×
×

در ۷۶ سالگی
«عالی ذاکر» بازیگر شناخته شده برای همیشه صحنه نمایش را ترک کرد

  • کد نوشته: 413755
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۱ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • «عالی ذاکر» بازیگر شناخته شده برای همیشه صحنه نمایش را ترک کرد

  • «عالی ذاکر» بازیگر مشهور و پیشکسوت بنگلادشی برای همیشه صحنه نمایش را ترک کرد و در ۷۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

    سال ۲۰۲۰ برای بنگلادش ضررهای معنوی جبران ناپذیری به بار آورد. هر از گاهی شخصیتهای آموزشی، ادبی و یا فرهنگی را به دیار باقی می‌برد. چراغها دارد یکی یکی خاموش می شود. گویا توان آن را نداریم تا از آسیب های اپیدمی ویروس کرونا عبور کنیم. آخرین نمونه آن خداحافظی علی ذاکر، شخصیتی بزرگ در دنیای فرهنگ بنگلادش است. او در نبرد با سرطان شکست نخورد، اما از گرش ویروس کرونا نتوانست خلاص شود.

    عالی ذاکر، بازیگر و کارگردان تلویزیون، تئاتر و سینما دو روز قبل در بیمارستانی در داکا درگذشت. او تحت درمان کووید-۱۹ بود. او در ابتدا در ۱۸ نوامبر، به دلیل مشکلات قلبی در «بیمارستان تخصصی بنگلادش» در داکا بستری شد که در آنجا آزمایش ویروس کرونای او مثبت شد.

    آنطور که رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش خبر داده، عبدالحمید رئیس جمهور و شیخ حسینه صدر اعظم برای ادای احترام به شخصیت فرهنگی درگذشته بنگلادش پیام تسلیت صادر کردند. وزیر امور خارجه و امور فرهنگی کی ایم. خالد همچنین از درگذشت ذاکر ابراز ناراحتی کرد.

    رئیس جمهور در واکنش به درگذشت ذاکر گفت: ما عزادار مرگ او هستیم. درودِ بیکران بر او. عمیقاً به خانواده داغدار وی تسلیت می گوییم.

    نخست وزیر هم از درگذشت علی ذاکر ابراز اندوه عمیق کرد. وی در پیام تسلیت پس از درگذشت این شخصیت برنده مدال عالی اکوشه گفت: سهم علی ذاکر در جنگ بزرگ استقلال، عرصه فرهنگی و هنری کشور به یادگار خواهد ماند.

    منبع: فارس
    https://musiceiranian.ir/?p=413755
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *