×
×

ایسنا گزارش داد/

  • کد نوشته: 39974
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران معتقد هستند که عده‌ای با یک عنوان جدید، مجوز اجرایی را به رهبری شهرداد روحانی با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک گرفته‌اند و می‌خواهند در یک اجرای مناسبتی نوازندگان را روی صحنه ببرند. یکی از سرگروه‌های ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطرح […]

  • تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران معتقد هستند که عده‌ای با یک عنوان جدید، مجوز اجرایی را به رهبری شهرداد روحانی با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک گرفته‌اند و می‌خواهند در یک اجرای مناسبتی نوازندگان را روی صحنه ببرند.

    یکی از سرگروه‌های ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطرح کرد: شهرداد روحانی چندی پیش به تهران آمده تا در قالب یک ارکستر خصوصی اما با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی را اجرا کند. این در حالی است که در این راستا هیچ هماهنگی با نوازندگان انجام نشده است.

    او ادامه داد:‌ ما هیچ خصومت شخصی با شهرداد روحانی نداریم و او همچنان برای ما محترم است اما قرار است که این اجرا در قالب جشنواره موسیقی مقاومت اجرا شود، در حالی که از تجمع دو هفته پیش، تاکنون قراردادی میان نوازندگان و دفتر موسیقی منعقد نشده است.

    این نوازنده افزود: مسؤولان می‌خواهند صرفا کار مناسبتی انجام دهند نه اینکه فعالیت‌های ریشه‌ای در زمینه‌ی موسیقی داشته باشند. مسائلی که همیشه باعث افت ارکستر سمفونیک تهران می‌شود.

    وی اضافه کرد: بنده به عنوان یکی از سرگروه‌های ارکستر حاضر نیستم در اجرای جدید برای رهبری شهرداد روحانی ساز بزنم.

    یکی دیگر از سرگروه‌های ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص این رویداد بیان کرد: نوازندگان ارکستر ارادت خاصی به شهرداد روحانی دارند اما موضوع ساز نزدن ما با این ارکستر حول مسائل دیگری می‌چرخد که بیمه،‌ سنوات، پاداش، حق مأموریت و حتی حقوق ابتدایی از این جمله است.

    وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها پیش آمده بود حتی پنج ماه حقوق نگرفته باشیم اما رهبر ارکسترهای مطرح با مبالغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ارکستر را رهبری می‌کردند.

    برای مدت کوتاهی به خاطر این وضعیت با ما همدردی می‌کردند اما وقتی حقوقشان را دریافت می‌کردند، دیگر پیدایشان نمی‌شد تا حداقل وساطتی میان نوازندگان ارکستر و دفتر موسیقی انجام دهند.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «مشکل شما با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان یک ارکستر دولتی است نه یک ارکستر خصوصی و دلیلی ندارد که شما برای شهرداد روحانی ساز نزنید»، پاسخ داد: عنوان ارکستر فرقی ندارد. چند نفر خواسته‌اند با یک نام جعلی نوازندگان ارکستر سمفونیک را به روی صحنه بکشانند و نمی‌دانم که چرا شهرداد روحانی بی‌تدبیری می‌کند.

    او تأکید کرد: به هر حال تمام نوازندگان تصمیم گرفتند دراین اجرا حضور نداشته باشند و حضور شهرداد روحانی در تهران عملا بی‌معنی است تا زمانی که قراردادهای ما بسته نشود به روی صحنه نمی‌رویم.

    این نوازنده همچنین اظهار کرد: آن‌ها صرفا خواسته‌اند از یک راه‌در رو استفاده کنند تا نوازندگان اجرای مناسبتی داشته باشند. در صورتی که همان مشکلات وجود خواهد داشت. این در حالی است که شهرداد روحانی را آورده‌اند تا نوازندگان را در رودربایستی قرار دهند.

    وی افزود: شهرداد روحانی هم قرار است همان سوئیت «خلیج فارس» را در تهران اجرا کند که پیش از این با ارکستر سمفونیک تهران آن را اجرا کرده و دستمزدش را گرفته بود که حتی بروشورهای اجرا همچنان موجود است. احتمالا قرار است نام اجرا تغییر کند.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نوازندگان برای حضور در ارکستری به رهبری شهرداد روحانی خواهان چه شرایطی هستند؟ گفت: تا زمانی که تکلیف نوازندگان مشخص نشود با هیچ کسی ساز نمی‌زنیم.

    بنا براین گزارش، دبیر جشنواره موسیقی مقاومت در گفت‌وگو با ایسنا در اساس چنین اجرایی را و به‌خصوص حضور شهرداد روحانی را تکذیب کرد.

    این گفت‌وگو با دو نفر از سرگروه‌های ارکستر سمفونیک تهران انجام شده و نام این نوازندگان به همراه فایل صوتی گفت‌وگو نزد خبرنگار ایسنا محفوظ است.

    به گزارش ایسنا دو نفر از سرگروه‌های ارکستر سمفونیک تهران در حالی این سخنان را مطرح کردند که دو هفته پیش تعدادی از نوازندگان این ارکستر به همراه اعضای کر دفتر موسیقی به نشان اعتراض از وضعیت موجود در تالار رودکی تجمع کردند و به گفته‌ی خودشان علیرضا پاشایی سرپرست موسیقی در حال پیگیری این موضوع و عقد قرار داد با نوازندگان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=39974
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *