×
×

حسین علیزاده، نوازنده شهیر تار و سه‌تار

  • کد نوشته: 40934
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  •  حسین علیزاده، نوازنده شهیر تار و سه‌تار ۱ شهریور قدم به ۶۲ سالگی گذاشت. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین علیزاده سال ۱۳۳۰ در منطقه سید نصر‌الدین بازار تهران متولد شد. پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی […]

  •  حسین علیزاده، نوازنده شهیر تار و سه‌تار ۱ شهریور قدم به ۶۲ سالگی گذاشت.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین علیزاده سال ۱۳۳۰ در منطقه سید نصر‌الدین بازار تهران متولد شد.

    پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت.

    او نزد هوشنگ ظریف، حبیب‌الله صالحی، محمود کریمی، علی اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعید هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخته‌است و در سال‌های آغازین دهه ۱۳۶۰ خورشیدی در دانشگاه آزاد برلین نیز تحصیل کرده‌ است.

    علیزاده در سال ۱۳۴۷ عضو ارکستر رودکی بود. دو کنسرت او در جشن هنر شیراز آغاز راه او به عنوان یکی از وزنه‌های موسیقی ایرانی بود.

    او با عضویت در گروه «چاووش» همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت.

    علیزاده در اوایل دهه هفتاد ریاست هنرستان موسیقی را بر عهده داشت.

    وی تا سال ۱۳۸۴ با محمدرضا شجریان در قالب گروهی چهار نفره همراه با کیهان کلهر و همایون شجریان به برگزاری کنسرت و اجرای برنامه در کشورهای مختلف مشغول بود.

    حسین علیزاده تا به حال سه بار برای آلبوم‌های«فریاد»،« بی تو به سر نمی‌شود» و « به تماشای آب‌های سپید» نامزد جایزه گرمی در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان» شده‌ است.

    «ترکمن»، «نینوا»، «شورانگیز»، «راز و نیاز»، «عصیان» و….از آثار این هنرمند است.

    همچنین علیزاده در زمینه موسیقی فیلم نیز آثاری چون «دلشدگان»، «زشت و زیبا»، «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند»، «ملکه» و…را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=40934
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *