×
×

کرونا، جان یک شاعر دیگر را گرفت

  • کد نوشته: 392186
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • کرونا، جان یک شاعر دیگر را گرفت

  • رحمت‌الله حسن‌پور، شاعر پیشکسوت مازندران بر اثر کرونا درگذشت.

    ذبیح‌الله ذبیحی، شاعر اهل مازندران و از دوستان رحمت‌الله حسن‌پور با تایید این خبر گفت: «آقای حسن‌پور حدود ساعت یک روز گذشته (پنجم مرداد ۹۹) در بیمارستان ولیعصر قائمشهر بر اثر کرونا از دنیا رفت.»

    او افزود: «او در روزهای اخیر هم مصاحبه‌ای کرده بود و توصیه می‌کرد که افراد بهداشت را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.»

    ذبیحی همچنین درباره زمان تشییع پیکر این شاعر بیان کرد: «دیشب به من اعلام کردند که پیکر ایشان امروز(دوشنبه ۶مرداد) تشییع می‌شود اما خواستند تا کسی در این مراسم حضور پیدا نکند.»

    مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پاسداشت زبان فارسی هم در پیامی درگذشت رحمت‌الله حسن‌پور سوادکوهی را تسلیت گفته است.

    در متن پیام محمود شالویی آمده است: «پس عدم گردم عدم چون ارغنون/ گویدم که، اناالیه راجعون

    امروز آسمان مازندران صحنه پرواز روحی نظیف و عفیف و سرشار از ذوقی لطیف و ظریف شد. آنکه از زاویه چشم انسانی یک تن اما از فراز عقل هیولایی هزاران را بیش می‌نمود.

    (از شمار دوچشم، یک تن کم

    وز شمار خرد، هزاران بیش)

    بحق، فقدان شاعر گرانمایه و استاد نیک‌مرام زمانه، جناب رحمت الله حسن پور سوادکوهی متخلص به «تنها» را بایستی مصیبتی جانکاه به شمار آورد که با رفتن و رجعتش، قامت مقاوم شعر و ادب مازندران و خطه نگارین دیار علویان را جریحه‌دار ساخته است.

    تردیدی نیست که سروده‌های گران‌سنگ این شاعر صاحب معرفت، به عنوان یادگاری ماندگار از آن مرد ایمانی و گوهر گرامی در حلقه‌های شعر و ادب و هر محفل و انجمن، ورد ذهن و زبان و شوق جان، شیفتگان و دلدادگان  خواهد ماند.

    از درگاه پاک خداوند جان و جهان برای آن سفرکرده خوش بیان، رحمت و مغفرت سبحانی و جهت بازماندگان، خاصه خانواده داغ‌دیده و عموم دلبستگان و وابستگان دل‌بریده، صبر و شکیبایی و اجر دنیاوی و عقبایی، آرزو می‌کنم».

    رحمت‌الله حسن‌پور، بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، مشاور مدیرکل اداره تبلیغات استان مازندران و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین شهرستان را در کارنامه کاری خود داشت.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=392186
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *