×
×

سکوت تلخ محمد فکار آلبوم می‌شود

  • کد نوشته: 41172
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • لی‌لا رضایی: آلبوم موسیقی «سکوت تلخ» عنوان یکی از آلبوم‌های پاپی است که با صدای یکی از شاگردان استاد محمد رضا شجریان روانه بازار موسیقی پاپ خواهد شد.محمد فکار؛ که سال‌هاست برای انتشار آلبوم پاپ خود در تلاش است، در خصوص آلبوم خود که به زودی در بازار موسیقی منتشر می‌شود، به موسیقی ما گفت: «سکوت […]

    سکوت تلخ محمد فکار آلبوم می‌شود
  • 1--fلی‌لا رضایی: آلبوم موسیقی «سکوت تلخ» عنوان یکی از آلبوم‌های پاپی است که با صدای یکی از شاگردان استاد محمد رضا شجریان روانه بازار موسیقی پاپ خواهد شد.محمد فکار؛ که سال‌هاست برای انتشار آلبوم پاپ خود در تلاش است، در خصوص آلبوم خود که به زودی در بازار موسیقی منتشر می‌شود، به موسیقی ما گفت: «سکوت تلخ» عنوان اولین آلبوم من در جایگاه خواننده است که حدود ۸-۹ سال در دست تولید بود و به تازگی آماده انتشار شده است و تا روز ۲۰ شهریور ماه به دست علاقه مندان موسیقی پاپ-کلاسیک خواهد رسید.

    این خواننده که شاگردی‌اش را در محضر استاد محمدرضا شجریان و با آواز سنتی به پایان رسانده است، در ادامه و در معرفی آلبوم پاپ خود گفت: آهنگهای آلبوم «سکوت تلخ» را پدرام کشتکار، میلاد خاتمی، فرهاد زارع، معین الدین طاهری و خودم ساخته‌ایم و تنظیم آن‌ها توسط میلاد خاتمی، فرهاد زارع و پدرام کشتکار به انجام رسیده است. در زمینه ترانه نیز از حضور ترانه سرایانی همچون سمانه ریحانی، ریحانه میرمعصومی وکامران آقاخانی بهره مند شده‌ام و همین طور از ترانه های خودم استفاده کرده‌ام. ضمن اینکه صدابرداری، نظارت ضبط و میکس و مسترینگ این قطعات توسط استاد محمد موسوی انجام شده است.

    این خواننده خاطر نشان کرد: برای احترام به شعور مخاطبم سعی کردم با صرف هزینه های بالا از بهترین های عرصه موسیقی در تولید و ضبط آلبوم خود استفاده کنم تا بهترین آلبوم را به نوبه خود به دست مخاطب خود برسانم. در همین راستا از حضور نوازندگان حرفه ای ایران بهره گرفته‌ام که از این میان می‌توان به نوازندگانی همچون پیام طونی، امید حجت، فیروز ویسانلو و بابک یوسفی اشاره کرد. همچنین دوستانی مثل اردشیر فلاحیان، سیروس عینی، پویاجهان مردی، عباس زند، هاتف خضرلو و میثاق مهرپور نیز در کنار این نوازندگان حضور دارند. بیشتر قطعات نیز به صورت آکوستیک ضبط شده است که همین امر موجب شده هزینه ضبط آلبوم بالا برود.

    فکار ادامه داد: علاوه بر احترام به شعور مخاطب، از دیگر دلایلی که از ساز زنده در ضبط آلبوم استفاده کرده‌ام، این است که در ساز زنده روح زندگی جریان دارد و وقتی از ساز زنده در یک قطعه استفاده می‌شود، احساسی که منتقل می‌شود، یک حس زنده است و بدون واسطه به مخاطب منتقل می‌شود.

    وی با اعلام اینکه این آلبوم روز ۲۰ شهریور منتشر می‌شود، گفت: عمده ویژگی این آلبوم این است که به خوبی روانشناسی شده است و به صورت رندوم مردم هر یک قطعه ای را با توجه به سلیقه خود انتخاب می‌کنند. البته قطعات آن بیش از آنچه که سلیقه مردم باشد، سلیقه خود من هستند. اتفاقا من به ذات هنر هم فکر کرده‌ام. چون موسیقی سنتی را در جایگاه والایی می‌دانم، سلیقه‌ام موسیقی روز جامعه را بر نمی‌تابد. به همین دلیل سعی کردم آلبومی منتشر کنم که با آنچه در بازار وجود دارد متفاوت باشد. امیدوارم هنرمندان نیز از این آلبوم استقبال کنند.

    این خواننده ادامه داد: در واقع با این آلبوم سعی کرده‌ام خاطرات مردم را برایشان زنده کنم و برای این به این مسیر آمده‌ام که جاودانه شوم. من این روزها از خیلی چیزها شاکی‌ام از اینکه خیلی از ناخواننده ها با یک ملودی و یک کلیپ شهرت پیدا می‌کنند و خود را خواننده می‌دانند و گوش مردم را کثیف می‌کنند و سطح توقع آن‌ها را پایین می‌آورند، در صورتی که به هیچ وجه خواننده و هنرمند نیستند. ناراحتم از اینکه این‌ها امکانات موسیقی اعم از شعروملودی و تنظیم و حتی زحمت نوازنده را حرام می‌کنند و هنرمند نیستند و پا به این عرصه می‌گذارند. من خیلی زودتر از اینها می‌توانستم پا به این عرصه بگذارم اما چون احساس می‌کردم باید با دست پر بیایم اقدامی به این کار نکرده بودم. اکنون با دست پرآمده ام و می‌خواهم در این عرصه ماندگار شوم.

    https://musiceiranian.ir/?p=41172
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *