×
×

کتاب «شهر موسیقی» نوشته الهام کاظمی منتشر شد

  • کد نوشته: 41832
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • کتاب «شهر موسیقی» نوشته الهام کاظمی با زبانی ساده و روان به آموزش موسیقی به کودکان می‌پردازد. آموزشی که تا چندی پیش، تفاوت چندانی با آموزش موسیقی به بزرگسالان نداشت، اما امروز، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آموزش به شمار می‌آید و موجب رشد و افزایش خلاقیت در بچه‌ها می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، آنچه بر […]

  • کتاب «شهر موسیقی» نوشته الهام کاظمی با زبانی ساده و روان به آموزش موسیقی به کودکان می‌پردازد. آموزشی که تا چندی پیش، تفاوت چندانی با آموزش موسیقی به بزرگسالان نداشت، اما امروز، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آموزش به شمار می‌آید و موجب رشد و افزایش خلاقیت در بچه‌ها می‌شود.

    به گزارش خبرنگار مهر، آنچه بر ورودی «شهر موسیقی» نقش بسته این است: «دوست خوب من سلام. این کتاب برای شما نوشته شده است که با شهر موسیقی آشنا شوید. آهنگ‌های زیادی را یاد بگیرید. اسم سازها را یاد بگیرید و خلاصه اینکه سواد موسیقی داشته باشید تا بتوانید یک هنرمند کوچک باشید.»

    با ورود به شهر موسیقی، دوستان بسیاری به پیشوازمان می‌آیند و خود را به ما معرفی می‌کنند. فرصت هست تا همه آنها را بشناسیم، اما آنچه ساکنان شهر موسیقی از ما می‌خواهند، این‌که هرچه را در شهرشان یاد می‌گیریم، خوب تمرین کنیم و دوست خوبی برای آنها باشیم.

    «سیاه» و «سفید»، اولین کسانی هستند که در شهر موسیقی به استقبال ما می‌آیند. پس از آن با یک خانواده هفت نفره آشنا می‌شویم که هر کدام یک اسم و یک صدا دارند. یکی آبی به تن کرده و شبیه به ماه است و نامش «دو»؛ دیگری قرمز پوشیده و شبیه به شانه سر است و نامش «می»؛ «لا» خیلی لاغر است و «سی»، تا دلتان بخواهد تپل… این خانواده هفت نفره، نت‌ها یا الفبای موسیقی هستند که در یک آپارتمان پنج طبقه زندگی می‌کنند. ما بدون دانستن نت نمی‌توانیم موسیقی را به خوبی و به درستی فرا بگیریم.

    حالا که به شهر موسیقی آمدیم و با ساکنان اصلی‌اش که سیاه و سفید و خانواده هفت نفره نت‌ها بودند، آشنا شدیم، خوب است سازها را هم بشناسیم. اولین سازی که به دیدن‌مان می‌آید و خود را معرفی می‌کند «بلز» است. این تنها ساز خارجی است که در شهر موسیقی با آن آشنا می‌شویم.

    تنبک، تار، عود، نی، سه‌تار، سنتور، کمانچه، قانون و … سازهای ایرانی هستند که خودشان و شیوه نواختنشان به ما معرفی می‌شوند.

    کتاب «شهر موسیقی» نوشته الهام کاظمی با زبانی ساده و روان به آموزش موسیقی به کودکان می‌پردازد. آموزشی که تا چندی پیش، تفاوت چندانی با آموزش موسیقی به بزرگسالان نداشت، اما امروز یاد دادن موسیقی به کودکان، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آموزش به شمار می‌آید و موجب رشد و افزایش خلاقیت در بچه‌ها می‌شود.

    با وجود آنکه ارتباط محکمی میان آموزش موسیقی در دوران کودکی و تقویت توانایی‌های ذهنی وجود دارد، کم‌اند ناشران دولتی و خصوصی که از انتشار کتاب‌های آموزش موسیقی به بچه‌ها استقبال و به این مهم توجه می‌کنند. کسانی چون سودابه سالم، آموزش موسیقی به کودکان در قالب کتاب را جدی گرفته‌اند، اما از قدیم گفته و شنیده شده که «با یک گل بهار نمی‌شود».

    «شهر موسیقی» نوشته الهام کاظمی با تصویرگری مهدی فراهانی، تلاش در جهت آموزش موسیقی به گروه سنی «ب» و «ج» است که از سوی موسسه فرهنگی ـ هنری«آوای مهربانی» به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است. اما شمارگان ۱۰۰۰ نسخه مشکل موسیقی کودک را برطرف می‌کند؟

    https://musiceiranian.ir/?p=41832
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *