×
×

ناگفته‌های «فریدا کلی» تبدیل به یک فیلم مستند می‌شود

  • کد نوشته: 41189
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • فریدا کلی، منشی گروه معروف موسیقی «بیتلز» که آخرین خاطره‌گوی دوران ۱۱ ساله‌ی قبل و بعد از به شهرت رسیدن این گروه انگلیسی به شمار می‌آید، سرانجام مُهر سکوت را شکست و گفته‌هایش از اعضای «بیتلز» قرار است در فیلمی مستند منتشر شود. «رایان وایت»، کارگردان مستند «یادش بخیر فریدا» در این‌باره می‌گوید: در دنیایی […]

  • Good-Ol-Freda2فریدا کلی، منشی گروه معروف موسیقی «بیتلز» که آخرین خاطره‌گوی دوران ۱۱ ساله‌ی قبل و بعد از به شهرت رسیدن این گروه انگلیسی به شمار می‌آید، سرانجام مُهر سکوت را شکست و گفته‌هایش از اعضای «بیتلز» قرار است در فیلمی مستند منتشر شود.

    «رایان وایت»، کارگردان مستند «یادش بخیر فریدا» در این‌باره می‌گوید: در دنیایی که به دست آوردن ۱۵ دقیقه شهرت کاذب و کسب درآمد از مطرح بودن دیگران به آسانی انجام می‌گیرد، متقاعد کردن فریدا که در منشی‌گری به شیوه‌ی قدیمی حفظ اسرار، وفادار باقی مانده، کار آسانی نبود. برای من بررسی این نوع وفاداری یکی از انگیزه‌های اصلی ساخت این فیلم بوده است.

    «فریدا کلی» اولین منشی گروه «بیتلز» و سرکرده‌ باشگاه طرفداران آن‌هاست که از ۵۰ سال پیش تا کنون هرگز حاضر به بازگویی خاطراتش از دوران کار و دوستی با اعضای این گروه “راک اند رول” و خانواده‌های آن‌ها نشده بود.

    به گزارش بی‌بی‌سی، وی درباره‌ی انگیزه‌اش از شکستن این سکوت می‌گوید: وقتی نوه‌ام به دنیا آمد، تصمیم گرفتم چیزی از خودم باقی بگذارم تا او فکر نکند مادربزرگش هیچ کار مثبتی در زندگی نکرده است.

    کلی که برای مراسم اکران رسمی فیلم «یادش بخیر فریدا» در سینمای ساندنس هالیوود راهی این شهر شده، گفت: من می‌توانستم میلیونر بشوم، ولی همه‌چیز، عکس‌ها، امضاها، دستخط‌ها و پیام‌های گروه را در سال ۱۹۷۴ به طرفداران «بیتلز» دادم و هرگز به هیچ قیمتی حاضر نشدم خاطراتم را منتشر کنم.

    فریدا در ادامه گفت: کیسه کیسه نامه می‌آمد، تا جایی که می‌توانستیم جواب می‌دادیم. اعضای گروه عکس‌هایشان را با دقت و حوصله امضا می‌کردند و ما آن‌ها را برای هوادارانشان پست می‌کردیم. اما بعد از مدتی تعداد نامه‌ها به قدری زیاد شد که همیشه یک تپه کاغذی در کنار دفتر کار من باقی بود.

    فیلم ۸۶ دقیقه‌ای «یادش بخیر فریدا» در واقع تصویری است که این منشی از اعضای گروه «بیتلز» و «برایان اپستین» – مدیر برنامه‌های آن‌ها – در اختیار تماشاگر می‌گذارد.

    «فریدا کلی» در پاسخ به این سوال که خلق‌وخوی آن‌ها چگونه بود، گفت: پل (مک‌کارتنی) خوش‌اخلاق‌ترین عضو بود. او همیشه با خوش‌رویی با من برخورد می‌کرد. اخلاق جان (لنون) البته بالا و پائین زیاد داشت و هیچ‌وقت معلوم نبود که آن روز چه حال و روحیه‌ای دارد. جورج (هریسون) که همه او را بیتل ساکت می‌خوانند، در واقع از بقیه خیلی بیشتر حرف می‌زد. ولی شاید چون با صدایی خیلی آرام حرف می‌زد، به نظر می‌رسید که ساکت‌تر از بقیه است. رینگو (استار) هم همیشه مهربان و شوخ‌طبع بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=41189
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *