×
×

سفر به دیگر سو؛ خطِ سومِ موسیقی
گپ و گفت متفاوت سروناز هرانر از جنس حقیقت و پذیرش با امیرحسین حسنی نیا

  • کد نوشته: 412434
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۴ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • از جمله هنرمندانی که در راستای سلسله برنامه های مجازی موسیقی ایرانیان، دعوت به گفتگو شده بودند، امیرحسین حسنی نیا آقای سماعِ نام آشنای مهربان و خاص بود.
    گپ و گفت متفاوت سروناز هرانر از جنس حقیقت و پذیرش با امیرحسین حسنی نیا
  • گفتگو با امیرحسین حسنی نیا

    گفتگو با امیرحسین حسنی نیا

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، امیرحسین حسنی‌نیا؛ زاده ی ۲۵ بهمن ۱۳۵۱ در تهران، آهنگساز، خواننده و نوازنده بربت است. او دانش آموخته رشته موسیقی دانشکده سازمان ملل که سالها در زمینه تلفیق پرفورمنس و موسیقی در حال تحقیق و اجراهای صحنه ای می باشد. در لیستی که از هنرمندان عرصه موسیقی تهیه کرده ایم، نام این موزیسین هم قید شده است؛ پس موضوع را با او در میان گذاشتیم. اما چند روزی وقفه افتاد و پاسخی جهت هماهنگی ها از آقای سماع دریافت نمی کردیم و تنها می شنیدیم که به دلیل پاره ای مشکلات در دسترس نیست. و در نهایت اینکه در این پاییز زرد و سرد، مطلع شدیم که امیرحسین حسنی نیا پیش از دعوت به گفتگو با ما، جایی دیگر دعوت دارد؛ پیغامشان شوکه کننده بود: هدیه ای جدید از خداوند دارم و داخلش هم روشنایی است؛ چند روزیست که متوجه شده ام بیماری سرطان دارم.

    اگرچه ما حیرت کردیم و مکدر شدیم، او اما در کمال پذیرش و صلح با این پدیده روبرو شده است. با مهر و اخلاص پاسخ مثبت داد و به رغم تمام آن تعاریف و جزئیاتی که از این بیماری می دانیم و می دانید، بالاخره دو روز قبل از بستری شدن در بیمارستان جهت انجام عمل جراحی، در گفتگویمان حضور بهم رسانده و همنشینی مجازی صمیمی و بی ریایی رقم خورد.

    امیر حسین حسنی نیا شاگردی را نزد استاد نریمان و حسین دهلوی در ایران به پایان رسانده و با گروه های متفاوت در ایران، ترکیه، روسیه، هند، اتریش، لبنان ‪,و فرانسه همکاری داشته است. هم اکنون علاوه بر فعالیت های متعدد هنری مشغول به تدریس موسیقی و آواز نیز می باشد از آثار اجرا شده اش در داخل و خارج ایران می‌توان به اپرای اینک شمس، مسافرت با آب، پروژه آقای سماع با همراهی سماع قونیه، ملاقات کوانتومی و از مولوی تا .مولانا و… اشاره کرد. دو دهه فعالیت، به عنوان موزیسین پیشرو ایرانی در گروه های مختلف در ایران و خارج از کشور از جمله فعالیتهای بارز وی می‌باشد.

    پیش از هرچیز و بیش از هر خواسته ای آرزوی بهبودی برای این هنرمند محترم داریم که سلامتی، بزرگترین خواسته و نیاز بشریت است، برای او تمامی هنرمندان و مردمان ایران و جهان.

    گفتگوی آنلاین موسیقی ایرانیان با حضور امیرحسین حسنی نیا و سروناز هرانر را می توانید از «موسیقی ایرانیان» آنلاین تماشا کرده و دانلود نمایید که نشستن پای آن، خالی از لطف نخواهد بود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=412434
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *