهیم می‌دانند؛ امید که این سوتفاهم پیش آمده فرصتی برای تامل در کارخبرنگاران و نقش آنها در مسائل مختلف هنری، فرهنگی و اجتماعی را بش از گذشته رقم بزند.

    البته این برنامه آزمونی برای مردمی بودن هنرمندی همچون علیرضا قربانی داشت که نشان داد با مردم بودن را سرلوحه کار خود قرار داده و از رسانه‌ها جدا نیست.

    https://musiceiranian.ir/?p=41969
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *