×
×

علیرضا پاشایی عنوان کرد

  • کد نوشته: 39295
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • نداسیجانی : علیرضا پاشایی، سرپرست دفترموسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  بهار امسال سکان این مرکز را به دست گرفت و مدتی بعد از حضور این مدیر،  روند صدور مجوز آلبوم های موسیقی کمی شتاب گرفته است. پاشایی در گفتگو با شبکه ایران درباره این موضوع گفت: از روزی که برای خدمتگذاری در دفتر موسیقی شروع به کار […]

  • نداسیجانی : علیرضا پاشایی، سرپرست دفترموسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  بهار امسال سکان این مرکز را به دست گرفت و مدتی بعد از حضور این مدیر،  روند صدور مجوز آلبوم های موسیقی کمی شتاب گرفته است.

    پاشایی در گفتگو با شبکه ایران درباره این موضوع گفت: از روزی که برای خدمتگذاری در دفتر موسیقی شروع به کار کرده ام از ابتدا به ساکن یک سری مراحل در بوروکراسی اداری وجود داشت که منجر به طولانی شدن پروسه صدور مجوز می شد. دراین مدت زمانی توانستیم بحمدالله این موارد را با مساعدت همکاران مرتفع کنیم.
    وی ادامه داد: همچنین تخصصی شدن شورای شعر و موسیقی نیز به این موضوع کمک کرد. ضمن اینکه برای تسهیل و تسریع بیشتر سه سامانه اینترنتی راه اندازی در این مرکز راه اندازی شد که آماده ارائه خدمات است.
    پاشایی افزود: کسانی که می خواهند برای آلبوم یا اشعار تقاضای مجوز کنند نیازی به مراجعه مستقیم حتی به دفتر موسیقی نخواهند داشت و تنها با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن می توانند براساس گذرواژه شان آن پروسه اداری را پیگیری و بصورت آنلاین مشاهده کنند.
    سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در خصوص فعالیتهای بجامانده اش درروزهای پایانی دولت دهم و نیزمدت کوتاه مدیریتش اظهار داشت: همه ما طبق فرمایش حضرت امام (ره) موظف هستیم تکلیفمان را انجام دهیم. در مورد آنچه که در این مدت اتفاق افتاده است می توانم بگویم که موسیقی نواحی که موسیقی هویت ایرانیان است و چند هزار سال ریشه در فرهنگ ، تمدن و تاریخ ما دارد مدتی مطرود و منزوی شده بود و کمتر به آن توجه می شد که سعی کردیم این موسیقی را از مهجوریت خارج کنیم.

    همچنین برنامه «سرای موسیقی مقامی» که از سال قبل جا مانده بود در استانهایی که دارای استعداد موسیقی نواحی هستند ایجاد شد. در این برنامه اساتید موسیقی می توانند دانش و میراث خودشان را با استقرار درآنجا به علاقمندان نشان دهند.
    وی گفت: همچنین راه اندازی این سامانه کار بسیار ماندگاری بود که سبب تسهیلات و تسریع در پروسه صدور مجوز ها شده است.
    همچنین بحث هولوگرام ملی را طی چندین جلسات با ناشرین موسیقی و حوزه های مختلف و ستاد صیانت به یاری خدا به نتیجه رساندیم و امیدوار هستیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم این کار را به یک صنعت بالادستی تبدیل کنیم تا این هوگرام به نوعی تبدیل به دفاع از حقوق پدیدآورندگان و کپی رایت شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=39295
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *