×
×

با سولوهای بداهه
هنرنمایی پوریا اخواص و «نواساز» پایان بخش کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی

  • کد نوشته: 395186
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۱ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی شب گذشته با اجرای گروه موسیقی نواساز به خوانندگی پوریا اخواص به کار خود خاتمه داد.

    هنرنمایی پوریا اخواص و «نواساز» پایان بخش کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی
  • کنسرت آنلاین گروه نواساز در تالار رودکی

    اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی شب گذشته با اجرای گروه موسیقی نواساز به خوانندگی پوریا اخواص به کار خود خاتمه داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی «نواساز» به سرپرستی علی اصغر عربشاهی و آواز پوریا اخواص در آخرین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

    این کنسرت با ساز آواز «عشق جانان» با شعری از عطار آغاز شد که پوریا اخواص آن را به همراهی نوازندگان گروه اجرا کرد. در ادامه تصانیف «تو چه دانی» با شعری از مهدی اخوان‌ثالث و «در یاد منی» با شعری از شفیعی کدکنی خوانده شد.

    «گل بوستان سرا» سروده هوشنگ ابتهاج یکی دیگر از تصنیف‌های در مایه دشتی بود که توسط این گروه اجرا شد. یکی از نکات برجسته کنسرت آنلاین گروه نواساز، تک‌نوازی‌ها و سولوهایی بود که بین قطعات به‌صورت بداهه اجرا می‌شد.

    در قسمت پایانی کنسرت، تصنیف خاطره‌انگیز و قدیمی «آتشی در سینه دارم جاودانی» را اجرا کردند. این تصنیف را تاکنون خوانندگان برجسته‌ای ازجمله قمرالملوک وزیری و همایون شجریان خوانده‌اند.
    در کنسرت آنلاین گروه نواساز در تالار رودکی، علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست و آهنگساز گروه)، پوریا اخواص (خواننده)، پویان عطایی (سنتور)، بهزاد میرزایی (تنبک) و سهیل کاکاوند (تار) هنرنمایی کردند.

    شایان ذکر است که اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مرداد هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی از تلویزیون تعاملی تیوا برای علاقمندان بصورت رایگان قابل مشاهده بود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=395186
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *