×
×

همزمان با چهل و ششمین سالگرد درگذشت این هنرمند
یادبود فرید الاطرش در خانه اپرای قاهره برگزار می شود

  • کد نوشته: 416468
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۶ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • خانه اپرای قاهره، به مناسبت چهل و ششمین سالگرد درگذشت فرید الاطرش، آهنگ‌ساز، خواننده، عودنواز و هنرپیشه مصری با اصلیت سوری، یادبودی برگزار می کند.

    یادبود فرید الاطرش در خانه اپرای قاهره برگزار می شود
  • فرید الاطرش

    خانه اپرای قاهره، به مناسبت چهل و ششمین سالگرد درگذشت فرید الاطرش ـ آهنگ‌ساز، خواننده، عودنواز و هنرپیشه مصری با اصلیت سوری-، با حضور یک ارکستر به رهبری حازم القصبجی و با همراهی هفت خواننده‌ی جوان، مراسم یادبودی را برگزار می‌کند.

    به نقل از المیادین، این هنرمند سبکی ویژه از موسیقی شرقی را در قاهره بنا نهاده بود. فرید الاطرش که اصالتی سوری دارد، سال ۱۹۱۰ به دنیا آمد. او در ۲۶ دسامبر سال ۱۹۷۴ از دنیا رفت اما مراسم یادبود او ۹ روز روزتر از تاریخ درگذشتش و در ۱۷ دسامبر برگزار می‌شود.

    خانه اپرای قاهره این مراسم را ساعت ۸ شب برگزار خواهد کرد. لحن الخلود، قلبی و مفتاحو، أحبک، أحبابنا یا عین، إنت واحشنی، یاحبایبی یا غالیین، موسیقی توبه، ما یکونش ده، کلمه عتاب، أول همسه، بقا عایز تنسانی، یا ساعه بالوقت إجری، فوق غصنک یالمونه، حکایه غرامی، وسنه وسنتین، ترانه‌هایی از این هنرمند هستند که در مراسم یادبودش توسط خواننده‌های جوان مصری اجرا خواهند شد.

    فرید الاطرش عودنوازی ماهر بود و از این جهت او را پادشاه عودنوازان نیز نامیده‌اند. او همچنین به عنوان بازیگر در فیلم‌ها حضور پیدا می‌کرد.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=416468
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *