×
×

در زمینه سُلفژ، نت خوانی و وزن خوانی
وورکشاپ مجازی «سرود» با حضور بهرام دهقانیار برگزار شد

  • کد نوشته: 391202
  • 28 تیر 1399
  • ۰
  • کارگاه‌های آموزشی مجازی «سرود» ویژه نمایندگان انجمن‌های سرود نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با حضور بهرام دهقانیار برگزار شد.

    وورکشاپ مجازی «سرود» با حضور بهرام دهقانیار برگزار شد
  • وورکشاپ مجازی سرود با حضور بهرام دهقانیار برگزار شد

    کارگاه‌های آموزشی مجازی «سرود» ویژه نمایندگان انجمن‌های سرود نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با حضور بهرام دهقانیار برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه‌های ۱۰ساعته که بهرام دهقانیار آهنگ‌ساز، مدرس موسیقی و رئیس انجمن سرود کانون تدریس آن را بر عهده داشت، در پنج جلسه دو ساعته مباحثی همچون سلفژ، نت‌خوانی و وزن‌خوانی مطرح شد. ‌

    در این دوره آموزشی حدود ۶۰ نفر از کارشناسان هنری و نمایندگان انجمن‌های سرود کانون ۳۱ استان‌ که مسئول برگزاری جلسه‌های انجمن‌های سرود در سطح کشور هستند، از طریق فضای مجازی حضور داشتند. این کارگاه‌ها از ۲۰ اردیبهشت آغاز شد و ۱۴ تیر ۱۳۹۹ به کار خود پایان داد. ۱۳۷۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف کشور به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ارسال شده است.

    رقابت ۱۳۷۰ کتاب در جایزه کتاب ماه و سال کانون

    ۱۳۷۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف کشور به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ارسال شد. از مجموع ۱۳۷۰ عنوان کتاب داوطلب بررسی جایزه کتاب فصل بهار، پس از بررسی‌های اولیه ۶۲۶ عنوان کتاب شامل ۵۳ عنوان کتاب «شعر کودک و نوجوان» و ۵۷۰ عنوان کتاب «داستان» به مرحله ارزیابی کارگروه‌های تخصصی چهارگانه شعر و داستان کودک و نوجوان راه یافت تا پس از داوری اولیه نامزدهای کتاب ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۹ معرفی و داوری پایانی شود.

    بر همین اساس، از مجموع کتاب‌های وصولی دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان ۳۷۲ عنوان کتاب نیز که شامل جوایز تعیین شده نبودند (کتاب‌های علمی، تاریخی و هنری …) به بخش فهرست منتخب جایزه کتاب معرفی شد تا پس از بررسی اسامی آن‌ها به عنوان کتاب‌های برتر فصل بهار منتشر شود.

    جایزه فروردین، اردیبهشت و خرداد (فصل بهار)، مرداد سال ۱۳۹۹ از سوی دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

    انتشار آثار کودکان و نوجوانان عضو بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری

    دوفصل‌نامه نشانی بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود. دفتر دوازدهم دوفصل‌نامه نشانی مربوط به فصل بهار و تابستان سال ۱۳۹۸ است.

    فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

    دوفصلنامه نشانی شامل بخش‌هایی چون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان دلنامه به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

    در این شماره مطالبی همچون «رسیدن به شکوفایی و آگاهی» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از منوچهر آتشی، مریم کرباسی و سعیده اصلاحی، داستان «دخترخاله‌ها» از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب‌های «با احترام از طرف زرافه» و «پریدخت» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی بین دو نقاش بزرگ؛ رنوار و مونه، دلنامه‌ای از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده و اسدالله شعبانی شاعر کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.

    بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام مرکز بررسی آثار آغاز به کار کرد و در حال حاضر بیش از ۶هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.
    کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

    کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *