×
×

بعد از همکاری با کیمیایی گزیده کار تر شده ام

  • کد نوشته: 40932
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • شبکه ایران/ نداسیجانی: فرزین قره گوزلو، آهنگساز مطرح موسیقی پاپ که پیشتر با آهنگسازی فیلم‌هایی مثل«رییس» و «محاکمه در خیابان» ساخته‌ی مسعود کیمیایی و ترانه‌های خاطره‌سازی چون«پیکان» و«کوچه ملی» با صدای رضا یزدانی کارنامه موفقی در عرصه موسیقی ثبت کرده است، این روزها کار برروی آلبوم جدید رضا یزدانی که یک سوپرایز ویژه دارد  و […]

  • شبکه ایران/ نداسیجانی: فرزین قره گوزلو، آهنگساز مطرح موسیقی پاپ که پیشتر با آهنگسازی فیلم‌هایی مثل«رییس» و «محاکمه در خیابان» ساخته‌ی مسعود کیمیایی و ترانه‌های خاطره‌سازی چون«پیکان» و«کوچه ملی» با صدای رضا یزدانی کارنامه موفقی در عرصه موسیقی ثبت کرده است، این روزها کار برروی آلبوم جدید رضا یزدانی که یک سوپرایز ویژه دارد  و همچنین آهنگسازی  دو فیلم خارج از کشور را بر عهده گرفته است.

    فرزین قره گزلو در گفتگو با شبکه ایران درباره فعالیت های جدیدش گفت: برای فیلم جدیدم چند ماه دیگر عازم آمریکا هستم.البته یک مقدار از کارهای اولیه انجام شده وحالا برای انجام کارهای تکمیلی به آنجا می روم.همچنین آلبوم بی کلام خودم را که سالها بر روی آن کار می کنم به زودی منتشر خواهم کرد.
    حضور نوازندگان غیر ایرانی در آلبوم بی کلام
    وی افزود: این آلبوم به سبک نیو ایج مراحل تولید را سپری کرده است. در این آلبوم از نوازندگان غیر ایرانی استفاده شده است؛ یعنی از هر کشوری یک نوازنده. می خواستم این آلبوم متفاوت تراز آلبوم های بی کلامی باشد که تا به امروز تولید شده است. ایده ی جالب آن وجود ملودی های فولکلور ایرانی با نوازنده ها وسازهای غربی است به عنوان نمونه ارکستر موسیقی آمریکای جنوبی با سازهای خاص خودش مرغ سحر را اجرا کرد.
    این آهنگساز ادامه داد: به نظر من این کار تعامل میان موسیقی و فرهنگ کشورمان با دیگر  کشورهاست و کار راحتی نیست چرا که سفررفتن و برقراری ارتباط  هزینه بر و مشکل ساز است البته با توجه به اینکه آلبوم های بی کلام به این شکل تولید می شود بعد اقتصادی چندانی ندارد.
    به دنبال کشف  استعداد های جدید هستم
    قره گوزلو خاطر نشان کرد: درکارهای با کلام بیشتر به دنبال معرفی صداها،چهرها و استعداد های جدید هستم. من به جای همکاری  با دوستانی که خودشان را ثابت کردند ترجیح می دهم استعداد های جدید را معرفی کنم هر چند این کار به ضرر من است چرا که کار با هیاهوی کمتری همراه است و به اصطلاح کمتر گل می کند.

    وی تصریح کرد: در عرصه خوانندگی، ترانه سرایی و آهنگسازی دوستان زیادی هستند که با آنها همکاری دارم ولی بیشتر  به جای اینکه با دوستانی که اسم های گنده ای دارند کار کنم تا کار بیشتر شنیده شود ترجیح دادم مثل اکثر دوستان و همکارانم کارم را از صفر بیاورم بالا تا اینکه با آن آدم بالایی ها کار کنم.

    یک سوپرایز در آلبوم رضا یزدانی
    وی درباره آهنگسازی فیلم های هالیوودی اظهار داشت: فعالیت خارج از کشورم یعنی کار روی فیلم های هالیوودی را از سالها پیش با فیلم”TOY SOLDIER” که فیلم نسبتا کوتاهی بود آغاز کردم.اما فیلم جدیدم” SHADOW ” نام دارد که برای آن عازم آمریکا هستم.
    آهنگساز”محاکمه در خیابان” ادامه داد: یک همکاری جدید در آلبوم رضا یزدانی دارم که البته فقط یک قطعه است اما ایده بسیار بکروخاصی دارد و  ترجیح می دهم تا زمان انتشار  در این باره چیزی نگویم.همچنین مجموعه موسیقی فیلم هایی که تا به امروز کار کرده ام مانند«محاکمه در خیابان» به کارگردانی مسعود کیمیایی و  «زن مرد زندگی» به کارگردانی مهدی ودادی نیز طی چند ماه آینده منتشر خواهد شد.
    در انتخاب موسیقی فیلم گزیده کار تر شده ام
    قره گزلو درباره کم کاری اش در سینمای ایران تصریح کرد: یک دلیلش این است که در این زمینه  پیشنهاد چندان دندان گیری نداشتم. به هر حال طبیعی است که بعد از کار با کارگردانی چون آقای کیمیایی یک مقدار گزیده کارتر شوی. یعنی به نظر من دیگر اجازه نداری یکسری از کارها را انجام بدهی. دلیل دیگرش هم فراهم شدن موقعیتی است برای کار خارج از ایران . کار درسینمای خارج از کشور برای یک ایرانی که با فرهنگ و موسیقی این طرف رشد کرده  بسیار مشکل است. بعد از ایجاد موقعیت در آنجا بیشتر هدفم سینمای هالیوود شده  تا سینمای ایران؛ البته شاید یکی از  دلایل آن پیگیر نبودن خودم باشد. ناگفته نماند که در حال حاضر یک پیشنهاد خوب در سینمای کشورمان دارم که هنوز به مرحله قرارداد نرسیده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=40932
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *