×
×

آماده شدن آلبوم “خیام و مینی‌مال”

  • کد نوشته: 41411
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز جوان موسیقی ایرانی آلبوم “خیام و مینی مال” را به خوانندگی حسین علیشاپور با هدف معرفی خیام به عنوان بنیانگذار مکتب مینی‌مال در ایران منتشر می‌کند. پوریا شیوافر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه‌های خود برای انتشار این آلبوم گفت: در این آلبوم موسیقی که کاری درباره اشعار خیام است تلاش […]

  • نوازنده و آهنگساز جوان موسیقی ایرانی آلبوم “خیام و مینی مال” را به خوانندگی حسین علیشاپور با هدف معرفی خیام به عنوان بنیانگذار مکتب مینی‌مال در ایران منتشر می‌کند.

    پوریا شیوافر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه‌های خود برای انتشار این آلبوم گفت: در این آلبوم موسیقی که کاری درباره اشعار خیام است تلاش کردیم تا این شاعر گرانقدر پارسی زبان را به عنوان بنیانگذار مکتب مینی مالیست در کشورمان معرفی کنیم. در این آلبوم تمام تلاش خود را انجام دادیم تا این تفکر در قالب موسیقی به مخاطب عرضه شود.

    این آهنگساز ادامه داد: آلبوم “خیام و مینی‌مال” به صورت آنسامبل ضبط شده که تجربه جدیدی در عرصه ضبط آثار موسیقایی است و به نظر یکی از تجربه های موفقی است که می تواند به کیفیت صدایی آلبوم ها کمک کند. این نوع ضبط موسیقی اگرچه دارای دشواری های زیادی است اما قابلیت های فراوانی دارد که می تواند در کیفیت آثار موسیقایی تاثیرگذار باشد.

    وی در تشریح جزییات این آلبوم گفت: نوازندگی کار با گروه سازهای ایرانی متشکل از کمانچه، قانون، سنتور، تار، عود، نی، تار باس و ساز جدیدی با نام “موراژ” انجام گرفته و حسین علیشاپور نیز در مقام خواننده با ما در ضبط آلبوم همراه بوده است. آلبوم از سه بخش ساز و آوازی، سازی و آوازی تشکیل شده که فکر می کنم آلبوم را تبدیل به یک اثر متفاوت در بازار موسیقی کرده است.

    شیوافر خاطرنشان کرد: تجربه کار موسیقایی روی اشعار خیام بسیار دشوار است و احتیاج به تحقیق و پژوهش موسیقایی زیادی دارد از این جهت ما در این آلبوم سعی کردیم در آهنگسازی قطعات کار را به شکلی دنبال کنیم که فضای مینی مال شعرهای خیام با موسیقی مینی مال ما چه به لحاظ ادبی و چه به لحاظ موسیقایی همخوان شود و در نهایت مورد رضایت مخاطبان نیز قرار گیرد.

    این آهنگساز در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته آلبوم موسیقی “خیام و مینی مال” تا سه ماه آینده وارد بازار موسیقی می‌شود البته رایزنی هایی برای برگزاری کنسرت داریم که در زمان خود اطلاع رسانی می کنیم. اما آنچه مهم است تفاوت های این آلبوم موسیقی است که می تواند برای مخاطبان علاقه مندان به حوزه ادبیات و موسیقی مورد توجه باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=41411
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *