×
×

انتشار کتاب «سلیمانی عزیز»
روزی که سردار سلیمانی مخفیانه به نجف رفت تا آمریکایی‌ها را بیرون بیندازد

  • کد نوشته: 398127
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • روزی که سردار سلیمانی مخفیانه به نجف رفت تا آمریکایی‌ها را بیرون بیندازد

  • ایرنا نوشت: کتاب «سلیمانی عزیز» با محوریت مصاحبه‌ها، گفت‌وگوها و خاطراتی متفاوت و خوانده‌نشده از دوستان، هم‌رزمان و آشنایان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، چاپ و منتشر شد.

    کتاب «سلیمانی عزیز» با نگاهی متفاوت و قلم جمعی از نویسندگان، در کنار بازتاب متن کامل وصیت‌نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بخشی از مصاحبه‌ها، گفت‌وگوها و خاطراتی متفاوت و خوانده‌نشده از دوستان، هم‌رزمان و آشنایان سردار مقاومت را به مخاطب ارائه می‌دهد.

    در بخشی از این کتاب آمده است: «نیروهای آمریکایی ریخته بودند توی نجف. زمزمه‌ها را می‌شنیدیم که می‌خواهند بیایند سمت صحن و معلوم نبود چه بر سر مرقد امیرالمؤمنین(ع) می‌آورند. خیلی از مجاهدان عراقی که در ایران بودند، برای دفاع آمده بودند، مردم عادی هم بودند؛ اما نیاز به یک فرمانده خیلی احساس می‌شد. همان روزها سر و کلّه حاجی پیدا شد. با دشداشه عربی آمده بود مقرمان، نزدیک حرم امام علی(ع). باورم نمی‌شد. پرسیدم:‌ حاجی چه‌طور خودت رو به اینجا رسوندی؟ چطورش را نگفت، ولی گفت: اومدم این آمریکایی‌ها رو از نجف بیندازم بیرون.»

    این کتاب در ۲۵۶ صفحه به‌همت مؤسسه فرهنگی حماسه ۱۷ و نویسندگی عالمه طهماسبی، لیلا موسوی و مهدی قربانی توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است.

    کتاب «سلیمانی عزیز» یکی از یازده کتابی است که در طرح «سفیر حسین» در مساجد و هیئات معرفی و ترویج خواهد شد.

    صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله نیروهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

    منبع: خبر آنلاین
    https://musiceiranian.ir/?p=398127
       
    برچسب ها کتاب

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *