×
×

کیوان ملک مطیعی: باید برای طراحی صحنه کنسرتها فرهنگ سازی شود تا کنسرتها از یکنواختی رهایی یابند

  • کد نوشته: 41718
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • نداسیجانی: تا به امروز کنسرت هایی که در کشورمان برگزار شده خصوصا درشهرستان ها فضاهای یکنواختی را برای هواداران دربرداشته است. همان اندازه که حضور خواننده مورد علاقه برای یک مخاطب یا تماشاچی ایجاد هیجان و شادمانی می کند،طراحی استیج و سوپرایزهایی که در این زمینه انجام می شود می تواند خیلی بیشتر در جذب […]

  • نداسیجانی: تا به امروز کنسرت هایی که در کشورمان برگزار شده خصوصا درشهرستان ها فضاهای یکنواختی را برای هواداران دربرداشته است. همان اندازه که حضور خواننده مورد علاقه برای یک مخاطب یا تماشاچی ایجاد هیجان و شادمانی می کند،طراحی استیج و سوپرایزهایی که در این زمینه انجام می شود می تواند خیلی بیشتر در جذب مخاطب تاثیرگذارباشد.
    طراحی و کارگردانی استیج حدودا یکی – دو سال است که در کشورما آن هم تنها در تهران و اغلب اوقات در برج میلاد برقرار است و این خود سبب می شود کنسرتهایی که در تهران برگزار می شود شلوغ تر و پر مخاطب تر از اجرا های صحنه ای در شهرستان ها باشد.
    کیوان ملک مطیعی فرزند کیومرث ملک مطیعی هنرمندی است که با اطمینان می توان گفت سابقه هنری ایشان در این خانواده موروثی است. کیوان ملک مطیعی این روزها علاوه بر کارگردان هنری گروه «شوک» فرزاد فرزین، طراحی استیج خوانندگانی چون حمید عسگری، سیروان خسروی و مازیار فلاحی را برعهده دارد. این هنرمند همچنین نویسندگی برنامه «خنده بازار» را نیز انجام می دهد. ملک مطیعی قرار است در کنسرت پاییزه فرزاد فرزین به مانند دیگر کنسرت های این خواننده از ایده ها ی بسیار جالبی برای طراحی صحنه استفاده کند.

    نمونه ای از طراحی صحنه کیوان ملک مطیعی در کنسرت فرزاد فرزین
    کیوان ملک مطیعی در گفتگو با شبکه ایران درباره طراحی صحنه گفت: من کارگردان هنری فرزاد فرزین هستم و در دیگر کنسرت ها طراحی صحنه را انجام می دهم. پایه گذاری این کار در ایران من و فرزاد فرزین هستیم. البته یک سالی طول کشید تا این طرح بین خواننده ها جا بیفتد اما خدا را شکر در حال حاضر خواننده ها و تهیه کننده ها به این نتیجه رسیده اند که برای یک اجرای صحنه ای علاوه بر جذابیت های شنیداری به جذابیت های بصری نیز نیاز است.
    وی افزود: همان قدر که برای جذابیتهای بصری مانند اجاره لیزر و ال.ئی.دی هزینه می کنند برای طراحی صحنه کنسرت نیز هزینه باید کرد. این اتفاقات است که برای مخاطب کنسرت و تماشاچی جذاب است وگرنه طرف می تواند در خانه نشسته و موسیقی را گوش دهد. به طور مثال ساخت یک مزرعه یا یک کافه قدیمی در پس زمینه کنسرت، فضای آن را جذابتر می کند. اینگونه کارها کنسرت را از یکنواختی و سنتی بودن رها می کند.
    ملک مطیعی درباره تکراری و تقلیدی بودن این طراحی ها در کنسرتها نیز اظهار داشت: این تکراری بودن خوب است تا زمانیکه این کار برای خواننده ، کنسرت گذار، عوامل ارشاد و تماشاچی فرهنگ سازی شود و برای آنها جا بیفتد. بطور مثال زمانی در جلوی تاکسی دو نفر سوار می کردند اما ۵ سال طول کشید تا این فرهنگ جا بیفتد در کنار راننده جای یک نفر است. کنسرت هم همین گونه است . حالا از روی هم تقلید هم بکنند اما باید رفته رفته به نقطه ای برسند که موردپسند مخاطب کار کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=41718
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *