×
×

عمران طاهری:

  • کد نوشته: 39972
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • استان هرمزگان همواره در موسیقی کشور به ویژه پاپ همواره دارای چهره های سرشناسی بوده از ابراهیم منصفی گرفته تا ناصریا و اکنون رضا صادقی همچنان نام هرمزگان را در بین اهالی جامعه موسیقی زنده نگاه داشته است. حال پس از مدت‌ها نبود ظهور پدیده‌ای در این عرصه شاهد حضور خواننده ای دیگر از این […]

  • استان هرمزگان همواره در موسیقی کشور به ویژه پاپ همواره دارای چهره های سرشناسی بوده از ابراهیم منصفی گرفته تا ناصریا و اکنون رضا صادقی همچنان نام هرمزگان را در بین اهالی جامعه موسیقی زنده نگاه داشته است.

    حال پس از مدت‌ها نبود ظهور پدیده‌ای در این عرصه شاهد حضور خواننده ای دیگر از این سرزمین هستیم و این بار پای صحبت‌های “عمران طاهری” – ۲۸ ساله، میهمان سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس – نشستیم، او به تازگی آلبومی را روانه بازار کشور کرده است.

    *چه شد که به موسیقی علاقه‌مند شده و آن را به عنوان مهم‌ترین اولویت زندگیتان برگزیدید؟

    پس از آنکه علاقه به موسیقی را در خود یافتم از هشت سالگی به نواختن پیانو روی آوردم و سپس در کلاس های استاد “روضه خان” شرکت کردم و با گذشت زمان وارد عرصه آهنگسازی شدم و از آنجا بود که زمینه آشنایی ام با زنده یاد “ناصر عبداللهی” فراهم شد و او مرا به سمت تنظیم آهنگ سوق داد تا اینکه وارد صدا و سیما شده و به عنوان آهنگساز رادیو و تلویزیون مشغول به فعالیت شدم.

    *چه زمان به صدای خوب خود پی بردید و وارد عرصه خوانندگی شدید؟

    نخستین کارم را به عنوان خواننده با کمک “مهدی آرامباش” به نام “یاد بندر” منتشر کرده و خوشبختانه با استقبال مناسبی ام رو به رو شد که همین امر مرا در اسمترار حضورم در خواننگی بیش از پیش تشویق کرد.

    *در این راه چه کسی بیشتر از همه شما را تشویق به خواندن کرد؟

    به طور جدی از سال ۸۳ بود که با تشویق و حمایت های زندیاد عبداللهی به خوانندگی روی آوردم و بدلیل آنکه وجه مشترکی بین بنده و ناصریا وجود داشت باعث شد از لحاظ کاری، ساختار موسیقی و خوانندگی این مسیر ادامه یابد و با عث افتخارم است که سبک کاریم مشابه این اسطوره موسیقی کشور است.

    *در دنیای موسیقی آهنگسازی برایتان جذاب تر بوده یا خوانندگی و به کدامیک علاقه مندترید؟

    در موسیقی تمامی زمینه ها برایم شیرین بوده و هرکدام جذابیت خاصی دارد و از تمامی حوزه هایی که در دنیای موسیقی به فعالیت پرداخته ام حس خوب و شیرینی دارم.

    *چه شد که راهی تهران شدید و پس از مدت ها سکوت، با انتشار آلبوم کشوری از سوی عمران طاهری مواجه شدیم؟

    در شهر کوچک تا جایی انسان رشد می کند و برای فراتر رفتن و دیده شدن باید وارد اقیانوس شد و اینگونه به موفقیت دست یافت و برای رسیدن به این هدف از حوض وارد دریا شدم و با وجود تمامی سختی ها از بندرعباس به سمت تهران کوچ کردم و در سال ۹۰ اولین آلبوم رسمی کشوری خود را از طریق شرکت تصویر دنیای هنر وارد بازار کردم.

    *نحوه پخش آلبوم و استقبال علاقه‌مندان را چه طور ارزیابی می کنید؟

    استقبال مردم بسیار عالی و غیرقابل تصور بود و تنها مسأله نارضایتی ام از نحوه پخش آلبوم از طریق شرکت تصویر دنیای هنر بود و این نشان دهنده آن است که بعضی از افراد برای زحمتی که بسیاری از هنرمندان می کشند ارزشی قائل نبوده و با کارهایشان زحمات هنرمندان را زیر سوال می برند.

    *آیا امکانات در دسترس هنرمندان در هرمزگان با تهران تفاوتی دارد؟

    در استان هرمزگان با محدودیت هایی رو به رو هستیم و نبود یکسری از نوازنده ها و عدم وجود امکانات لازم سبب می شود که هنرمندان برای معرفی خود به تهران سفر کرده و آنجا محلی برای پیشرفت خود بدانند البته در آنجا احساس غربت می کنم و دور بودن از زادگاهم برایم سخت و دشوار است اما وجود دوستان خوب باعث شده این سختی را تحمل کنم تا به پیشرفت مورد هدفم دست یابم.

    *انتشار آلبوم باعث ورودتان به شبکه‌های صدا و سیما هم شد تا در کنار رضا صادقی و غلامرضا صنعتگر، بتوانید به عنوان سومین خواننده هرمزگانی در قاب تلویزیون حضور داشته باشین.در این خصوص چه نظری دارید؟

    از آنجایی که دارای قطعات تأیید شده ای از سوی سازمان صدا و سیما هستم باعث شد که شبکه ها مختلف صدا و سیما مرا برای اجرای کار دعوت کنند که البته تمامی این موفقیت ها را مدیون ناصرعبداللهی هستم که همواره بنده را در این مسیر همراهی و تشویق کرد.

    *به نظر شما عامل اصلی عدم رشد بسیاری از استعدادها هرمزگانی در عرصه خوانندگی چه بوده است؟

    نرفتن راه درست و نداشتن پشتکار تنها عاملی است که یک خواننده را دلسرد کرده و مانع رشدش می شود که باید با این مسأله جنگید زیرا پس از هر سختی، موفقیت شیرینی همراه است، همانطور که بنده تمام زندگی خود را در بندرعباس رها کرده و در غربت تمامی تلاشم را برای اهتزاز موسیقی هرمزگان به کار بسته ام.

    *عامل عدم استقبال از کنسرت های خواننده های بومی در مقایسه با خوانندگان کشوری و تفاوت در قیمت های بلیط را در چه می دانید؟

    مردم با یقین بر اینکه خواننده بومی از خودشان است اعتقاد به ارزانی قیمت آن ها دارند که این طرز فکر اشتباه است زیرا درست است که قبل ما برای بندرعباس و مردم آن می تپد اما باید ارج و منزلت یک هنرمند بومی در مقایسه با سایر نقاط کشور در استان هرمزگان حفظ شود و مرود حمایت قرار بگیریم نه آنکه با بی مهری سبب کنار رفتن هنرمندان و خانه نشینی شان شویم.

    *پس از انتشار آلبوم کشوریتان در چه شهرهایی به اجرای زنده پرداخته‌اید؟

    بندرعباس، قشم، کیش، شیراز و تهران که در حال برنامه ریزی برای یک اجرای زنده در اریکه ایرانیان پس از ماه مبارک رمضان هستم و پس از آن تورهای کشوری ام را به انجام خواهم رساند.

    *به نظر شما عامل موفقیت موسیقی بندرعباسی در کشور چیست؟

    موسیقی بندرعباس یک موسیقی مختص بندرعباس است و به سبب گرمی و صداقتش در تمامی شهرهای کشورمان، پرچم بندرعباس به اهتزاز درآمده است.

    *پس از گذشت دو سال از انتشار نخستین آلبومتان، در تدارک آلبوم دیگری هستید؟

    فعلأ قصد زدن آلبوم جدید ندارم اما تک آهنگ هایی را جمع آوری کرده و پس از به نتیجه رسیدن و بستن یک اثر مناسب با توجه به تغییر سلایق مردم تصمیم گیری می کنم که چه زمان آلبوم بعدی را روانه بازار کنم.

    *در خصوص گفته بسیاری از متقدان مبنی بر اینکه صدای شما با مرحوم عبداللهی بسیار شباهت دارد، چه نظری دارید؟

    برایم خیلی زیبا و جالب است که بسیاری استنباط می کنند که صدای من و ناصریا سبیه به یکدیگر است. خواننده ای که حرفی برای گفتن داشته باشد تحت الشاع حرف های دیگر است. تقلید خوب است و کسب مقلد باشد می تواند بسیاری از تجراب را فرا بگیرد همانطور که شنیدم در مصاحبه هایی که حتی استاد شجریان و زنده یاد ناصریا در خوانندگی از اساتید باتجربه و قدیمی الگوبرداری می کردند. ناصریا مرا تشویق به خوانندگی می کرد و با حرف های اطرافیان می جنگیدم اما با تمامی مشکلات پیش رفتم و هیچ مشکلی از این سخنان ندارم. زنده یاد عبداللهی استاد بنده بوده و افتخار شاگردی این اسطوره را در کارنامه دارم و بین تمامی کسانی که استاد و شاگرد بوده اند به وجود آمدن این سوتفاهم امری طبیعی است.

    *حضور تیم فوتبال آلومینیوم در لیگ برتر سبب خوشحالی صدها هزار نفر در استان هرمزگان شد، چه عاملی سبب خواندن ترانه “آلومینیوم کوبنده” شد؟

    آلومینیوم همواره باید در رأس جدول قرار داشته باشد و به پیشنهاد دوستانم از جمله محسن پلاسی قطعه ای را در وصف این تیم به دلیل محبوبیت بالایش در بین هرمزگانی ها اجرا کردم که خوشبختانه با استقبال علاقه مندان رو به رو شد و امیدوارم بار دیگر شاهد تیم فوتبال آلومینیوم در مسابقات لیگ برتر باشی.

    *به عنوان سوال پایانی، در مورد نام‌های زیر جمله‌ای که در ذهنتان تداعی می‌شود را بیان کنید؟

    ناصر عبداللهی: الگویی جاودان که همواره موسیقی هرمزگان مدیون تلاش و همت اوست.

    رضا صادقی:با وجود تمامی مشکلات بر تمامی آن‌ها فائق آمد و اکنون باعث افتخار تمامی هرمزگانی‌هاست.

    تهیه و تنظیم از خبرنگار ایسنا منطقه خلیج فارس: امیرحسین طالبی

    https://musiceiranian.ir/?p=39972
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *