×
×

مسعود نکویی خبر داد

  • کد نوشته: 39559
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • اولین آثار کرال آکاپلا جنوب شرق ایران شامل موسیقی کارآواهای این منطقه توسط گروه کر مهر وطن کرمان در قالب یک مجموعه منتشر می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسعود نکویی سرپرست گروه کر مهر وطن کرمان  با اعلام این خبر گفت: مجموعه پارتیتورهای ۲۰ اثر از بنده در قالب سه عنوان کتاب به […]

  • اولین آثار کرال آکاپلا جنوب شرق ایران شامل موسیقی کارآواهای این منطقه توسط گروه کر مهر وطن کرمان در قالب یک مجموعه منتشر می‌شود.

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسعود نکویی سرپرست گروه کر مهر وطن کرمان  با اعلام این خبر گفت: مجموعه پارتیتورهای ۲۰ اثر از بنده در قالب سه عنوان کتاب به همراه سی دی صوتی تا یک ماه آینده توسط انتشارات چنگ منتشر می‌شود.

    وی با بیان اینکه این مجموعه اولین آثار کرال آکاپلا تاریخ جنوب شرق ایران محسوب می‌شود، گفت: مجموعه اول از این سه اثر شامل نغمه‌هایی است که از کنار دار قالی قالیبافان کرمانی جمع آوری کرده ام و به صورت چهار صدایی تنظیم و همراه گروه کر خوانده‌ایم که با عنوان «یشگی» منتشر می‌شود.

    رهبر گروه کر مهر وطن ادامه داد: مجموعه دوم با عنوان «پته» مربوط به صنایع دستی کرمان و موسیقی مخصوص آن است و مجموعه سوم نیز با عنوان «کاروانسرا» است که به نوعی  نمایش فرهنگ و موسیقی این مکان تاریخی – فرهنگی است.

    نکویی با اشاره به اینکه برخی قطعات این مجموعه اجرای صحنه‌ای شده‌اند، گفت: ما در برخی اجراهای خارجی قطعاتی از این سه اثر را اجرا کرده‌ایم که با استقبال خوبی نیز مواجه شده‌ایم.

    وی درباره تبدیل موسیقی‌های بومی هر منطقه به فرم کرال گفت: موسیقی ایرانی به دلیل اینکه فرمی خاص دارد در رقابت‌های جهانی نمی‌رود مگر اینکه با یکی از فرم‌های موسیقی جهانی از جمله کرال همخوانی پیدا کند بر این اساس ما تصمیم گرفتیم به جهت رسیدن صدای موسیقی‌مان به جهان این مجموعه را که به نوعی موسیقی کارآواهای جنوب شرق ایران است را به صورت چهار صدایی و آکاپلا تبدیل کنیم.

    نکویی در پایان خاطر نشان کرد: این آثار در قالب کتاب و سی دی تا یک ماه آینده توسط انتشارات چنگ در بازار موسیقی منتشر خواهند شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=39559
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *