×
×

در باره «سؤال» بهنام صفوی

  • کد نوشته: 39754
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • بهنام صفوی که امسال ترانه تیتراژ ویژه برنامه «جشن رمضان» را خوانده است، آثار شاد و ریتمیک را مناسب با حال و هوای ماه رمضان می‌داند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خواننده جوان موسیقی پاپ با بیان این که رمضان، ماه شادی و مهربانی است، می‌گوید برای همین تلاش کرده ترانه «سؤال» از نظر آهنگ […]

  • بهنام صفوی که امسال ترانه تیتراژ ویژه برنامه «جشن رمضان» را خوانده است، آثار شاد و ریتمیک را مناسب با حال و هوای ماه رمضان می‌داند.
    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خواننده جوان موسیقی پاپ با بیان این که رمضان، ماه شادی و مهربانی است، می‌گوید برای همین تلاش کرده ترانه «سؤال» از نظر آهنگ و محتوا، هر دو ویژگی این ایام مبارک را داشته باشد.

    بهنام صفوی که ملودی و آهنگ ترانه «سؤال» را هم که هر شب ابتدای برنامه «جشن رمضان» از شبکه تهران پخش می‌شود، ساخته است، ادامه می‌دهد: «موسیقی همیشه باید بیان گر حالات و روحیات آدم‌ها باشد تا بتواند با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. برای ماه رمضان هم که هر انسانی در آن به دنبال تزکیه جان، تفکر درونی، مهربانی به هم نوع و شادی واقعی است، هر اثر موسیقی باید مناسب این حال و هوا باشد.»

    خواننده آلبوم‌های «آرامش» و «عشق من باش» با اشاره به این که در سال‌های گذشته باب شده است موسیقی سریال‌ها و ویژه برنامه های ماه رمضان سنگین و آرام باشند، می‌افزاید: «برای همین وقتی پیشنهاد شد ترانه تیتراژ «جشن رمضان» را بخوانم، خواستم این فضا را بشکنم و کاری شادتر و ریتمیک تر ارائه کنم. خوشبختانه تهیه‌کننده برنامه آقای حمید قنبری هم از این پیشنهاد استقبال کرد و ترانه «سؤال» شکل گرفت.»

    او در واکنش به این پرسش که چرا ترانه های مناسبتی ماه رمضان در سال‌ها گذشته تا حد زیادی تکراری شده‌اند، پاسخ می‌دهد: «یک دلیلش بر می‌گردد به همان کلیشه که فکر کرده‌اند کارهای رمضان باید ریتمی کند و فضایی غمگین داشته باشند. واقعاً من نمی‌دانم چه کسی گفته موسیقی رمضان نباید شاد و ریتمیک باشد؟ این رویکرد اشتباه، همه آثار را شبیه و یک شکل می‌کند.»

    صفوی یک دلیل دیگر تکراری شدن آثار مناسبتی رمضان را کمبود وقت و انجام کار در دقیقه ۹۰ می‌داند و می‌گوید: «بعد از چند سال که تلویزیون به درستی دارد از موسیقی در برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان بهره می‌گیرد، هنوز نتوانسته ایم یک برنامه ریزی درست زمانی برای تولید آثار داشته باشیم. وقت تنگ و محدود، باعث می‌شود کارها رو به کلیشه ای شدن بروند و فرصت کمی برای نوآوری باشد. این آفتی است که باید در سال‌های آینده جلویش را گرفت.»

    البته این خواننده موسیقی پاپ بدون فاصله تاکید می‌کند: «با این حال فکر می‌کنم چون آثار مناسبتی ماه رمضان با احساس و روحیه ای خاص و به اصطلاح دلی تولید می‌شوند، با وجود تمام کاستی‌ها، خیلی خوب با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند و بیش‌ترشان ماندگار می‌شوند.»

    بهنام صفوی در باره برنامه های آینده خود می‌گوید: «در حال حاضر روی آلبوم جدیدم کار می‌کنم که در مرحله اخذ مجوز است. با توجه به بازخوردی که از دو آلبوم قبلی‌ام دریافت کرده‌ام و خواسته مخاطبانم که بیشتر از نسل جوان هستند، می‌توانم بگویم قطعات این آلبوم جدید، ریتمیک تر و شاد تر از کارهای گذشته‌ام خواهند بود.»

    قطعه «سؤال» که هر شب در تیتراژ ویژه‌برنامه «جشن رمضان» از شبکه تهران پخش می‌شود، بر اساس شعری از محمد کاظمی و با تنظیم سیاوش صدری تولید شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=39754
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *