×
×

میشه نسبت به سازهای ایرانی کم‌لطفی شده است

  • کد نوشته: 39236
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۵ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • ک هنرمند موسیقی بیان کرد: طبیعی است هر چیزی را که بیشتر در تلویزیون می‌بینید، بیشتر به سمت آن جذب می‌شوید ولی همیشه نسبت به سازهای ایرانی کم‌لطفی شده است. شروین مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: وضعیت موسیقی سنتی از جهاتی در حال بهتر شدن است. البته […]

  • ک هنرمند موسیقی بیان کرد: طبیعی است هر چیزی را که بیشتر در تلویزیون می‌بینید، بیشتر به سمت آن جذب می‌شوید ولی همیشه نسبت به سازهای ایرانی کم‌لطفی شده است.

    شروین مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: وضعیت موسیقی سنتی از جهاتی در حال بهتر شدن است. البته مشکلاتی هستند که همیشه وجود دارند. استقبالی که از موسیقی سنتی می‌شود و هنرجویانی که استقبال می‌کنند از سراسر ایران چه تهران و چه شهرستان‌های دیگر، فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که مردم چه قدر دل‌شان می‌خواهد با موسیقی ملی مملکت خودشان ارتباط برقرار کنند ولی مشکلات اجرایی وجود دارد و موانعی در سر راه موسیقی سنتی ما وجود دارد. با این حال، باز استقبال مردم خوب است.

    مهاجر اظهار کرد: همه انواع موسیقی جای خودشان را دارند و باید باشند و درست نیست که جلوی جریانی را به نفع جریان دیگری بگیریم. ولی باید به موسیقی ملی کشورمان مانند هر جای دیگر دنیا که به موسیقی کلاسیک خودشان بها می‌دهند، توجه کنیم.

    این نوازنده کمانچه ادامه داد: موسیقی پاپ در همه جای دنیا به لحاظ سازبندی، شعر و ارتباطی که می‌تواند با اقشار مختلف برقرار کند مورد توجه است و در میان جوان‌ها جایگاه خوبی دارد. دلیل آن هم این است که جوان امروز تحرک و ریتم می‌خواهد و احساسات مختلف را تجربه می‌کند. پس نمی‌توان پاپ را با موسیقی سنتی مقایسه کرد.

    بالاخره این ویترینی است که همه جا دیده می‌شود. ممکن است موسیقی کلاسیک هر کشوری نسبت به دیگر موسیقی‌ها طرفدار کم‌تری داشته باشد.

    مهاجر خاطرنشان کرد: ما در کشورمان کم‌تر به موسیقی ملی بها داده‌ایم. باید تریبونی در اختیار موزیسین‌ها باشد. آن تریبون، صدا و سیما است که باید هنر ملی خودش را تبلیغ کند. اما باز می‌بینیم که بیشتر موسیقی پاپ را تبلیغ می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=39236
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *